جزئیات تجمع دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران از زبان معاون دانشجویی

در پی تجمع شب گذشته تعدادی از دانشجویان یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران که در اعتراض به لغو اسکان یکی از دانشجویان اتفاق افتاد، معاون دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات تجمع دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران از زبان معاون دانشجویی

دکتر حسن به نژاد در تشریح جزئیات علت تحصن شب گذشته دانشجویان یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران ، گفت: دانشجویان برای ورود و اسکان ابتدا باید در خوابگاه‌ها ثبت نام داشته باشند و بعد از ثبت نام می‌تواند ساکن خوابگاه شوند. اما یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه فاطمیه با گذشت چند ماه از آغاز ترم تحصیلی، هنوز در خوابگاه ثبت نام نکرده است و تذکرات دانشگاه در این زمینه مورد توجه دانشجو واقع نشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در مواجه با دانشجوی مورد نظر خوابگاه فاطمیه داشتیم این بود که ایشان مقررات خوابگاه در حوزه ارائه کارت دانشجویی برای ورود به خوابگاه را رعایت نمی‌کرد و قائل به کارت زدن برای ورود به خوابگاه نیست و خوابگاه نیز با توجه به مقررات خود در این زمینه دانشجو را ملزم به ارائه این کارت کرد. بنابراین تجمع دانشجویان شب گذشته در حمایت از این دانشجوی مورد نظر بود و ما با اسکان سایر دانشجویان مخالفتی نکردیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: معمولاً بر اساس قانون صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان اجازه می‌دهیم حداکثر تا پایان نیم سال تحصیلی نسبت به تسویه حساب خوابگاه اقدام کنند، در نیم سال گذشته برای دانشجوی مورد نظر مهلتی به عمل نیامد اما در نیم سال جاری بر اساس قانون صندوق که اعلام شده اگر دانشجویی نسبت به پرداخت هزینه اجاره خوابگاه اقدام نکند دانشگاه می‌تواند در نیم سال بعدی با او برخورد و مانع اسکان او در خوابگاه شود بنابراین در مورد دانشجوی مورد نظر نیز همین برخورد شد.

دکتر به نژاد گفت: دانشجوی مورد نظر در نیم سال دوم تحصیل دوره کارشناسی ارشد قرار دارد با توجه به عدم ثبت دانشجو در ترم جاری، گیت ورود به خوابگاه برای او فعال نشده است. بنابراین ابتدا باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند. متأسفانه علی رغم تذکرات مسؤولان خوابگاهی، دانشجو نسبت به ثبت نام خود اقدامی انجام نداده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که دانشجوی مورد نظر برای حل مشکل خود اقدام نکند از ورود او به خوابگاه ممانعت می‌شود.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها