کنترل و ردیابی ملخ‌ها در ۲ هزار هکتار از اراضی اصفهان در حال اجراست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از پیشگیری و کنترل ملخ شکم بادمجانی و ملخ مراکشی در ۲ هزار هکتار از اراضی استان با محوریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

کنترل و ردیابی ملخ‌ها در ۲ هزار هکتار از اراضی اصفهان در حال اجراست

منصور شیشه‌فروش با اشاره به اقداماتی که برای شناسایی و ردیابی ملخ‌ها در استان صورت گرفته اظهار داشت: در حال حاضر 2 برنامه پیشگیری و کنترل ملخ در 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های لنجان، برخوار، تیران و کرون با محوریت حفظ نباتات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی آفتی به نام ملخ شکم بادمجانی و ملخ مراکشی به مزارع حمله و آسیب‌هایی را وارد می‌کنند که در این راستا اقداماتی در حال اجراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 6 اکیپ سمپاشی از سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون و برخوار در حال سمپاشی هستند، گفت: این اکیپ‌ها مناطق را شناسایی کردند و در حال کنترل و ردیابی هستند.

وی تصریح کرد: ملخ‌های دیگری هم هستند که هنوز به استان وارد نشدند، بنابراین 3 اکیپ از جهاد کشاورزی و حفظ نباتات به منطقه استان فارس برای کنترل ملخ صحرایی اعزام شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: برنامه پیشگیری، کنترل، شناسایی و ردیابی ملخ‌ها در 3 شهرستان‌ اصفهان با محوریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی و همکاری فرمانداری منطقه در آن مناطق در حال اجراست.

وی با اشاره به عملیات کنترل ملخ‌ها در استان اظهار داشت: 60 هکتار در تیران و کرون، 20 هکتار در برخوار و 160 هکتار در لنجان برای کنترل ملخ بومی مدنظر است تا خسارتی به مناطق یاد شده وارد نکند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مبارزه با آفت گیاهی «سن غلات» از اواخر فروردین ماه 26830 هکتار از اراضی زراعی و مبارزه با آفت «علف‌های هرز» در 72191 هکتار از مزارع غلات استان با مشارکت کشاورزان توسط اکیپ‌های مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف کاهش خسارات ناشی از این آفات اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها