امام جمعه اصفهان: قانون ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌ها ‌در شرق اصفهان ‌تغییر کند / کشاورزی کم رونق شده است

امام جمعه اصفهان گفت: قانون ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌ها به ویژه در شرق اصفهان که کشاورزی کم رونق شده باید تغییر کند و زمین‌های بلااستفاده مجددا به کار گرفته شود.

امام جمعه اصفهان: قانون ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌ها ‌در شرق اصفهان ‌تغییر کند / کشاورزی کم رونق شده است

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: کشاورزی و دام‌پروری از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین صنایع کشورها هستند که حتی طبق آموزه‌های دینی نباید صنعت کشاورزی دشمن را هدف گرفت و خودکفایی در این دو صنعت تحریم‌ها را نیز بی اثر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قوانین باید در این دو حوزه اصلاح شود، گفت: مواجهه شدن با منابع آبی محدود وظیفه جهاد دانشگاهی را برای به کارگیری روش‌های نوین و ساماندهی دوچندان می‌کند؛ همچنین قانون ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌ها به ویژه در شرق اصفهان که کشاورزی کم رونق شده باید تغییر کند و زمین‌های بلااستفاده مجددا به کار گرفته شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن و رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال‌های اول انقلاب نیز به آمریکایی‌ها زمانی که با هواپیما برای مذاکره در راه تهران بودند، پیغام دادند که بازگردند زیرا اجازه فرود آمدن در ایران را به آنها نخواهند داد؛ در این دیدار نیز رهبر انقلاب رئیس جمهور آمریکا را شایسته انتقال پیام ندانستند و هیچ پیامی را برای ترامپ نفرستادند.

طباطبائی نژاد در ادامه افزود: برای مرتکب نشدن به گناه در ابتدا انسان باید خود تصمیم به گناه نداشته باشد که در غیر این صورت پند و موعظه و منبر رفتن فایده‌ای نمی‌کند.

وی یادآور شد: علاوه بر نیت و تصمیم به گناه نداشتن، باید مراقبه انجام دهد و مواظب اعمال و رفتار خود باشد که محاسبه نفس به طور روزانه می‌تواند در این زمینه موثر باشد و همین امر از عمل خودخواهانه احتکار و ذخیره مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها