اولین محفل شعر طنز با حال و هوای انتخابات در فرهنگسرای سرو برگزار شد

هفدمین محفل شعر و ادب سرو چمان با رویکردی تازه با حضور شاعران طنز پرداز و با رنگ و بوی انتخابات در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

اولین محفل شعر طنز با حال و هوای انتخابات در فرهنگسرای سرو برگزار شد

به گزارش خبرفوری به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو ، محفل شعر و ادب سرو چمان که از مدت ها پیش علاقه‌مندان بسیاری را به دور خود جمع کرده بود، هفدهمین جلسه خود را با روی‌کردی تازه و پرداختن به اشعار طنز و اجرای کلیپ و استندآپ کمدی آغاز کرد.

در ابتدای این محفل ادبی همایون حسینیان ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک به مناسبت عید مبعث گفت: قبل از این، محفل سرو چمان بیشتر بر روی نقد ادبی و نقد کتاب تمرکز داشته است اما بعد از عید نوروز روی‌کرد تازه‌ای برای آن در نظر گرفتیم. از این رو قرار شده است که شعر طنز، موسیقی طنز، اسندآپ کمدی و کلیپ‌های طنز در این برنامه اجرا شود.

همایون حسینیان که شاعر و نویسنده و منتقد حوزه طنز است در لابه‌لای دعوت از مهمانان به بیان مطالبی طنز و خواندن اشعاری از شاعران طنز پرداز همچون مصطفی مشایخی، رحیم رسولی، حسن صفاری پرداخت.

روح الله احمدی که به بلبل شاعر و طنز پرداز معروف است، اولین فردی بود که برای خواندن شعر پشت تریبون آمد. وی اولین شعر خود را با حال و هوای انتخابات و مورد انتقاد قرار دادن وعده‌های متعدد نمایندگان در دوران نامزدی خود برای حاضران خواند. همچنین از موضوع فیش‌های نجومی برخی مسئولان نیز غافل نشد و با لحن طنز عملکرد مسئولان در راستای رسیدگی به پرونده فیش‌های نجومی را مورد انتقاد قرار داد.

پس از شعر خوانی، کلیپ طنز دیگری پخش شد که حاضران را به خنده واداشت. سپس فرامرز ریحان صفت شاعر و طنز پرداز گیلانی که در شعر جدی «ریحان صفت» و در شعر طنز «طناز فومنی» تخلص می‌کند، پشت تریبون آمد و چند شعر برای حاضران خواند.

پس از پخش دو کلیپ طنز دیگر نوبت به اجرای موسیقی طنز توسط «مهدی فرج اللهی» رسید. وی برای شروع اجرای خود، شعر طنزی از «ناصر فیض» با موضوع انتخابات برگزید که ترجیع بند «رای خود را فقط به من بدهید تو را خدا» داشت. همچنین شعری از سعید طلایی با نام «در کوچه های تهران » برگزیده دیگر این شاعر طنز پرداز برای اجرای موسیقی طنز بود.

«مهدی استاد احمد» شاعر طنز پرداز دیگر نیز برای لحظاتی پشت تریبون آمد و دو شعر و یک نثر را برای حاضران خواند. پس از او صابر قدیمی به‌عنوان آخرین شاعر این محفل شعری به شعر خوانی پرداخت. وی گفت: امروز شعرهای درباره انتخابات بسیار خوانده شد پس من دیگر از این حال و هوا بیرون می‌آیم. دو شعر طنز و یک شعر جدی خواهم خواند.

«پر پر شدیم و قدر یک پر جا نداریم، در این زمین خاک بر سر جا نداریم» ، «من خسته ام و طاقت آزار ندارم/ با اینکه تو را دارم انگار ندارم» دو بیت اول اشعاری بود که قدیمی خواند.

حسینیان مجری این نشست، در پایان گفت: قرار است که محفل سرو چمان اولین دوشنبه هر ماه در فرهنگسرای سرو اجرا شود و امیدواریم در جلسات بعدی حضور بیشتری از مخاطبان را در کنار خود داشته باشیم. برای ماه آینده نیز برنامه های متعدد دیگری با حال و هوای طنز در نظر گرفته‌ایم که مورد پسند مخاطبان واقع خواهد شد.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها