هادی رضوی در دادگاه: مرا به عنوان داماد وزیر محاکمه نکنید

سید هادی رضوی در اولین جلسه محاکمه ۳۱ متهم بانک سرمایه، گفت: برخی افراد فضای رسانه‌ای برایم ایجاد می‌کنند و می‌گویند داماد شریعتمداری هستم که این ظلم است؛ با زبان روزه درخواست دارم مرا خارج از این عنوان محاکمه کنید.

هادی رضوی در دادگاه: مرا به عنوان داماد وزیر محاکمه نکنید

اولین جلسه محاکمه متهم محمد هادی رضوی و 30 نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه صبح امروز با حضور متهمان، وکلای مدافع، مستشاران، نماینده دادستان تهران و اصحاب رسانه به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرائم اقتصادی به صورت علنی آغاز شد.

پس از اعلام کیفرخواست متهم سید هادی رضوی، رئیس دادگاه اعلام کرد که وی به مشارکت در اخلال در نظام بانکی از طریق کسب تسهیلات مال نامشروع در قالب ۵ فقره به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متهم است.

رئیس دادگاه، هادی رضوی را به جایگاه فراخواند و به او تفهیم اتهام کرد و گفت: «آیا اتهام خود را قبول دارید؟» که وی گفت: «خیر قبول ندارم».

هادی رضوی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: خیلی خوشحال هستم که این دادگاه به صورت علنی برگزار شد تا بسیاری از حقایق بدون ترس و لرز گفته شود، آیا اجازه بازگویی این حقایق را به من می‌دهید؟

رئیس دادگاه پاسخ داد: بله.

هادی رضوی ادامه داد: اتفاقات عجیبی رخ داده است شاید احساس کنید بازگو کردن آنها پرداختن به حواشی است، اما این مطالب به من کمک می‌کند و شاید در برائتم مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که بهتر است از بحث اخلال در نظام بانکی دفاعیات خود را آغاز کنم، گفت: یک نامه از دادسرا به بانک مرکزی داده شده و در آن اشاره شده است که اخلال رخ داده است، من در اینجا می‌خواهم همانند فینال برنامه عصر جدید از نظرات منفی به مثبت برسم و از یک انسان فاسد و خائن به یک سیر سفید.

هادی رضوی گفت: نامه‌ای به معاونت نظام بانک مرکزی فرستاده و جوابیه آن را در رابطه با بند «هـ» که مشمولان تصمیم‌گیرنده را در آن نشان می‌دهد، دریافت کردم که در آن تاکید شده است وجوه کلان صرفا به اشخاص داده می‌شود که من از آنها خواستم واژه صرفا را تعریف کنند و بانک مرکزی صراحتا اعلام می‌کند بند هـ مشمول تسهیل‌گیرندگان نمی‌شود،‌ اما سوال اینجاست چرا این نامه به دادگاه فرستاده نمی‌شود. من خواستم بفرستند و در کیفرخواست من بیاید اما نیامده است، اگر نماینده دادستان، نمی‌خواهد هادی رضوی را اذیت کند پاسخ دهد چرا این نامه را به دادگاه نفرستاده‌اید؟

وی همچنین نامه‌ای قرائت کرد و گفت: در کیفرخواست بنده آمده جهت مخفی‌کاری از امور شرکت‌ها، تسهیلات گرفته‌ام. بنده به صراحت می‌گویم در سه شرکت آینده‌سازان فاطمی نوین مدیرعامل بوده‌ام و ۶۰ میلیون تسهیلات گرفته شده است چه‌طور می‌توانم آن را پنهان کنم. در شرکت ره‌جویان کوثر ضامن بوده‌ام و در شرکت شایگان تجارت آتیه مدیرعامل بوده‌ام و پنهان‌کاری رخ نداده و صراحتا بارها گفته‌ام ذی‌نفع واحدم.

هادی رضوی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ حتی طی نامه‌ای به بانک سرمایه گفته‌ام من اعضای هیأت مدیره را تعیین کرده و گذاشته‌ام و هر جرمی اتفاق بیفتد متوجه بنده است.

وی گفت: برخی‌ها می‌گویند داماد شریعتمداری هستم و فضای رسانه‌ای ایجاد می‌کنند که این ظلم است. بنده داماد نتانیاهو که نیستم. از دادگاه می‌خواهم مرا خارج از منصب دامادی محاکمه کنند و با زبان روزه می‌خواهم حرف بزنم.

وی گفت: ۸۰ میلیارد تومان سقف اعتباری بوده است که در کیفرخواست بنده آمده پرداخت نشده است؛ این درحالی است که ۱۰ درصد سپرده‌ مرا بانک سرمایه نگه داشته که خلاف قانون بوده و شاید محاکمه این دادگاه راهی برای مبارزه با نزول‌خواری باشد. بنابراین ۱۰ درصد از مال و اعتبارات دست بانک ماند که به صورت خرد خرد و کارت به کارت به من برگردانده شد.

هادی رضوی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ۲۲ میلیارد تومان نقدی پول پرداختم؛ یعنی ۸۰ میلیارد تومان با سود آن. چرا کذب بگویم؟ اشکالی ندارد، من و آقای قهرمانی نماینده دادستانی هر دو در مقام دادگاه باید تقوا را رعایت کنیم. گفته شده صرفا با چک و سفته تسهیلات گرفته‌ام. چه‌طور ممکن است ۴۰ درصد وثیقه نقدی داده، ۲۲ میلیارد تومان از من گرفته شده و حدود ۵۰ میلیارد تومان ملک داشته‌ باشید.

این متهم افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: همچنین گفتید رضوی بدون رعایت اصول تسهیلات، تسهیلات گرفته و این تسهیلات صورت‌های مالی ندارد. درحالی‌که بانک به سازمان دارایی نامه می‌زند و جواب آن را می‌گیرد. این نامه نیز موجود است، اما جالب است که این نامه در پرونده نیست. وقتی جویای آن می‌شوم هم جوابی نمی‌دهند و این عجیب است که چرا برخی نامه‌ها نیست و من به این متهم می‌شوم که صورت‌های مالی اشتباه داده‌ام.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • رضا
    0

    سلام اقای رضوی شما این ثروت از کجا آوردی که حالا دم از روزه میزنی امثال تو این مردوم رانابود کرده واگه قانون شریعت اسلام اجراشه باید در روز صد بار اعدامت کنند ولی چه فايده که سه روزبعد باسند ازاد وبعدم خودت میدونی..........

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      ای وای بر ما که فکر میکنید گوشامون اینقدر درازه خودتونو داخل ایینه ببینید

  • ام
    0

    اگر داماد اقا نمیبودید مثل من باید برای چند رغاز گلی سند وضامن میزاشتی اخی بمیرم برای مظلومیتتان همگی مثل هم بهتون ظلم میشه

    نظرات شما -
    • ولی اله نخعی
      0

      امیدوارم اگر ظلمی به مردم کردید اقای رضوی که واقعا ظلم کردید چون بنده سی سال کارمند اموزش وپرورش بودم و چهل درصد جانباز هستم هنوز نتوانستم وام خانه بگیرم شما چطور وام های بی حساب کتاب می گیرید اقای رئیسی ریاست محترم قوه قضایه اگر این آقا زاده گناه کار هست باید دادگاهی آن سری انجام گیرد و سری اعدام گردد تا ابرتی شود؟ برای آقازاده که خواسته باشند به بیت المال زری اشکال و سو استفاده کنند خواسته ما جانبازان هست

  • ارسال
    0

    زبان روزه یعنی الان واقعا هر کسی باید روزه بگیرد روزه مخصوص آدمهای خاص و مؤمن است البته غیر از افراد مؤمنی که مریض هستند و نمیتوانند روزه بگیرند تعجب آور است ما در درجه اول باید پایبند اصول دین باشیم اگر بودیم کار خلاف نمیکنیم و از خدا میترسیم .

  • ناشناس
    0

    این نور چشمی سوء استفاده چی ریاکار نام روزه خداوند را هم میخواهد با خیانتهاش آلوده کند؟؟؟!!! این انگلهای مفسد را باید هر چه سریعتر با عدالت اسلامی و حکم خدا به دهان کوسه های دریا ریخت تا مردم ایران بتوانند با رهایی از لوث وجود کثیفشان نفس راحتی بکشند .

  • فا
    0

    انقدر راحت حرف چند صد میلیارد رو به زبون میارن نمیدونن مردم بدبخت حتی ۱۰۰ میلیونم ندارن که بخآن خونه اجاره کنن! این چه حکومت اسلامیه ایه که پولدار پولدارتر و فقیر فقیرتر میشه! برای یه وام ازدواج ۶ میلیونیه ازدواج کلی مارو اینورو اونور کردن اونوقت به این آقایون به راحتیه آب خوردن وام چندصد میلیونی میدن

  • محمد نوری
    0

    بمیرم برات بابا روزه است چرا اوردین دادگاه چرا داماد وزیر میگید این از اجدادشان میلیادر بود وای بر شما چگونه اخرت جواب خواهی داد این بیتالمال است دارو سرطان بشه برای عزیزات

  • محمد نوری
    0

    بازهم دلخوشیم که دادگاهی کردن شاید دو روز بهش بد بگذره مطمین هستیم بیشتراز دو روز نمیشه

  • محمد نوری
    0

    اقای رضوی یه موقع خودتو نبازی نترس انها که محکوم شدن و زندان رفتن هیچ کدام داماد وزیر خوش نام نبودن خودش لیاقت داشتن دزدی کنن تو که از اجدادت میلیادر بودی

  • ناشناس
    0

    تف به شرف و غیرتت که دم از مسلمانی هم میزنی ،روزه مال آدمای پاک و مومن،نه تو که دزدی،یجوریم مظلوم نمایی میکنه و میگه با زبون روزه،خدا لعنتتون کنه،امیدوارم به حق و با عدالت محکوم بشی نه مثل خیلیای دیگه خوردن و بردن و آخرشم نه مجازات شدن نه دستگاه قضا کاری بهشون داشت،مثل مرتضوی و خیلیای دیگه ...،مملکت رو به گند کشوندین،شما نورچشمیا تا کی میخواین ازین مملکت دزدی کنین،از دستگاه قضا خواهش میکنیم به حق مجازات بشن تا امثال این آقا زاده ها دیگه نتونن به این راحتی مملکت رو غارت کنن

  • حسین
    0

    چرا جدیدا هرچی دامادای مسئولینه مشکل دارند. همین دامادای گدا با قاچاقچی بازی و اختلاس مردم میهن عزیزمان را به خاک فلاکت و بدبختی نشوندن همه پول ایران مال اینهاست اینها هم وارث پول ایرانند و هم وارث پول پدرزنهای عزیزشان که اینها را از اونها درس میگیرند.

  • Sepide
    0

    پول مردم مظلوم رو خوردی حالا الان میخوای از احساساتشون هم سواستفاده کنی!!! اگه واقعا مردی و میخوای توبه کنی اول تاوان دزدی که کردی رو بده بعد برو دنبال روزه و... چون حق الناس واجبتره از حق الله من جای وزیر بودم طلاق دخترم رو غیابی از لکه ننگی مثل تو میگرفتم.

  • دزدان سرمایه
    0

    خرس گنده ایقد خورده که انگار کود بش دادن چاق شده پول این سرزمین خوردی اونم ازپشت پرده پدرخانمت حالا دم از اسلام و روزه هم ایزنی مشکل از مجلس ماهستش که امثال شریعت مداری براخودش ازاین وزارت به اون وزارت میپره و امثال توهم با پول مردم حال میکنی قسمشم میخوری انگار من این دزدی کردم

    نظرات شما -
    • مهران
      0

      آخه این یاردون قلی اگه اهل نماز و روزه بود میتوانست چنین دزدی وحشتناکی بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه اهل معنویات بود وجدانش این اجازه را بهش میداد؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظر حضرات گوشهای مردم درازه دیگه چیکار میشه کرد!!!!!!!!!!!!

  • علیرضاخمسه
    0

    خود شریعتمداری هم تواین دزدی‌ها دست داره، مگه میشه خبر نداشته باشه اون از وقتی که تو وزارت صنعت بود که پدر صنعت رو درآورد حالاهم وزارت کاررر

  • سید
    0

    گوسفند کسی بخاطر داماد وزیربودن محاکمت نمیکنه ! بخاطر ۱۰۷ میلیارد دزدی محاکمه خواهی شد البته اگه نگی دزدی نیست و ارث بابامه ! منتظر باشید کاسه صبر مردم دیگه لبریز شده بزودی حق همتون رو کف دستتون میزاریم.

  • ....
    0

    امیدواریم اقای رئیسی قدمی جدی برداره و با این مفسدین برخورد کنه نه اینکه مثل قبلی هانادیده بگیره ..البته اقای رئیسی چندین ماهه رئیس قوه قضاییه شده هنوز قدمی برنداشته همش کارش شده دیدار با دانشجوها و طلاب که درباره علت مفاسد اقتصادی مقاله بنویسن و..‌! ایشون یعنی نمیدونه علت مفاسد چیه که یه عده دانشجو بدبخت رو میخواد به مقاله نوشتن سرگرم کنه؟! ایشون اختیارات زیادی داره و میتونه باشون برخورد کنه و اصلاح رو اول بزاره از همین کارمندان تعزیرات ، که با گرفتن رشوه راحت کوتاه میان و رسیدگی نمیکنن.

  • چراغعلی
    0

    خدا همتون و یکجا نابود کنه

  • محدثه سادات
    0

    عیش و نوش؟! با پول مردم و فرهنگیان زحمت کش و نجیب !!! آفرین به غیرتت، مرحبا به شرفت

  • مال برده
    0

    تهران مامن دزدان

  • ناشناس
    0

    تو اگه داماد شریعت مداری نبودی به تو اينجور بی حساب و کتاب وام نمی دادند سی سال برادر شهیدم زیر خاک انگلهایی مثل تو مملکتت میچا پند بچه های مردم بیگناه شهید شدند وجانباز روز قیامت جواب اونا رو چه جوري میدی

  • عبدالعلی
    0

    وای برچنین وزیری که چنین دامادی داره !!! وای بررئیس جمهوری که چنین وزیری داره !؟!؟ ووای برمجلسی که به چنین وزیرانی رأی داده ؟!؟! اگرقوه قضائیه بااین زالو صفتان جدی برخوردنکنه برای مردم وروحانیت اصیل تکلیف دیگری ایجاد میشه

  • هدی
    0

    من عقیده دارم توی قانون بازی شطرنج اگر میدونی حریف قدری داری بزن بازی رو خراب کن چون بد میکنه تو پاچه ات بیخیال بگو آخر هفته ها با کیا میرفتی دور دور و همکاران باوجدان و مسلمانت رو معرفی کن برای دادگاه تا جناب قاضی یه حالی هم به اونا بده من به جای حاکم بودم سرب داغ می ریختم تو دهنت که برای دیگران عبرت بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها