محبوب ترین شبکه خبری رئیس جمهور آمریکا هم به تمسخر ادعای او پرداخت؛

فاکس نیوز: ادعای ترامپ مبنی بر توقف حمله به ایران بی‌معنی است/ دلایل کارشناسان در مورد رد ادعای حمله به مراکز نظامی کشورمان و توقف آن چیست؟

فاکس نیوز که بدون شک محبوب ترین رسانه آمریکایی ترامپ و نزدیک ترین پایگاه خبری به ترامپ است، طی تحلیلی ادعای او مبنی بر حمله شبانه به ایران و توقف آن را بی‌معنی و نوعی بلوف سیاسی دانست.

فاکس نیوز: ادعای ترامپ مبنی بر توقف حمله به ایران بی‌معنی است/ دلایل کارشناسان در مورد رد ادعای حمله به مراکز نظامی کشورمان و توقف آن چیست؟

به گزارش خبر فوری ، پس از سقوط پهباد جاسوسی آمریکا توسط ایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر در روز جمعه ادعا کرده که دستور حمله به مراکز نظامی ایران را داده و تنها ده دقیقه قبل از حمله به سه سایت دستور توقف آن را صادر کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا توئیتش درباره ایران را با اشاره به توافق هسته‌ای «برجام» که در دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد آغاز کرد. او نوشت: رئیس‌جمهور اوباما توافقی ناکام و وحشتناک با ایران کرد- به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار پول به علاوه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد داد! ایران درگیر مشکلات بزرگی بود و او آنها را نجات داد.

راه دستیابی آنها به سلاح‌های هسته‌ای را برایشان باز کرد و اندکی بعد، عوض تشکر، ایران فریاد زد، مرگ بر آمریکا.

ترامپ در ادامه نوشت: من به آن توافق که حتی به تأیید کنگره هم نرسیده بود خاتمه دادم و تحریم‌های شدیدی وضع کردم. آنها امروز نسبت به زمانی که من رئیس‌جمهور شدم، کشور ضعیف‌تری هستند. آن موقع مشکلات عمده‌ای در سراسر خاورمیانه ایجاد می‌کردند، حالا ورشکسته‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نوشت: دوشنبه آنها یک هواپیمای بدون سرنشین را در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط کردند. شب گذشته آماده بودیم برای تلافی به سه سایت مختلف حمله کنیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال بود: "۱۵۰ نفر قربان". ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم.

فاکس نیوز هم ادعای ترامپ را مضحک دانست

پس از این ادعا بسیاری از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی به نقد این سخن پرداخته و آن را دروغی از جانب ترامپ برای ترساندن ایران دانستند. با این حال، اتفاق جالبی که افتاد این بود که حتی فاکس نیوز هم که بدون شک محبوب ترین رسانه آمریکایی ترامپ و نزدیک ترین پایگاه خبری به او است، طی تحلیلی ادعای ترامپ مبنی بر حمله شبانه به ایران و توقف آن را بی‌معنی و نوعی بلوف سیاسی دانست.

فاکس نیوز طی برنامه‌ای تلویزیونی میزبان "کریس والاس" و "شف اسمیث"(دو تحلیلگر سیاسی مشهور این شبکه) بود. والاس در برنامه شبانه این شبکه به مجری گفت که با یکی از ماموران ارشد امنیتی و جمهوری‌‍خواه آمریکا صحبت کرده و این فرد از روند اجرایی ادعای ترامپ با خبر نبوده است.

والاس معتقد است که هر تصمیمی مبنی بر جنگ قطعا با حضور ژنرالها گرفته می‌شود. آنها هستند که با رئیس جمهور نشسته و از خسارات احتمالی و تهدیدات ممکن اقدامات نظامی به ترامپ مشورت می‌دهند و بنابراین، این چنین نیست که ترامپ شخصا ده دقیقه قبل از اعلام حمله از جنگ با ایران صرف نظر کرده باشد.

از نظر کارشناسان فاکس نیوز، آنچه در مورد ادعای ترامپ عجیب است زمان بندی طرح ادعایی او است. او چطور یک شبه اطلاعات نظامی اماکن مخصوص ایران را گرفته و سپس با ژنرالها و ماموران امنیتی آنها را بررسی کرده و در آخر کنگره را با خود همراه نموده و دستور حمله داده است؟ از نظر کریس والاس این مبهم ترین نکته در مورد تصمیم ادعایی ترامپ است و آن را بیش از هر ابهامی بی‌معنی می‌کند.

پیش از این، نیویروک تایمز و چند خبرگزاری مشهور آمریکایی هم در مورد ادعای ترامپ ابهاماتی را مطرح نموده بودند، اما طرح این موضوع توسط فاکس نیوز که همانطور که بیان شد، نزدیک ترین شبکه خبری به شخص ترامپ است، بسیار جالب و در نوع خود مهم است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • مردم
    0

    سپاه پاسداران دمه شما گرم غمه شما کم یا علی مددخدا پشتو پناهه همتان و پشت و پناهه رهبره عزیزمان علی یارتان

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      اره والا دمش گرم و خدا پشتو پناهشون

  • غ ع
    0

    با سلام و عرض تشکر از تمامی زحمت کشان حوزه رسانه وقتی چند قایق کوچک تندرو ایرانی میتوانند یه ناو جنگ بسیار مجهز و پیشرفته و دارای جتهای زیادی که بر روی آن قرار دارد را از آبهای خلیچ فارس را مثل گوسفند براند چطور آمریکا جرات دارد از فاصله ۱۰/۰۰۰کیلو متری وارد جنگ با ایران شده و دوباره پایگاههای خود را به زودی تجهیز نماید پس تا نیومده دوباره که هیچ سه باره هم خورده

  • نگین
    0

    ترامپ تصمیم بسیار هوشمندانه ای گرفت از اول انتخاباتش چه هجمه هایی بر علیه او گرفته نشد این نیز بگذرد و برادر پوتین بهتر است دست و پایش را از ایران جمع کند زیرا به جز به یغما بردن ایران و فقرو فلاکت و ملتی عصبی هیچ عایدی نداشت چه باجها به برادر پوتین داده نشد

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      چرا حرف های عامیانه پسند و بی منطق میزنی؟؟؟ مثلا ما به روسیه چی دادیم؟؟ روسیه هم نفت و گاز داره،هم ثروت وهم.... ایران است که در تحریم های شدید است و به روسیه نیاز دارد. اگر روسیه از ایران گاها حمایت میکند بخاطر باج دهی ایران به اون نیست بلکه بخاطر اختلافات امریکا و روسیه است.که خوشبختانه ایران هم داره از این اختلافات استفاده میکنه. روسیه نه به چیزی احتیاج داره و نه ایران میتونه چیزی به اون بده.

    • نگین
      0

      ارز فراوانی وارد کشور برادر پوتین شده ارزاق از ایران وارد کشورش می شود سهم دریای خزر کم مانده همه را ببلعد این کشور کمونیست هیچ کاری را بخاطر رضای ایران انجام نمی دهد بدان که نفع بسیاری عایدش می شود یک کشور فقیر توانسته در این مدت چهل سال خوب بهره مند شود از ایران گاز دارد اما از ایران مفت وارد می کند تا لولوی سر خرمن باشد کلا ایران زیر سلطه روس جنایتکار است شک نکن pog چه کسی گفته کشور ثروتمندیست

  • یه نفر
    0

    هر جنگی باید ابتدا به تصویب کنگره برسه این قانونشونه....بنابراین ترامپ حرفش غیر منطقی بود.

    نظرات شما -
    • نگین
      0

      این در صورتیست که حمله به منافع امریکا نشده باشد در غیر این صورت رییس جمهور می تواند مستقیم خودش تصمیم بگیرد و دستور حمله را صادر کند

  • حسين
    0

    بايد ايران اعلام كند مردم امريكا چند نفر معتمد را به ايران بفرسنن ببينن چقدر ترامپ دروغ ميكه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها