حد فاصل "هزار دستان علی حاتمی" تا الان، تلویزیون است

بهزاد فراهانی در نشست سریال دلدار با مقایسه سریال‌های قدیمی تلویزیون از جمله سریال هزار دستان زنده یاد علی حاتمی و سریالهایی که امروزه در تلویزیون ساخته می‌شوند، مطرح کرد: اگر درام نو در تلویزیون نیست و فقیرانه به حضیض کشیده شده است نقش اصلی آن را مدیران تلویزیون ایفا می‌کنند.

حد فاصل "هزار دستان علی حاتمی" تا الان، تلویزیون است

نشست سریال رمضانی دلدار با حضور عوامل و بازیگران این مجموعه در اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

نوید محمودی، سوگل خلیق، بهزاد فراهانی، حسام‌محمودی، شادی مختاری، نیما رئیسی، مهران نائل، آزیتا ایرایی، علیرضا آرا و محمد حسین رمضانی از جمله عوامل این مجموعه بودند که در این نشست حضور داشتند.

نوید محمودی در ابتدای این نشست در واکنش به خشونت در سریال‌های تلویزیونی و نوع خشونتی که در آثار تلویزیونی و سینمایی وجود دارد اظهار کرد: شما در تلویزیون نمی‌توانید آن خشونتی که در سینما هست را نشان دهید. باید حواستان در تلویزیون به همه چیز باشد. به عنوان مثال اگر خدای نکرده به کودکی تجاوز می‌شود تلویزیون نباید آن را مطرح کند چرا که قبح آن ریخته می‌شود. در ارتباط با سریال‌های تلویزیونی نیز باید گفت خیلی از بچه‌های امروز را نمی‌شود خواباند و سریال دید چرا که این فرهنگ هم جا نیفتاده است که بچه‌ها ساعت ۸ شب بخوابند. به همین دلیل باید سریال دلدار را به شکلی به ثمر می‌رساندیم چرا که همه بیننده هستند.

محمودی گفت: من و برادرم جمشید همیشه وقتی می‌خواهیم بازیگری را برای یک فیلم یا سریال را انتخاب کنیم به شرایطی که الان مخاطب چه بازیگری را می‌پسندد بازیگر انتخاب نمی‌کنیم. بازیگری که بهتر می‌تواند کار کند را انتخاب می‌کنیم و بازیگران این سریال در نوع خود و ایفای نقش‌ها بهترین بازیگران بودند.

این کارگردان با اشاره به نوع پرداختن به روابط دختر و پسری در سریال دلدار و اینکه چه بستری داشته است اظهار کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خیلی از چیزهایی که نشان می‌دهیم وجود دارد اما سعی کردیم بگوییم که اگر دختر و پسرها روابطی با هم دارند که از عرف ما به دور است، تنها کاری که کردیم این است که اگر خانواده این رابطه را نمی‌پذیرد و دختر و پسر وارد رابطه می‌شوند حتماً به خانواده اطلاع بدهند و کار ما در دلدار در چارچوب این نکته بوده است.

بهزاد فراهانی هم در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر کش دار بودن قصه دلدار، با اعتقاد به این که او هم نسبت به سریال دلدار نقد داشته است، گفت: دوستان واقع نگر باشند و بوی پایشان را گردن پوتینشان نیندازند، ما همه می‌دانیم حد فاصل هزار دستان علی حاتمی تا الان، تلویزیون است که مشکل دارد. بودجه‌ای که باید به درستی خرج کنند نمی‌کنند. نمی‌دانم این بودجه‌ها را کجا خرج می‌کنند.

این بازیگر پیشکسوت سپس گفت: اگر درام نو در تلویزیون نیست و فقیرانه به حضیض کشیده شده است نقش اصلی آن را مدیران ایفا می‌کنند. معلوم است که نقش هزاردستان علی حاتمی یکه بوده است. این معنی اش این نیست که من همه سریال‌های تلویزیون را رد می‌کنم.


این بازیگر پیشکسوت با انتقاد از دستمزدهای میلیاردی برخی بازیگران گفت: این تضاد تقصیر ما نیست بلکه ندانم کاری مدیریت جامعه است. بسیار فرق است بین سریال گرگ‌ها تا سریال‌هایی که امروز می‌بینیم.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها