با رعایت این قوانین جذاب ترین باشید

با رعایت این قوانین جذاب ترین باشید
افرادی هستند که همانند مغناطیس دیگران را به سمت خود جذب می کنند و همه اطرافیانشان آرزو دارند یا مثل آن ها باشند یا مورد تایید آن ها. نکته جالب این جاست که این همه جذابیت هیچ ارتباطی به ظاهر آن ها ندارد. اگر می خواهید مانند چنین افرادی جذاب باشید از این چند قانون پیروی کنید.
تصویر فردی
هر کدام از ما باید تصویری منحصر به خودمان داشته باشیم بنابراین جزئیات این تصویر دیگران را به یاد ما می اندازد. ما درباره زیبایی ظاهری نمی گوییم. شاید کمی عجیب باشد اما این یگانگی ممکن است در زشت بودن یا آسیب پذیر بودن فرد خلاصه شود. هر کدام از ویژگی های یگانه شما مثل قدم برداشتن، حرکات بدن، حالات چهره، لهجه، نحوه ارتباط برقرار کردن یا نوع خاص لباس پوشیدن می تواند شما را فراموش نکردنی کند. به عنوان مثال انسان های مشهوری که ویژگی های منحصر به فردشان باعث شده همیشه در ذهن بمانند:
چارلی چاپلین: سبیل، کت و شلوار و عصا
تیلدا سوئینتون: صورت بدون آرایش
چرچیل: چاقی و سیگار
ژوزف استالین: سبیل، پیپ و لهجه
هیتلر: مدل سبیل و لحن بیان
سالوادور دالی: مدل سبیل و حالت چهره
رویای بزرگ داشته باشید
برای این که دیگران جذب تان شوند و شخصیت منحصر به فرد شما را تحسین کنند باید دلیلی برای زندگی داشته باشید. هدف، آرزو و رویای تغییر چیزی در دنیا. برای رسیدن به یک هدف تلاش کنید کسی که بدون رویا زندگی کند مثل کتاب بدون ایده می ماند. پس نیازی به خواندن این کتاب نیست.
اعتماد به نفس
برای جذاب بودن باید اعتماد به نفس داشته باشید. شجاعانه تصمیم گیری کنید و فقط به خودتان تکیه کنید. هیچوقت منتظر کمک از دیگران نباشید و ایده های تان را طوری بیان کنید که برای دیگران قابل درک باشد. اطرافیان اعتماد به نفس شما را نه تنها در رفتار بلکه در نحوه سخنرانی نیز احساس می کنند. پس بهتر است در سخنان تان از به کار بردن کلماتی چون: حدس می زنم، امیدوارم، قرار بود و شاید پرهیز کنید.
شکایت ها را فراموش کنید
آیا رفتار کسی که همیشه در حال شکایت کردن است را تحسین می کنید؟ یا دوست دارید شبیه او باشید؟ مسلما جواب خیراست. از انتقاد، شکایت و پرداختن به موضوعات منفی پرهیز کنید. حتی زمانی که اوضاع زندگی تان خوب پیش نمی رود درباره مسائلی صحبت کنید که برایتان رضایت بخش باشد و شنونده ها هم مثل شما حس خوبی داشته باشند.
از حرکات بدن استفاده کنید
رفتار شما باید نشاندهنده اعتماد به نفس شما باشد. هرگز خمیده راه نروید، هنگام حرف زدن با چیزی بازی نکنید. سعی کنید هنگام صحبت کردن لبخند به لب داشته باشید و به چشم های مخاطب نگاه کنید و ژست های جمع و بسته نگیرید.
راوی خوبی باشید
خیلی ها معتقدند نحوه بیان یک داستان حیرت انگیز استعداد می خواهد. اما همیشه اینگونه نیست بلکه این مهارت را می توان یاد گرفت. فقط کافی است با اعتماد به نفس داستان را تعریف کنید، شوخ طبعی به کار ببرید و توانایی خندیدن به خودتان را داشته باشید. زبان بدن را فراموش نکنید، احساساتی و مثبت باشید. اگر داستان ها و طنزهای تان تاثیری در شنونده نداشت برایتان مهم نباشد.
به چشم ها نگاه کنید
همیشه هنگام صحبت کردن با دیگران به چشم های او نگاه کنید. گاهی اوقات یک نگاه نافذ می تواند بیانگوی هزاران کلمه باشد. تماس چشمی نشاندهنده این است که به او واقعا گوش می دهید و برایش به عنوان یک انسان ارزش قائل هستید. وقتی مشغول صحبت کردن با کسی هستید به گوشی یا به مردم نگاه نکنید. این یعنی دنبال یک همسخن دیگر می گردید.
به دیگران گوش دهید
نیازی نیست خودتان را مهم ترین انسان روی کره زمین بدانید. همین که برای گوش دادن به دیگران تمایل نشان دهید باعث می شوید که دیگران دوست تان داشته باشند زیرا همین گوش دادن خود یک هنر است. اگر به دقت و با تمایل به حرف های دیگران گوش دهید به آن ها احساس خاص بودن می دهید. نیازی نیست تمام چیزهایی که برایتان تعریف کرده به خاطر بسپارید همین که نامش را در ذهن سپرده باشید کافی است. برای این کار نامش را بارها پیش خودتان تکرار کنید. و برای این که آن ها نیز نام شما را به خاطر بسپارند خودتان را با اسم معرفی کنید.
از تاثیر آینه استفاده کنید
اگر می خواهید دیگران شما را دوست داشته باشند از تاثیرآینه استفاده کنید. یعنی حرکات، حالات چهره و لحن گفتار آن ها را مثل آینه تقلید کنید. این روش به دلیل طبیعت نارسیسم (خودشیفتگی) انسان روش بسیار موثر و کارآمدی است.
از این روش می توانید برای تقلید از انسان های منحصر به فرد نیز استفاده کنید. به عنوان مثال فرد معروفی که برای شما بسیار جذاب است. به نحوه صحبت و معرفی کردن شان دقت کنید و مثل آینه رفتارهای او را تقلید کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها