توصیه‌های هواشناسی به شهروندان اصفهانی؛ از سفرهای غیرضروری در پایان هفته بپرهیزید

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تداوم پدیده گرد و غبار در استان تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: به علت کاهش دید افقی، از شهروندان درخواست می‌کنیم برنامه‌ریزی برای طبیعت‌گردی پایان هفته نداشته باشند.

توصیه‌های هواشناسی به شهروندان اصفهانی؛ از سفرهای غیرضروری در پایان هفته بپرهیزید

زهرا سیدان با اشاره به وضعیت هوا، اظهار داشت: طی پیش‌بینی وقوع گرد و خاک در اصفهان روز سه شنبه اطلاعیه‌ای رسمی برای شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و سایر سازمان‌ها ارسال شد.

وی افزود: در این پیش‌بینی ذکر شده بود که منشاءگرد و خاک در حال شکل گرفتن است، تا اینکه ساعت 23 شب گذشته از سمت جنوب سمنان و اردستان این پدیده شکل گرفت و به سمت اصفهان حرکت کرد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اوایل صبح امروز پدیده گرد و خاک به اصفهان وارد شد، گفت: قدرت دید کاهش یافته و کمترین دید افقی که تا کنون گزارش شده 600 متر از فرودگاه شهید بهشتی بود که این کاهش دید از سمت نائین، اردستان، کاشان، زرین‌شهر و کبوتر آباد نیز کمتر از 2 کیلومتر گزارش شد.

وی تصریح کرد: نقشه‌ها نشان می‌دهد از لحاظ اوضاع جوی برای امروز این وضعیت روی منطقه وجود دارد و شرایط به صورت هشدار برای عموم است و توصیه می‌شود شهروندان در مواقع غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

سیدان ادامه داد: پدیده گرد و خاک در آستانه ساعات شب نیز در هوا وجود خواهد داشت و به همشهریان توصیه می‌شود برنامه‌ریزی برای طبیعت گردی در پایان هفته را نداشته باشند، هر چند دید در فردا نسبت به امروز کمی بهتر می‌شود ولی به این معنا نیست که گرد و غبار تمام شود، چرا که امروز دید به زیر 600 تا یک کیلومتر رسیده است و برای فردا به 4 کیلومتر می‌رسد.

وی با اشاره به تداوم این آلودگی برای روزهای شنبه و یکشنبه، اظهار داشت: پدیده گرد و غبار در شرق و شمال شرق استان و در بخش مرکزی حالت غبارآلودگی وجود دارد.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها