آب شیرین پس از یک دهه وارد شبکه توزیع شهر خور شد

درسال جاری پس از یک دهه آب شیرین از چشمه بازیاب وارد شبکه توزیع شهر خور شد.

آب شیرین پس از یک دهه وارد شبکه توزیع شهر خور شد

محمدجواد فیروزی با اشاره به در مدار قرار گرفتن آب شیرین در شبکه توزیع آب شرب شهر خور گفت: دریک دهه اخیر به دنبال وقوع خشک‌سالی در استان، آب‌دهی چشمه بازیاب که تنها منبع تأمین‌کننده آب شیرین شهر خور است بسیار کاهش یافته بود به‌طوری‌که از سال 88 تا پایان سال 97 دیگر آب شیرین وارد شبکه توزیع شهر خور نشده بود.

مدیر آبفای خور ادامه داد: در سال آبی جاری به دنبال بارندگی‌های قابل توجه در این شهرستان، از ابتدای سال 98 آب شیرین وارد شبکه توزیع شهر خور شد و مردم بهره‌مند از آب شیرین در خانه‌های خود شدند.

وی به میزان آبدهی چشمه بازیاب پرداخت و عنوان کرد: بر اساس دبی سنجی‌های صورت گرفته در زمان ترسالی آبدهی این چشمه به بیش از 20 لیتر در ثانیه می‌رسد و در زمان خشک‌سالی حدود یک لیتر در ثانیه است.

فیروزی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل وقوع خشک‌سالی آبدهی چشمه بازیاب به حدود یک لیتر در ثانیه کاهش یافت عنوان کرد: در سال‌های خشک که آبدهی چشمه بازیاب بسیار کاهش یافت مردم از شیرهای برداشت موجود در شهر آب شیرین موردنیاز را تأمین می‌کردند.

مدیر آبفای خور افزود: در حال حاضر 85 شیر برداشت در شهر خور موجود است که مردم در مواقعی که آب شیرین در شبکه موجود نیست از طریق این شیرهای برداشت آب شیرین مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند، در واقع شهر خور دارای دو شبکه آب‌رسانی است که یک شبکه مختص به آب شیرین و شبکه‌ای دیگر مربوط به آب بهداشتی است.

وی به منابع آب بهداشتی شهر خور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 3 حلقه چاه تأمین‌کننده شبکه آب بهداشتی مردم خور است این در حالی است که EC آب این چاه‌ها بین 5 تا 6 هزار در نوسان است که تنها می‌توان از این آب در جهت مصارف بهداشتی استفاده کرد.

فیروزی با بیان اینکه به منظور دسترسی پایدار مردم به آب شیرین اعلام کرد: برای اینکه مردم همیشه در خانه‌های خود از آب شیرین برخوردار شوند باید سیستم آب‌شیرین‌کن در شهر خور راه‌اندازی شود که طرح مطالعاتی این پروژه در دستور کار قرار دارد.

مدیر آبفای خور و بیابانک به راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در شهر فرخی پرداخت و اظهار داشت: با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در شهر فرخی روزانه 500 مترمکعب آب شیرین تولید می‌شود که با مصرف بهینه مردم همین میزان آب برای دسترسی پایدار مردم به آب شیرین کفایت می‌کند

وی گفت: تا قبل از راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در شهر فرخی مردم از طریق 20 شیر برداشت آب شیرین خود را از آب‌انبارها تأمین می‌کردند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها