نجفی به مادر میترا استاد چه گفت ؟ / سکوت عجیب پدر میترا استاد

خانواده و بستگان نجفی در تلاش هستند که شاید بتوانند با گرفتن رضایت خانواده مقتول از قصاص او جلوگیری کنند.

نجفی به مادر میترا استاد چه گفت ؟ / سکوت عجیب پدر میترا استاد

به گزارش خبر فوری ، مسعود استاد، برادر میترا(مقتول) از آخرین جزئیات پرونده می‌گوید.

نجفی خطاب به مادرم گفت:«حاج خانم دختر شما امانت بود دست من و شما هم بارها تاکید کرده بودید روی این جمله که دختر من امانت است دست شما. اما من امانت‌دار خوبی نبودم و قصدم قتل نبود. »

پرونده شهردار سابق تهران که متهم به قتل همسر دومش است در حالی در نوبت رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان تهران قرار دارد که خانواده و بستگان او در تلاش هستند که شاید بتوانند با گرفتن رضایت خانواده مقتول از قصاص او جلوگیری کنند. مسعود استاد، برادر میترا(مقتول) در گفت‌وگویی از آخرین جزئیات پرونده می‌گوید.

درخواست‌تان همچنان قصاص است؟

ما اصرار بر قصاص داریم و نظرمان تغییر نخواهد کرد. حق تولد و مرگ فقط دست خداست اما آقای نجفی حق زندگی را از خواهرم گرفت. اگر مرگ او یک حادثه بود کنار می‌آمدیم اما این اتفاق به هیچ عنوان قابل بخشش نیست. درخواست پدر و مادرم و خواهرزاده‌ام(پسر میترا) قصاص است.

در این مدت از طرف خانواده نجفی چه تلاش‌هایی برای گرفتن رضایت شده است؟

روز که برای خواهرم مراسم ختم گرفتیم، اکثر دوستانش به مسجد آمدند برای عرض تسلیت. البته خانواده آقای نجفی مانند برادر، برادرزاده و دامادش هم برای تسلیت‌گویی آمدند. پس از آن هم با من و خانواده ام تماس گرفتند که آراممان کنند و خواستند که او را ببخشیم. چندبار هم پیامک دادند.

پاسختان چه بود؟

گفتم که قصاص. داماد آقای نجفی و برادرزاده‌اش به من زنگ زدند و اصرار داشتند که در دادگاه از خونخواهی گذشت کنیم. اما ما کوتاه نخواهیم آمد.

خود آقای نجفی چطور؟ از زندان تماسی با شما نگرفته است؟

خیر. فقط در دادسرا تلاش کرد تا از من و خانواده‌ام رضایت بگیرد. در آنجا ابراز پشیمانی کرد و حتی خطاب به مادرم گفت:«حاج خانم دختر شما امانت بود دست من و شما هم بارها تاکید کرده بودید روی این جمله که دختر من امانت است دست شما. اما من امانت‌دار خوبی نبودم و قصدم قتل نبود. » او با گفتن این جمله ابراز شرمندگی کرد و معذرت خواست.

با این حال ممکن است نظر خانواده‌تان تغییر کند؟

نه. مادرم به شدت ناراحت و افسرده است. آقای نجفی در دادسرا به من گفت که پس از قتل خواهرم تصمیم به خودکشی گرفته و به بالکن رفته که خودش را پرت کند اما به این فکر کرده که خودکشی گناه بزرگی است و پشیمان شده است. مگر کشتن خواهرم گناه نبود؟ اینکه پسر خواهرم بی مادر شده گناه بزرگی نیست؟ این چیزها ما را عذاب می‌دهد و حرف های دیگری که علیه خواهرم می‌زنند یا در فضای مجازیاز جانب ما نظر می‌دهند. یکی از همین نظرها این بود که خانواده استاد نمی‌توانند نصف دیه را جور کنند برای همین نجفی قصاص نمی‌شود. نمی دانم چطور راضی می‌شوند که درباره ما اینطور نظر بدهند.

پیش از این حادثه رابطه شما با آقای نجفی چطوربود؟

مثل دو تا دوست. من حتی با خواهرم هم رفیق بودم. اصلا بحث خواهر و شوهرخواهری نبود. رابطه من با هر دوی آنها خیلی خوب و دوستانه بود و رفت و آمد داشتیم. حتی شب قبل از حادثه من آنجا بودم. ظاهرا با هم بحث داشتند اما به احترام من سعی کرده بودند با هم خوب رفتار کنند. درواقع آن شب ظاهرسازی کردند.

رابطه آقای نجفی با خانواده‌تان چطور بود؟

بر خلاف پدرم با مادرم خیلی خوب بود. مادرم خیلی به خانه خواهرم رفت و آمد داشت. حتی برای اسباب کشی به کمکشان رفته بودیم. اکثر کارهای اسباب‌کشی را من انجام دادم اما چه کسی فکر می‌کرد که این حادثه تلخ و شوک آور رخ بدهد.

یعنی با پدرتان رابطه خوبی نداشت؟

دیگر نمی‌خواهم وارد این جزئیات خصوصی شوم.

ظاهرا هنوز برای رسیدگی به پرونده قتل خواهرتان تعیین وقت نشده. درست است؟

در پیامکی که برای ما ارسال شده، نوشته که زمان جلسه محاکمه دهم تیرماه است. اما هنوز ساعتش را اعلام نکرده‌اند.

وکیل گرفته‌اید؟

نه. نیازی به وکیل نداریم و فکر نمی کنم وکیل بگیریم. همه چیز مشخص و محرز است. آقای نجفی به قتل اعتراف کرده و درخواست ما هم قصاص است.

از وضعیت پسر میترا بگویید. الان کجا زندگی می‌کند.

پیش من زندگی می‌کند. حال روحی‌اش روزبه روز بدتر می شود. او به شدت افسرده است. اکثر وقت‌ها یک گوشه کز کرده و گریه می‌کند. شب‌ها هم جرات ندارد تنهایی بخوابد. از دو روانشناس وقت گرفته‌ام و قرار است در این هفته او را به دکتر ببرم. مدام سر خاک مادرش می‌رود که آرام شود

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • محمد
    0

    طغرای بشکند ما ستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان

    نظرات شما -
    • امیرعلی
      0

      چه بیرحمانه نظر میدین یه نفر به طرز وحشتناکی کشته شده اگه اون زن خواهر خودت بود راجع به قاتلش نظرتون همین بود ؟

    • یعقوب
      0

      جناب منظورت از کاسه لیس کیه؟ هیچ قتلی بصورت اتفاقی صورت نگرفته خانواده مقتول در انتخاب خود آزاد هستند بخشش یا قصاص را خودشون تعیین میکنند نجفی داره عاقبت کار خودش رو میگیره گندم از گندم بر آید جو ز جو

    • محمد
      0

      سلام: برادران عزیز من وشما مگر با خانواده نجفی واستاد زندگی میکردیم که نظر میدیم ازشنیده های راست ودروغ بپرهیزیم وغیبت نکنیم وبرای آنان حکم صادر نکنیم بهتر است .

    • کاربر ناشناس
      0

      نجفی نباید هر روز به خانه این زن رفت وآمد میکرد که باعث بشه جروبحث آنان به قتل منجر بشه او را ترک میکرد این بچه هم بی مادر نمیشد

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا از باعث و بانیش نگذره!

  • میثم قادری
    0

    بنام خداوند یکتا حوادث اینطور ممکنه علل مختلفی داشته باشه حتی عللی چون چشم زخم و حسادت افراد ناصالح آقای نجفی در عین اینکه گناه بزرگی مرتکب شده اند و بسیار عمل ناپسندی بوده ولی خودشون رو تسلیم کردند و ابراز ندامت کردند و ... اگر امکان گذشت وجود دارد از خانواده محترم مرحومه استاد تقاضا داریم عفو بفرمایند همانطور که خدا در قرآن کریم عفو رو بهتر از انتقام مطرح فرمودند . با آرزوی صبر و تسلی برای بازماندگان مرحومه استاد

  • کریم محمودیان
    0

    آقای نجفی بسیار محترم است زحمت های زیادی برای مملکت کشیده این حقش نیست البته خانواده میترا هم حق دارند لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست

  • سیدحسین میرنجاتی
    0

    گناه وجرم ادم های اگاه باسواد چندین برابر ادم های عام وبیسواد است اینها از جهل خود گناه ومرتکب گناه وجرم میکند خدا نیز بقدر جهل و اگاهی انسانها رسیدگی خواهد کرد چون ذات خدا در عدالت هست خواهد بود شما فکر میکنید هر دو فرد اگاه ونا اگاه به یک میزان تنببی میشود جرم تصادف عمدی با تصادف غیر عمد یکی است قضاوت با شما

    نظرات شما -
    • سام
      0

      بله کاملا باشماموافقم

    • ناشناس
      0

      فرمایش شما درست است ولی این مطلب در جهان آخرت صدق پیدا می کند. در دنیا وقتی فردی مرتکب خلاف می شود، بی سوادی یا باسوادی او تأثیری در رأی دادگاه ندارد،تنها چیزی که در نظر قاضی مؤثر است، جنون است. در مورد پرونده آقای نجفی، ضمن آرزوی آرامش برای روح خانم استاد، از خانـواده ایشان خواهشمندم،آقای نجفی را ببخشند، که بخشش از بزرگان است.

  • کریم محمودیان
    0

    آقای نجفی برای این مملکت زحمات زیادی کشیده که همه آگاه هستیم این طوری حقش نیست خانواده استاد هم حق دارند ولی لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست چون عمدی نبوده به صورت اتفاق و ناخواسته بوده کسانی که اسرار به انتقام دارند دل سنگ دارند هرچند کار آقای نجفی مورد تائید هیچ کس نیست بیاید برای یک نجات یک انسان حرف های مثبت بزنیم

    نظرات شما -
    • یک دبیر بازنشسته
      0

      با حرف شما کاملا موافقم از خانواده محترم استاد خواهشمندم، آقای نجفی را ببخشند، از کاربران محترم هم خواهشمندم بی رحمی را کنار بگذارند و خانواده استاد را به انتقام تحریک نکنند.

    • حسین
      0

      سلام :آقای محمودیان عزیز و سایر کاربران محترم، اگر دختر شما یا خواهر شما را با گلوله به قتل میرساندند از او گذشت میکردید، مضافا برخی هم تهمت های ناروا به مقتول و خانواده اش میزنند که این نمک روی زخم پاشیدن است

    • هستی امینی
      0

      یعنی شما کشتن با اسلحه رو غیر عمد میدونید؟شگفتا

  • حسین
    0

    خانواده استاد علاوه بر خونخواهی باید از اصلاح طلبانی که به بهانه حمایت از نجفی دخترشون رو به بی عفتی متهم کردن شکایت بکنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر دوست ندارید میانجیگری کنید، لااقل دهانتان را ببندید و خانواده استاد را تحریک نکنید. می دانید مسعود استاد در آخرین مصاحبه اش چی گفت؟ گفت: یکی از دلایل اصرار ما بر قصاص، حرف هایی است، که بعضی از کاربران از جانب ما در فضای مجازی می زنند.

  • بهاریعقوبی
    0

    بایداعدام بشه.حالازحمت کشیده که کشیده.نبایدقتل میکرده.خدالعنتش کنه.بایدباهمون اسلحه قصاص کنن.

    نظرات شما -
    • یک دبیر بازنشسته
      0

      عقده ای، اگر قاتل جزء خانواده خودت بود، همین حرف را می زدی؟

    • رضا
      0

      ببین منم میگم قصاص بشه این ادم مشکل دار عیاش. ولی اینجا کشور دولت سالاره یجوری اخرش رضایتو اقازاده ها از اولیا دم میگیرن یا قاضی وساطت میکنه خلاصه ماده ای تبصرهای اون وسطا بیکار پیدا میشه که بمالن بره خودتونو برای اجرای قانون اسلام گرم نکنید ازین قانونا مال عوامه نه خواص میگی نه اخرشو ببین خخخخخخخخخ

  • جعفرسورگی
    0

    اصلا نظر دادن به این موضوعات واقعاسخت است همه مادرحدنظردادن نسبی هستیم اماهرکس که از اعضای دوطرف خانواده هاخشم وانتقامش بیشترباشدویادرطرف مقابل رحم و مردانگی اش بیشترباشدمیتواندنظرخداوندرابه خودجلب کندپس این موضوع نیز نسبت به خودمان هم ازهرحیثی مورد آزمایش قراردارد بنظرمن نیزقانون خدابایددرموردمردانی که بقول حضرت علی ( ع) که خصلت مردان بزرگ را دارندبایستی کمی بارافت وتحمل مهربانی در چهارچوب بخشش نگهداری شوند چون اشتباه مردان خداازسراتفاق است

  • روحانی
    0

    اگر این اتفاق عمدی نبوده چرا نجفی بلافاصله اورژانس یادکتر راخبر نکرده شاید زنده میماند

  • بنده خدا
    0

    قرآن کریم، آیه 32 سوره مایءده: مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا.... هر كس بیگناهی را بجز به (قصاص) بکشد انگار تمام انسانهای روی زمین را کشته است!! شگفتا که این قشر قتل نفسشون هم با مردم فرق داره؟؟ راستی خودرو لکسوس که دختر این آقا سوار میشدن الان چندمیلیارده؟؟ امام خمینی ره: این انقلاب متعلق به مستضعان هست!! جامعه چهل میلیونی کارگران وکارمندان با پایه حقوق 1/5 میلیونی چند صد سال باید کارکنند تا از ماشین دختر این آقا سوار بشوند!!!؟؟ پس رنگ خونشون هم با مردم فرق داره!!!

    نظرات شما -
    • یک دبیر بازنشسته
      0

      کی گفته رنگ خون غنی با فقیر فرق داره؟ حتی اگر خانم استاد قاتل بود و آقای نجفی مقتول. ما باز هم برای خانم استاد در خواست بخشش می کردیم. تا چیزی میشه فوری بحث فقیر و غنی را پیش می کشید، ما برای خیلی از متهمان عادی نیز این تقاضا را کردیم. از خانـواده محترم استاد خواهش میکنم آقای نجفی را ببخشند.

  • علی صادقی
    0

    ضمن عرض تسلیت، این "بخشش" هست که خانواده‌ی محترم استاد رو جاودانه‌ی تاریخ ایران‌زمین خواهد کرد و درس بزرگمنشی و بلندنظری به همه‌ی ایرانیان و آیندگان خواهد داد.

  • رضا یاری
    0

    باید هر چه زودتر قصاص بشه بعضی از این مسعولین فکر کردن هر خطایی بکنن در امانن باید درس عبرت بشه

  • زهرا حسین زاده
    0

    سلام بنظرم ایشون اشتباه کرده پاشو تو زندگی کس دیگری گذاشت میترا استاد مقصر بود ولی ایشون هم اشتباه کرد حداقل به قانون مشاوره و مراجعهدمیکرد حداقل فرزندش بی مادر نمیشد

  • شهاب
    0

    چه خبر تکراری و قدیمی ای

  • داداشی
    0

    از نظر روانشناسی آنچه باعث و شکل گیری این وصلت اعم از مادی و معنوی برسی به اطلاع مردم رسانده شود ⛔

  • باران
    0

    مقتوله میترا استاد قصد درست همان روزی که مصاحبه داشتن به قتل رسیدن و آقایی نجفی تو اعترافاتشون بیان کردن که ضامن اسلحه شون از شب قبل کشیده شده بوده یعنی اسلحه آماده ی شلیک بوده.پس میشه نتیجه گرفت جناب نجفی در پی مشاجراتی که اون شب با همسرشون داشتن فکر کشتن به ذهنشون خطور کرده بود.این و هر آدم بی سوادی هم میتونه بفهمه.اگه بجای جناب نجفی یه آدم معمولی چنین جنایتی میکرد آیا راحت از بخشش و لذت عفو حرف میزدیم؟چطور از دولت انتظار داریم جلوی دزدیها و فسادهای داخل دولت رو بگیره و عواملش رو محاکمه و مجازات کنه ولی از قتل و قاتل بگذریم و رضایت بدیم.

    نظرات شما -
    • یک دبیر بازنشسته
      0

      اولا شما جزء خانواده استاد نیستید،ثانیا قتل با اختلاس فرق می کند، در اختلاس بحث تباه کردن اموال عمومی مطرح است و طرف شاکی خصوصی ندارد، اما در مسئله قتل هم قرآن و هم قانون به متهم و خانواده اش حق داده است که برای جلب رضایت شاکی بکوشند و خود قرآن بخشش را بر انتقام برتری داده است. آنهایی که بر طبل انتقام می کوبند، خیلی سنگدل هستند.

  • امیرحسام
    0

    قتل عمد از این واضح تر! طرف اقرار به قتل کرده و قرائن و امارات نیز مثبت ارتکاب جرم از سوی متهم می باشد، پس مخاطب محترم شما که سواد نداری الکی نگو که ایشان از روی اتفاق مرتکب قتل شده است. ایشان بنابر اقاریر و سایر دلایل هم قصد فعل و هم قصد نتیجه در ارتکاب جرم مذکور را داشته اند. بنابراین، به یقین می توان گفت این جرم عمدی بوده است و نه از روی اتفاق!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقای امیرحسام آقای حقوقدان حالا اگه اولیاء دم میخوان گذشت کنن، تو نذار!!!

    • Saideh dabiri
      0

      دوست عزیز شما که سواد دارید پرونده رو مطالعه کردید؟ قصد فعل و نتیجه رو احراز کردید؟ایا اقرار از روی اجبار یا اکراه نبوده؟آیا اقرار مقرون به واقع است؟و... چ راحت نسبت به پرونده قتل حکم صادر میکنید؟تا حالا چندبار پرونده قتل خوندید؟

  • ناشناس
    0

    خب با نظر خانواده میترا موافق هستم هرچند هم بد باشه زن بالاخره دوستش داشته. اشتباه کرد میترا با اینطور مردی که چند سال بزرگتر بوده ازدواج کرده. لایق نبود نجفی قصاص حقشه

  • بهرام زمینی
    0

    یک اتفاق خیلی سخت افتاده خدارحمت کند خانم استادراولی نجفی ادم ارامی بودعمدا و هدف کشتن نداشته چنین انسانی که ارام و با ادب خداشناس یک لحظه خون به مغزنرسیده وهدف ترساندن داشته بنظرم بخاطرخداو خودش ببخشید

  • ناشناس
    0

    در این میان همسر اول و دخترش باعث تحریک نجفی شدند چرا چند تا خط تو خونه دخترش پیدا شده چرا وقتی میترا رو به قتل رسانده دخترش در جریان گذاشته. چرا شب قبل اسلحه رو آماده کرده تنها قصاص باید بشه. کسیکه میگه برا مملکت خدمت کرده. خب جای پست و مقام خودش کار انجام داده قتل کرده باید قصاص بشه

  • امیر
    0

    شماها چرا ازش طرفداری میکنید؟؟ جان یک انسان را گرفته و...

  • محمد علی عبدلی
    0

    ماجرا هر چه بوده و با تمام حاشیه هایش اکنون یک قتل است و یک قصاص اما موضوع مورد توجه این است که کسانی که دم از حقوق بشر می زنند کسانی که دم از عدم خشونت توسط حاکمیت می زنند کسانی که سالهاست دم از توقف قانون اعدام می زنند اکنون چرا خواهان اعدام و قصاص شده اند واقعا بعضی از این مردم با بخشی از حاکمیت هیچ فرقی با هم ندارند و دیگر نمی دانم به این مردم مستضعف گفت یا مستکبر ؟ چرا با قانون موضعی و مغرضانه رفتار می کنند اگر شهروند عادی بود و یک خفت گیر و یا یک متجاوز به عنف و یا یک قاچاقچی حرفه ای و حکم اعدام می گرفت این ملت از او یک قهرمان می ساخت که قرار است اعدام شود قصاص حق ولی دم است حرفی نیست و قرآن هم فرموده که قصاص کنید ولی اگر ببخشید برای خودتان بهتر است

  • رضایی
    0

    فقط قصاص

  • کاربر ناشناس
    0

    شاید قصاص باعث شود این خانواده اینطور که خود میگویند راضی شوند اما کسانیکه با هم فکری باعث این ازدواج شدند و به قولی میدانستند اختلاف دارند ولی راهنمای به جدایی نکردن و شاید این کشمکش ها و درگیریها یکطرفه نبوده. با مرگ یک انسان دیگر چطور میشود کسانیکه به نحوی از ابتدا تا آخر به غیر از این آقا مقصر باشند به آرامش برسند.

  • رضا ش
    0

    قصاص حق شرعی وقانونی خانواده استاد است اما اگر بتوانند این کار را انجام ندهند فکر میکنم درآینده پشیمان نخواهند شد اما الان سنگینی غمشان باعث اصرار به انجام قصاص می‌باشد اما با انجام اینکار نه تنها حالشان بهتر نمیشود بلکه تا ابد از اینکه باعث مرگ کسی شده‌اند حتی قاتل عزیز ترین کسشان در اعماق وجودشان رنج خواهند برد این رنج برای شخص نجفی هم قطعا همیشه با شدت بیشتری میماند چرا که در خلقت انسان خدا سرشت بدی را جا نداده واز روح خودش در کالبد او دمیده بی‌دلیل نمیگویند لذتی که در بخشش است در انتقام وجود ندارد

  • سباستین
    0

    اولن تا حالا نظر من ثبت نشده.اما‌ در این مورد بعضیا خیلی خودشونو کشیدن جلو بدون تعارف.بفرمایید با ای نظرات جالبتون.اینا دوتا خانواده اند نظر بی جا دخالت بی جا نکنبد .اگه کشور دست شما بود چ میکردید.اگه یطرف ماجرا شما بودید چه اتشی ب پا میکردید .خدا رو شکر نشدید رییس قوه قضاییه.اگه میتونید با نظرتون رو بقیه تاثیر بذارید وگرنه بی خود دخالت بیجا نکنید .بیخود برچسب نزنید .هر چ باشه اینا ابرو دارن.جای اون نظر ندین

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا پناه بر تو !

  • عبدالله
    0

    قصاص حقه چه برای مادر این خانم چه برای مادر ندا یا ستار بهستی یا...

    نظرات شما -
    • یک دبیر بازنشسته
      0

      قرآن کریم بخشش را بر قصاص برتری داده، زیرا قصاص از لحاظ روحی و روانی برای اولیای دم آرامش زا نیست. شیطنت را کنار بگذارید و خانواده مرحوم استاد را تحریک نکنید.

  • امیر
    0

    بخشش، بخشش، بخشش و ...... تنها واژه ای که جامعه به آن نیاز دارد.

  • مرادی
    0

    درست است جزائی قاتل فقط قصاص است ولی ولذت واجری که بخشش است در هیچ یک کارهای خوب دنیا نیست بدانید وآگاه خون را با خون نمی شویند

  • ن م
    0

    از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز ،قتل خانم استاد و گرفتاری آقای نجفی تجربه خوبی بود هر کسی با هم سطح خود ازدواج کنه از هر لحاظ باید هم سطح بودن ،پس هر دوتایشان اشتباه کردن و باید همدیگر را ببخشن

  • محسن
    0

    جدای اختلافات مادی زیاد که خود منشأ بسیاری از اختلافات دیگر است، اختلاف زیاد فرهنگی بین خانواده نجفی و استاد مشاهده میشود. از خانواده استاد چیزی جز این نمی توان انتظار داشت... اما نوع همسرگزینی جناب نجفی جای شگفتی و حیرت است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها