آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و به دنبال حل این مشکل با اولویت به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی است.

آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر با کمبود معلم مواجه است و از طرفی طبق اصل ۳۰ قانون اساسی به دولت تکلیف است که آموزش و پرورش باید تا سطح دیپلم رایگان باشد.

وی گفت: طبیعی است با این تعداد نوآموز و دانش‌آموز، تعداد معلم و مربی بسیاری نیاز است؛ همه ساله بسیاری از معلمان ۳۰ سال خدمتشان پایان می‌یابد و باید نیرو جایگزین آنها شود که اکنون با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم پیش‌بینی شده است ولی تعداد دانشجویانش با توجه به افزایش تعداد سالانه دانش‌آموزان بسیار کم است؛ برای اینکه آموزش و پرورش بتواند با معلم و مربی کلاس‌های درس را پر کند، برخی افراد را به صورت حق‌التدریس جذب می‌کند که از نظرات اقتصادی و .. با شرایط نامناسبی مواجه شده‌اند و حقوقشان بسیار کم است.

قمی گفت:‌ آموزش و پرورش اعلام نیاز نیروی حق‌التدریس می‌کند و از طرفی در پرداخت حقوق‌ها و استخدام آنها با مشکل مواجه است؛ دولت، مجلس و وزارت آموزش و پرورش در حال پیش‌‌بینی هستند تا نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از جمله با اولویت مربیان پیش‌دبستانی تأمین شود و بر همین اساس در حال تنظیم آیین‌نامه‌ها و مقررات هستند تا مشکلات رفع شود.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها