خبرفوری گزارش می‌دهد؛

آزادی زندانیان مهریه؛ حق و حقوق زنان را کاهش نمی‌دهد؟ / یک نماینده مجلس: زنان باید ضمانت اجرایی برای دریافت مهریه داشته باشند/ طرفین برای شروط ضمن عقد توافق کنند

آزادی زندانیان مهریه باعث کاهش حقوق زنان می‌شود؟ گزارش خبر فوری در این ارتباط را بخوانید.

آزادی زندانیان مهریه؛ حق و حقوق زنان را کاهش نمی‌دهد؟ / یک نماینده مجلس: زنان باید ضمانت اجرایی برای دریافت مهریه داشته باشند/ طرفین برای شروط ضمن عقد توافق کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، رییس قوه قضاییه چندی پیش اعلام کرد که آمار زندانیان مهریه تا حد زیادی بالا رفته است و باید طی اقدامی زندانیانی که بر اساس مهریه دستگیر شدند آزاد شوند.

سخنگوی قوه قضاییه هم در راستای این اظهار نظر روز گذشته اعلام کرد: در خصوص پرونده‌های مهریه، قانون مقرر داشته که تنها در صورتی زوج توان مالی پرداخت مهریه را داشته باشد اما از پرداخت آن امتناع ورزد، بازداشت خواهد شد. اما در برخی موارد گزارش شده که این الزام رعایت نشده و عدم اجرای صحیح قانون موجب ازدیاد زندانیان مهریه شده است.
وی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه نیز با تاکید بر اجرای صحیح قانون، مقرر کردند هرکجا که ثابت شد زوج توان پرداخت مهریه را ندارد، باید از زندان آزاد شود اما اگر زوج تمکن مالی برای پرداخت این وجه را داشته باشد و از آن امتناع ورزد باید طبق قانون بازداشت شود.
وی با بیان اینکه برای حمایت از حقوق زنان نیز در قانون ضمانت نامه‌های لازم پیش بینی شده است، عنوان کرد: بر اساس این پیش بینی‌ها، هنگامی که زوج تقاضای اعسار خود را به دادگاه می‌دهد، باید فهرستی از دارایی‌های و نقل و انتقالات یک سال اخیر خود را به دادگاه تحویل دهد و اگر در اعلام دارایی‌های خود خلاف واقع عمل کند، به حبس درجه ۷ محکوم خواهد شد. به علاوه قانونگذار پیش بینی کرده که دادگاه باید از بانک‌ها و دفاتر ثبت اسناد رسمی استعلام لازم در خصوص دارایی‌های فردی که تقاضای اعسار داده را دریافت کند.
سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: آنچه باید عملی شود و انجام خواهد شد، بازنگری در پرونده‌های پرداخت مهریه است که بر اساس آن و با توجه به اجرای صحیح قانون، کسانی که تمکن مالی برای پرداخت مهریه را ندارند آزاد خواهند شد و افرادی که تمکن مالی داشته اما از پرداخت آن امتناع می‌ورزند، در زندان خواهند ماند.

اسماعیلی تصریح کرد: چنانچه زوج برای فرار از دین، نقل و انتقالات غیرقانونی انجام داده و اموال خود را به دیگران منتقل کرده باشد، این عمل علاوه بر آنکه به عنوان معامله به قصد فرار از دین، موجب بطلان معامله است، زوجی که از این طریق بخواهد حقوق زوجه را پایمال کند، به مجازات درجه ۶ و حبس درجه ۶ و یا جزای نقدی درجه ۶ و یا به صورت توأمان به حبس و جزای نقدی درجه ۶ محکوم خواهد شد.

حق و حقوق زنان چه می‌شود؟

اما نمایندگان فراکسیون زنان و بسیاری از فعالان حقوق زن جزو مخالفان سرسخت این طرح هستند، طرحی که به زعم آن‌ها باعث کاسته شدن حق و حقوق زنان در جامعه خواهد شد.

یکی از اعضای فراکسیون زنان در اینباره به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: زندانیان مهریه از آن رو تعداد زیادی هستند که از زمان تنظیم دادخواست تا رسیدگی به پرونده که حدود دو یا سه طول می‌کشد زندانی خواهند شد. اما اینکه به طور کلی بگوییم اگر فردی استطاعت پرداخت مهریه ندارد، نباید زندانی شود به ضرر زنان است.

فاطمه ذوالقدر تاکید کرد: چه ضمانت اجرایی وجود دارد که روزی حق زن به او بازگردانده شود؟ باید ضمانتی به زن بدهیم که بعد از اینکه مرد به پولی برسد، مهریه را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اینکه تعداد زندانیان مهریه زیاد است، اینکه قیمت طلا روز به روز تغییر می‌کند قابل اعتناست اما اینکه مردی مهریه زیادی برای زن حین عقد قید کند و بعد استطاعت مالی نداشته باشد و هیچ مجازاتی هم برای او لحاظ نشود، ابهام در حق و حقوق زنان ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس اما درباره جایگزینی سایر حق و حقوق به جای مهریه گفت: شروط ضمن عقد تعداد زیادی هستند که زن می‌تواند هرکدام از آن‌ها را برای خودش بگیرد اما اینکه بگوییم طی طرحی این را جداگانه مصوب کنیم این امکانپذیر نیست زیرا تمام این مساله یک توافق دو طرفه است.

وی همچنین اذعان کرد که طرح کاهش جرایم مالی اکنون در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در حال بررسی است.

گفتنی است که جمعیت زندانیان مهریه به حدود ۲هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است. این تعداد زندانی نسبت به آمار چهار هزار و۵۰۰ نفری این بدهکاران در بهمن ۱۳۹۷ سیر نزولی داشته است. در اینکه امار زندانیان تعداد قابل توجهی است شکی نیست، اما باید دید این طرح تا چه میزان می‌تواند باعث کاهش آمار زندانیان شود و تا چه میزان می‌تواند رضایت زنانی را جلب کند که حق و حقوقی جز مهریه ندارند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • مردم
    0

    خانمه محترم که در مجلس تشریف دارید اگر سکه قیمتش 500هزارتومان بود خانمها مهریه به اجرا می گذاشتند به علی قسم اگر این کارو میکردند این بالا به سره کارمند و کارگر دارد پیش میاد فشاره زندگی گرانی قیمته بالای سکه اجاره خونه سنگین زنهای قدیم هم همینطور بودند خانمها با دروغ به دادگاه میایند به قاضی دروغ می گویند مردی که صبح میره شب میاد اجاره خونه میده خرجی میده دسته بزن نداره رفیق باز نیست همیشه در کناره زن و بچه هایش است چرا باید زن مهریه در این بدبختی گرانی مستجری به گوشه زندان بیوفتد چرا مرد یکارش را از دست بدهد بچه هایش بی رخت و لباس باشند کرسنه باشند مرد گوشه زندان باشه دردی از دله خانمها بر میدارد پول میشه براش بی رحمی نکنید یک مسلمان هم که پیدا شده آقای ریسی میخواهد مکمک کند این قشره ظعیف جامعه از گوشه زندان در اید شما ناراحت هستید حقه زن را طوری دیگر پشتیبانی کنید چرا سکه 500هزارتومان بود کسی مهریه به اجرا نمی گذاشت چرا سکه 5 میلیون شد دادگاه صف بستن برای مهریه به اجرا گذاشتن چرا جون از سنگینیه زندگی میخواهند فرار کند با بهانه زن اگر زن باشد بچه داشته باشد هشوهرش کارمند یا کارگر باشد باید بفهمد با چه مردی اینکارو می کند بله مرد اگر خرجی ندهد معتاد باشد دسته بزن داشته باشد رفیق باز باشد خوب اون داستانه دیگریست حرفهای شما مربوط به اون دسته مردها میشود در کل کاسبیه خوبی شده گران شدنه سکه خانم

    نظرات شما -
    • شمس
      0

      چرا قضات دل نگران حقوق انسانی و مسلم خانم ها که بعد از عقد از دست میره نیستن؟ حق مسکن، حق کار، حق خروج از کشور، حق حضانت فرزند. حقوقی که تمام و کمال با جاری شدن خطبه عقد از یک زن گرفته میشه و به همسرشون سپرده میشه. عجیبه که از زندانی شدن آقایون نگرانند اما از زندان قانونی که برای خانمها به زندان بانی همسرشون بعد از عقد می‌سازند کسی حتتتتی حرفی به میان نمیاره. درسته که خیلی از آقایون از این حقوقی که بهشون سپرده میشه سو استفاده نمی‌کنند کما اینکه خیلی از خانم‌ها از مهریه حرفی به میون نمی‌آورند اما کم نیستن مردانی که با استفاده از این خلا قانونی خونه زندان می‌کنند و زنشونو زندانی حبس ابد اون زندان! منصف باشیم

    • یک زن
      0

      اگه اونجوری که ادعای مسلمونی داری برو تو قرآن رو ببین مهریه حق زنه....چطور اونجا که به نفعتونه میگین مرد اختیارداره چون دین گفته به مهریه که رسید جزء مسلمونی به حساب نمیاد و یه دفعه شد مال بلاد کفر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟

  • رضا
    0

    باید حق مرد و زن مساوی باشه نه به نفع یکی.به هیچ وجه با کم کردن حق زن موافق نیستم چرا چون شاید زنی هیچ پناهی نداشته باشه و تمام پشتوانش به همین مهریه باشه.در کشور ما بی عدالتی فراتر از اینهاست.

  • یه دختر
    0

    مگه خانمها حق و حقوقی هم تو ایران دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • پارسامنش
      0

      سعی کنید حق و حقوق رو از طریق درست زندگی کردن بدست بیارید. نه با زور و مهریه. هستن خانومهایی که صبوری کردن و با محبت و نجابت و صداقتشون چندین برابر مهریه شون بدست آوردن دنبال مال مفت نباشید

  • سیدعلی حسینی
    0

    باسلام وعرض ادب واحترام احتراما ضمن قبولی طاعات پیشنهاد می گردد همانطور که درزمان جاری کردن خطبه عقد ناز به شهودازطف خانواده زوجین دارد ترتیبی اتخاذ گردد که رضایت همان شهود اولیه قبل جاری کردن خطبه طلاق توسط مراجع قضایی مدنظر قرار گیرد تاازمتارکه زوجین جلوگیری بعمل آید. باتشکر-التمای دعا

  • فاطمه
    0

    مهریه باید مقداری معلوم و معقول و عینی باشد و قبل عروسی و یا در هنگام عقد پرداخت شود و یا در فاصله بین عقد و عروسی پرداخت گردد . همانطور که در بسیاری از کشورهای مسلمان مرسوم است. در انجا مثلا مهریه زن مبلغی معادل پس انداز یک یا دو سال حقوق مرد است که یا قبل از خواستگازی و ازدواج تامین و هنگام عقد نقدا پرداخت می شود و یا در فاصله بین خواستگاری و عقد پرداخت می گردد. در عین حال تامین لوازم زندگی به عهده مرد است و زن اختیار دارد با پولی که به عنوان مهریه گرفته برای خود هزینه کند و قسمتی را به خرید لوازم خانه تخصیص بدهد یا طلا و لباس بخرد و یا پس انداز کند و یا حتی ماشین بخرد . اگر این روش یعنی مهریه ساده و معقول در ایران فرهنگ بشود امار طلاق و صف کشیدن برای اجرای مهریه پایین می اید تصور کنید مردی که به خاطر مهریه به زندان می افتد پس از بیرون امدن از زندان هرگز با همسر خود زندگی نخواهد کرد و حتی اگر بچه داشته باشد و همین موجب فروپاشی خانواده می شود مهریه اگر معقول و نقد باشد و قبل ازدواج انطور که در اسلام مرسوم بوده پرداخت گردد به نفع زنان است تا اینکه مهریه رقمهای خیالی باشد که نه مرد توان ان را دارد و نه زن هرگز دستش به یک ریال آن میرسد و بخاطر ان مرد زندان برود و زندگی زن و خانواده های زیادی از هم بپاشد . مشوق برای مهریه معقول می تواند از جانب دولت در قالب وام و یا سکه با قیمت پایین تر از طریق سازو کارهای قانونی پرداخت شود. مثلا شخص بتواند با ارایه عقد نامه همین وام ازدواج و یا سکه طلا را با یارانه دولتی بگیرد تا هم در ازدواج تسهیل شود و هم زن به حق خود برسد و هم دادگاهها محل برو بیای دعوای مهریه نشود.

  • سهیل
    0

    کجای دنیا بجز جهان سوم چیزی بنام مهریه وجود داره تعیین مهریه یعنی ضمانت دوست داشتن مگه زوریه مگه عشق و ادامه زندگی زوره؟؟؟

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      عشق ز وری نیست ولی شاید یکمردی بوالهوسی باشه وهروز با کی ولی زنه شرافتش براش مهمتر باش نباید چوب این آدم کتیف و بخوره

  • بدون نام
    0

    برا مطالبه مهریه ام 4 سال پیش اقدام نموده ام ومتاسفانه راه به جایی نبردم برا مهریه تعدیل رای صادر شده ودوباره به فاصله بیست روز از تعدیل اولی بار دگر تعدیل شده مگر میشود ظرف بیست سی روز دوبار برای یهه پرونده تعدیل زد اگر منظورتان این است که مهریه مطالبه نکنیم شفاف سازی کنید

  • بدون نام
    0

    اقای رییسی توی دادگستری اگر خبر جدیدی هست بفرمایید چرا برای پرونده مهریه ای که تعدیل شده ورایصادر شده دوباره به فاصله بیست روز تعدیل دیگری صورت گرفته من مطالبه مهریه ام رو با این تفکر و دیدگاه که قوه قضاییه مرا به حق قانونی خود می رساند انجام داده اپ و توقع و انتظار دهرم خود دستگاه قضا به قانون احترام بگذارد وحقم را پرداخت نماید حال اگر با طولانی شدن و دوباره تعدیل زدن های مجدد می خواهید سلب کنید این اختیار قانونی زنان را بفرمایید تا ما دیگر مطالبه نکنیم حقمان را

  • آرزو
    0

    من 5سال پیش اقدام به مهریه کردم هر 4ماه 1 سکه که تاالان نتونستم 1سکه هم بگیرم الان هم که آقای رییسی لطف کردن همین 4ماه 1 سکه رو هم از ما صلب کردن اون داره ول می چرخه من دارم بچشو بزرگ می کنم اینم قانون قشنگ جامعه ماست خیلی پشتوانه خانومارو می کنن اونوقت هرروز به هر نحوی از خانوما ایراد می گیرن

    نظرات شما -
    • پارسامنش
      0

      شما بهتر بود ۵ سال نامزد میموندی و طرفت رو بهتر میشناختی نه اینکه زود عقد بشی و سریع هم براش بچه بیاری حماقتت رو گردن دولت ننداز خودت که عقل داشتی

  • عبدالرضا
    0

    سلام بنظر بنده اقای رییسی کار خوبی نکرد مهریه میتونه پشتیبان زنانی باشد که از نظر اقتصادی زیرفشار زندگی هستند ،کار ایشان در دراز مدت بازتاب بدی خواهد داشت. اولا مرد داشت مهریه بده نداشت اشکالی ندارد ،چند مشکل درکشور وجود میاره،مرد نسبت به زن دیگر تعهدی نداره ،واین بی بی مسئولیتی اجحاف درحق زن میباشد، احترام یک زن بعنوان مادر بیشتر ازمهریه وغیره میباشد. من همه مردها رو نمی گویم اما کم نیستند مردهایی اعتقاد وایمار ضعیفیک دارند . او

  • شیرین
    0

    سلام مهریه باید تو قانون برای همه ی زنان یکسان باشه نه یکی داره بده یکی نداره، نده. این ظلم هم درحق زنه هم مرد.

  • بدون نام
    0

    عرض ادب خدمت اقای ریسی 4 ساله دخترم به دنبال گرفتن مهریه ونفقه ای هست که همون شرع اسلامیرکه اقایان مکارم و صافی گلپایگانی در مورد حبس به ان اشاره نموده ودستور داده ام هستم ولی پرونده ام همان طور فقط دست به دست در حال گردشدر دست قضات است از بدوی به تجدید نظر از ان جا بحث اعسار تعدیل های مکرر تا به جایی که فرزند دختر مت خسته و درمانده به یکذباره فقط با یک اطلاع به پدرش سر از حرم مطهر امام رصا در اورد و نتیجه ان این شد که توسط عوامل حفاظتی زیر سوال رفت که ایا خانواده در جریان هستند یا نه دختر بیست و چهار ساله من دختری معتقد به شرع بود که سر از مشهد در اورد معلوم نیست دخترهای دیگر این سرزمین این گونه باشند عرض کردم به خدمتتان که حواستان به اسیب های اجتماعی زنان نیز باشد دختر من گله از شما و مراجع و به دست اوردن ارامش روان به مدت دو روز دو شب در حرم فقط حرم ساکن بود

  • بون نام
    0

    وقتی ماهی پانصد هزارت مان مهریه. را رای صادذر می کنند قضات پس در واقع عملا وصول نمیشه مهریه چون همانذطور که یه زندانی مهریه روزی 130 هزار تومان خزینه دارد زن جماعت نیز برای امرار معاش خود حالا 130 تومن نه بگو 50 تومن در روز نیاز دارد من تازه باز ارجحیت رو مثل قانون گذارها به مرد ارفاق نمودهام هزینه زن روذیه برابر از مرد پاییین حساب کردم مضحکه

  • Zia
    0

    مطمئن باشید پشت هر تصمیمم اقا ی رئیسی هزاران تفکر استراتژیک خوابیده امثال اینهارو باید گفت ادامه دهنده راه ائمه نه یه مشت ترسو بزدل ریاح کارجزء با وجدان ترین خدمتگزارن کشور

  • یه زن ایرانی
    0

    با سلام تمام پشتوانه یک زن مهریه اش هست اگر این مهریه هم از زن دریغ شود? ..بنظر شما بایدچه کند? چطوری خرج امرار ومعاش و خانه ای کوچک برای ادامه زندگی داشته باشد… جز اینکه به هزار راه کثیف و لجن بیفتد و آلوده شود و راه نجاتی برایش نباشد..آیا این انصاف است حق زنان ومادران سرزمین این کشور پایمال شود...!افسوس…

    نظرات شما -
    • سورنا
      0

      خب گور بابای مردا دیگه این مشکل خود مرده که مهریرو از کجا بده خیلی پرویین به مولا

    • حسن شفیعی
      0

      چون خانومها با مهریه کاسبی راه انداختن و زندانها پر از زندانی مهریه شده کار به اینجا کشید. خانومها میگن مهریه= زندان زندان انداختن مرد رو پشتوانه میدونن. کم نیستن زنهایی که به شوهرشون خیانتها میکنن و مرد رو بخار سلام نکردن به مادر زن زندان میندازن. ۸۰ در صد خانومها جنبه مهریه رو ندارن

  • یه زن ایرانی
    0

    با سلام تمام پشتوانه یک زن مهریه اش هست اگر این مهریه هم از زن دریغ شود? ..بنظر شما بایدچه کند? چطوری خرج امرار ومعاش و خانه ای کوچک برای ادامه زندگی داشته باشد… جز اینکه به هزار راه کثیف و لجن بیفتد و آلوده شود و راه نجاتی برایش نباشد..آیا این انصاف است حق زنان ومادران سرزمین این کشور پایمال شود...!افسوس…

  • رامین
    0

    خانوم های محترمی که دنبال کاسبی با مهریه هستن و تا تقی به توقی میخوره برای باج خواهی توی زندگی از شوهر مهریه رو اجرا میذارن اخرش میشه زندان های پر از مهریه نداده . اکثرا برای اینکه هر کاری دلشون بخواد توی زندگی کنن و شوهراشون و خفه کنن. مهریه رو کردن چماق تو زندگی مشترک . وقتی همه چی گل و بلبله حرفی از مهریه نیست توی زندگی

  • هادی
    0

    همیشه میگفتن مهریه رو کی داده و کی گرفته؛ یه عده تونستن گرفتن و یه عده هم جونشون رو ازاد کردن؛ حالا شرایط جامعه ما طوری شده که ازدواج کاهش پیدا کرده و طلاق افزایش پیدا کرده و کلا خانواده ها درگیر مسائل اقتصادی هستند که بتونن اموراتشون رو بگذرونن...وقتی شرایط تغیییر میکنه احتیاج به قانون جدید هست که شرایط رو بهتر کنه؛ بعدا مشخص خواهد شد که قانون جدید مفید بوده یا اثر بخش نیست

  • ناشناس
    0

    با این که خانوادمون خییلی مذهبیه ولی من شخصا یه مشکل اساسی با مذهب دارم اونم مسائل زناشویی و جنسیه.رابطه خارج از ازدواج که زیر زمینی و غیرقانونیه جالب تر اینه ازدواج هم که یه امر طبیعی و فیزیولوژیک هست کلی دبدبه کبکبه داره آخه مهریه دیگه چه صیغه ایه شاید خانم تصمیم گرفت به خاطر یه دعوای ساده مهریه رو بزاره اجرا و کوتاه نیاد اونوقت چی میشه مردای خیلی جاهای دنیا چند تا زن و شریک و جنسی دارن مردای ایرانی بی بته شدن یه زن هم جرات نمیکنن داشته باشن

  • ف ص
    0

    بلاخره بدیهی ترین حق در شروط ازدواج رو به خانم هم دادین !!!

  • z.abbasi
    0

    سلام واقعا متاسفم برای این جامعه مرد سالار متاسفم برای قانون گذاری ه بخاطرسیاست حق زنهایی روکه تنها امیدشون ب مهریست حقشونوپایمال میکنن تکلیف منوامسال من ک شوهرم ن حاضره توافق کنه نه حاضره طلاق بده نه مهریه بده درحالی که میلیاردره بخاطرفرارازدین لعنتی نتونستم فرارازدینشوثابت کنم حالا هم اینجوری توافقم ک نمیاد گورشواز زندگیم‌گم کنه من الان چیکارکنم چرا حقوناحق میکنن

    نظرات شما -
    • حسن شفیعی
      0

      اگه قبل ازدواج چشم و گوشت رو باز میکردی و گول پول داریش رو نمیخوردی کارت به اینجا کشیده نمیشد. شما به هوای پول رفتی جلو اما باختی خود کرده را تبدبیر نیست

  • بی جیره و مواجب
    0

    هیچی دیگه مهریه هم مالید. یه عمر قیافه نحصشونو به خاطر بچه ها تحمل کنی اخرم ول ول بگردنو به اذیت و ازارشون ادامه بدن. در اون مجلسو گل بگیرین.

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      مجبور نیستی ازدواج کنی اگرم خواستی ازدواج کنی چشم و گوشتو باز کن که اینجور خودتو عصبی نشون ندی

    • حسن شفیعی
      0

      از لحن صحبتهات مشخصه که خیلی از مهریه استفاده ابزاری میکنی. بنده فکر میکنم شما جنبه ۱۰ تا سکه رو هم نداشته باشید.

    • بی جیره و مواجب
      0

      اقا حامد من ازدواج نکردم خدارو شکر. دارم زندگی نکبتیه اطرافیانمو میبینم. لطفا شما نظر خودتو بنویس. با نظر مردم کاری نداشته باش.

    • پارسامنش
      0

      پیشنهاد میکنم که شما اصلا ازدواج نکنی چون شما از الان مشکل اخلاقی و گفتاری داری. توسیه میکنم با زندگی یکی دیگه بازی نکنی. یه خانم بااین طرز صحبت طلبکارانه قطعا توی زندگی خودش و بقیه مشکل ساز خواهد شد

    • حسن شفیعی
      0

      تو هنوز به اون حد نیستی که بگی من چقدر ارزش دارم یا ندارم. هر وقت حرف زدن رو یاد گرفتی بعد روی مردم قیمت بزار عقل کل

  • م ص
    0

    سلام همسر من اینقدر اذیت کرد که منو مجبور کرد طلاق بدم تمام دارایی منو گرفت ... دوتا دختر بزرگ دارم و دیگر هیچ... تا دو روز سکه دیر می شد می رفت دلدگستری حکم جلب می گرفت... خدا لعنت کنه اون قضاتی رو که به هر دلیل و بی دلیل بلا فاصله حکم جلب صادر می کنن ... شاید این قانون جدید بتونه یه کمکی به زوج هایی که واقعا ندارند بکنه

  • قريماه معبودي
    0

    اقلا يك قدم به جلو برداشته شده است

  • داودحسین زاده
    0

    خیلی داری جلو خانمارو آزادمیکنیدهمین مونده خانمه متاهل بره بیرون یکی بهش پیشنهاد ازدواج بده شب بیاد بگه من طلاق تو میدم

    نظرات شما -
    • بی جیره و مواجب
      0

      عوض گله نداره

    • ک
      0

      واقعا همین شده زنه اگه درآمد مرد ب مذاقش خوش نیومد دادگاه،مهریه و بعد بره یکی دیگه رو محک بزنه. همیشه که نباید یه طرف قضیه رو دید، خانومای محترم به اینام توجه کنن

  • احمدی
    0

    تنها پشتوانه زنا رو هم ازشون گرفتید دیگه مردا هر کاری که بخوان میکنن بعدشم بگن راه باز جاده دراز میتونی بری. اون وقت چه رفتنی، عمرو جوونی زن پایمال بشه و یه قرون هم دستش نگیره. کجا بره شاید دیگه پدر و مادری تو این دنیا نباشن که پناه اون زن باشن. پس یا باید با غلطای مرد بسوزه و بسازه یا اینکه اگه رفت برای امرار معاشش مجبوره دست به هر کاری بزنه. این همون جایگاه والاییه که دارید به ارمغان میارید واسه زنای این سرزمین. در قبال این بذل و بخششی که به مردا دادید واسه زنا چه امتیازاتی رو کنار گذاشتید. هیچی دربدری زنا بعد طلاق

  • داود
    0

    همین مونده زن به مرد کجا بودی کجارفتی یا بره بیرون دور بزنه یکی بهش بامن ازدواج کن بگرده خونه بگه من طلاق بده تکراری شدی زنان همینو میخاد عادی کن هر شش ماهی بایکی باشن به نظر من بی بندباری رو تشدید میکنه حق طلاق به زن بدن همه زنا بد نیستن یه سریا نااهلن بی بندبار عادی سازی میکنن بقیقه اونارو نگاه میکنن همه یکسان اورپایی میشن

  • حسن شفیعی
    0

    سلام بعد ازدواج من و همسرم بخاطر اختلاف سلیقه خیلی جزعی که توی همه زندگیها هم هست،،پدر زنم مداخله کرد و زیر پای همسرم نشست که مهریه رو بزار اجرا و بندازش زندان تا آدم بشه. دقت بفرماید،،،،گفتن که مهریه رو بزار اجرا تا بره زندان. یعنی مهریه وسیله ای برای زندان انداختن مردهاست. متآسفانه بخاطر مهریه رفتم زندان. بگذریم بعد چند وقت من از زندان آزاد شدم و همچنان دارم با همسرم زندگی میکنم. زندگی سرد و خیلی یخ و همسرم این زندگی رو داره تحمل میکنه. الان باباش کجاش که به دخترش سر بزنه؟؟ فقط اومد گند زد به زندگیمون و رفت دنبال کار خودش. اگر مهریه پشتوانه یه خانم هستش اما خیلی از خانومها از این پشتوانه بعنوان یه چماق روی سر شوهر استفاده میکنن و باعث خرابی زندگی خودشون میشن. مهریه باید باشه اما بجاش نه به نابود کردن یه نفر دیگه. خانومها و آقایون قبل ازدواج چشمهاتون رو باز کنید که با مهریه دچار مشکل نشید...

  • اریو
    0

    هزینه ای ک بانوان مطلقه ب سیستم فرهنگی جامعه واردمیکنند واقعا وحشتناک و ویران کنندس و تبعاتش غیرقابل جبران و نظام بجای راهکارهای کاهش وجلوگیری از طلاق روزافزون. زوجها داره طرحهای تشویقی بقانون اضافه میکنه

  • بی جیره و مواجب
    0

    حسن شفیعی سرت تو کار خودت باشه باز خداروشکر ما 10 تا سکه میرزیم. وای به حال شما که 1 شاهی هم ارزش نداری.

    نظرات شما -
    • حسن شفیعی
      0

      خدا به داد اون بدبختی برسه که میخواد با تو زیر یه سقف زندگی کنه. به نظر من تو توی توهم بی شوهری بمونی خیلی بهتره چون به خودت و یه خانواده دیگه و جامعه کمتر آسیب میزنی. زنایی مثل تو هستن که گند مهریه رو درآوردن و زندان رو پر کردن از زندانی. زنان امسال تو به زنهای دیگه خیانت میکنن. خودت رو معالجه کن. جالب اینجاس که از کل مردم ایران طلب کار هستی و خودت رو عقل کل میدونی...

  • رویا
    0

    زندان رفتن بخاطر مهریه اشتباه هست کاش قانونی تصویب میشد واجرایی میشد که هر مردی از ابتدای ازدواج بسته به توانایی مالی ش هرماه مقداری از مهریه را پرداخت کندالبته مقدارش هم توسط قانونگذار از قبل مشخص شده باشه دیگه اینطوری دعواها سر مهریه تمام میشه وزنانی هم که از ترس طلاق اسم مهریه نمیارن حقشون ضایع نمیشه اگع حق طلاق برای زنان هم راحتتر بشه خیلی از خشونتهای خانگی تمام خواهدشدولااقل زنانی بخاطر توهم شوهران معتاد کشته یامصدوم نخواهندشد

  • سهیل
    0

    از اول نباید برا مهریه زندانی ساخته میشد این یعنی گرو کشی نه زندگی

  • لیلا
    0

    وقتي یک زن جوانی اش را در خانه شوهرش برای امورات خانه وبزرگ کردن بچه ها می گذارد وقتی با خیانت وبد خلقی شوهرش مواجهه می شود وزندگی برایش جهنم می‌شود ودنبال مهریه خودرا می‌گیرد و مرد همه اموال خود را به نام اقوام خود می‌کند در این حالت وقتی برای دادگاه رفتن وچندر وچندر غاز مهریه گرفتن سالها باید برود زندان رفتن همچین مردی کمترین حمایت دولت از زنها است قانون مرد سالارانه رااز دادگاه‌ها اصلاح کنیید وبا این احکام به آپارتاید جنسیتی خیلی خیلی نزدیک می‌شویم دیواری کوتاه تر از زنها پیدا نکردید تشویق به تجدید فراش میکنید لعنت به شما

    نظرات شما -
    • پارسامنش
      0

      فرمایش شما کاملا درست و منطقی هستش اما قبول کنید که خیلی از خانم‌ها از مهریه استفاده ابزاری میکنن.

  • حمید
    0

    دوستان من شنیدم در آمریکا مهریه وجود ندارد اما در صورت جدایی اموال تقسیم میشود آیا این موضوع حقیقت دارد ؟

  • محمدعلی
    0

    یعنی فقط یک مشت نماینده بی سواد تو مجلس نشستند و حقوق مفت میگیرند. بجای اینکه سازمان و یا مکانی فراهم کنند تا جوانان قبل از ازدواج ملزم به مراجعه و آموزش های قبل از ازدواج باشند در مجلس فطب بندی زن و مرد را تصویب میکنند .گویی ازدواج یک معامله و یک جور کالاست که اگر در توافق آسیبی وارد شد زن و مرد بجان هم بیافتند و سعی در پیروزی بر هم را داشته باشند . جدا متاسفم برای مردمی که اینها را به مجلس فرستادند

  • عظیمی
    0

    طبق نص صریح قرآن در سوره احزاب حق طلاق مطلقا با مرد هست و کسی نمی تواند بیاید و حقی که خدا در قرآن گفته و سیره نبوی و ائمه هدی هست زیر سوال ببرد و به آن خدشه وارد کند. بله در همان آیات خداوند گفته که حق زن را بپرداز (مهریه)ویا زن را از لحاظ مالی(مهریه )راضی گردان و سپس طلاق بده یعنی حق طلاق با مرد است. فقط در مواردی که ذکر شده ودر سند ازدواج هم هست اگر مرد مواردی در کوتاهی دربرابر همسرش داشت به تشخیص دادگاه حق طلاق به زن تعلق می گیرد ویا اینکه مردی به اختیار خود قبل از خواندن خطبه عقد به همسرش حق طلاق بدهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها