تمام واقعیت درباره حساب‌های رئیس قوه قضائیه

ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: برخی حساب‌های بانکی در قوه قضاییه که بنابر مصالحی به نام رئیس قوه است به حدود ۲۰ سال پیش باز می‌گردد.مشکلی که در آن زمان وجود داشت این بود که علی‌رغم اینکه در این...

تمام واقعیت درباره حساب‌های رئیس قوه قضائیه

ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: برخی حساب‌های بانکی در قوه قضاییه که بنابر مصالحی به نام رئیس قوه است به حدود ۲۰ سال پیش باز می‌گردد.

مشکلی که در آن زمان وجود داشت این بود که علی‌رغم اینکه در این حساب‌ها پول بسیار زیادی در گردش بود، بانک‌ها قانونا سودی بابت این حساب‌ها به قوه قضائیه نمی دادند.
از طرفی در آن زمان و همچنین در حال حاضر قوه قضاییه از مشکلات مالی و کمبود امکانات و نیرو بسیار رنج می‌برد.

این شد که آیت‌الله یزدی، رئیس وقت قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب از ایشان تقاضا کردند که نسبت به پرداخت سود برای حساب‌های مربوطه، اجازه لازم را صادر کنند.
ایشان نیز در پاسخ به نامه آیت الله یزدی با پرداخت سود این حساب‌ها به دستگاه قضا موافقت کردند.

در واقع سود تعلق گرفته به حساب قوه قضاییه جزو اموال بلاصاحب محسوب می‌شد که با اذن ولی فقیه، پرداخت آن به قوه قضائیه ممکن شد.

به جهت اطمینان بیشتر و رعایت سلسله مراتب قانونی، موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسید.
اما مشکل قانونی در این راستا این بود که بانک‌ها نمی‌توانستند به حساب هایی که به نام قوه قضاییه است سود بدهند لذا پیشنهاد شد حساب‌ها به نام اشخاص حقیقی افتتاح گردد تا این مشکل نیز بر طرف شود.

لذا تصمیم بر آن شد که حساب‌ها به نام رئیس قوه شود.
اغراض سیاسی پشت مطرح کردن این مسئله قرار دارد؛ چرا که این موضوع پنهانی نبود و ۲۰ سال بود که مسئولان از آن آگاهی داشتند./منبع: انتخاب

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • سعید
    0

    عجججججججججججججججب

  • محمد ولدبیگی
    0

    بله مسولان از آن آگاه بودند نه مردم که به لطف نماینده محترم مجلس علنی گردید. انقلاب نکردیم و این همه شهید ندادیم که همه مسایل مملکت پشت پرده و مخفیانه باشد. ندزد و نترس.

  • aiso
    0

    لطفا در بیان نظرات بیطرف باشید چرا الکی این حرفها رو درباره حساب بانکی ریس قوه‌قضاییه به خورد مردم میدید

  • رصا فیروز
    0

    خب بهره این پول کجا خرج میشه این آقای رئیس قوه به کی گزارش میده.؟

  • ناشناس
    0

    خوب تمام اختلاس ها هم تو روز روشن اتفاق افتاده جای هیچ تعجبی نیست ! ولی کی که رسیدگی کنه!

  • معصومی
    0

    اگر قربانگو باشیم ودر برابر زیادیخواهی ودر قبال غارتگران داخلی تایید کنیم اقدام به چاپ میکنید واقعا این عوالت

  • علی
    0

    خوبه

  • مجید م
    0

    اگرقراربراین بوده که به وجوهی که قوه قضاییه نزد بانک دارد سود تعلق بگییرد با اوردن استثناء قانونی بدون دور زدن مقررات حاکم بنا به همان مصالحی که درنطربوده ومطابق نظر رهبری معظم امکان تعلق سود به حساب قوه وجود داشته ونیازی به جایگزین کردن شخص حقیقی وانتقال وجوه موضوع حساب نبوده است. چراکه این فعل فی نفسه می تواند دارای تبعات حقوقی متعدد باشد بویژه بعداز فوت فردی حساب بنام اوست درثانی اگر۲۰ سال پیش این مجوز داده شده ایا دران تاریخ هم وجوه قوه بنام رییس قوه وقت بوده است که اگر چنین بوده باید شفاف سازی واطلاع رسانی صورت پذیردوازسوی دیگر بایداین حقوق را برای حساب های سایر قوالحاظ ودرنظر گرفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها