واکنش یک عضو شورای شهر تهران به نامه 400 دستفروش در گفت‌وگو با خبرفوری:

ساماندهی اسم رمز برخورد با دستفروشان نیست/ به دنبال حذف مشاغل سیار نیستیم

یک عضو شورای شهر تهران به نامه ۴۰۰ نفر از دستفروشان واکنش نشان داد.

ساماندهی اسم رمز برخورد با دستفروشان نیست/ به دنبال حذف مشاغل سیار نیستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، دستفروشی، قصه امروز و دیروز کلانشهرها نیست. کمتر روزی است که به عنوان یک شهروند با پدیده دستفروشی برخورد نکرده باشید. یک نفر با این پدیده موافق است و آن را جریان زنده حیات شهری می‌داند اما یک نفر دیگر آن را دقیقا معضلی برای جریان سیال در پایتخت می‌داند. مدیریت شهری اما که به نظر می‌رسد از مخالفین این شاغلان بی جا و مکان است در چند روز گذشته در صدد جمع‌آوری دستفروشان محدوده چهار راه ولیعصر برآمده است. دستفروشان اما در نامه‌ای سرگشاده به اعضای شورای شهر تهران از مصوبه شورای تامین انتقاد کردند و طی آن از اعضا خواستند تا به جای جمع آوری آن‌ها به راهکار جایگزین دیگری فکر کنند.

حجت نظری اما در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری می‌گوید: اتفاقی که در چهارراه ولیعصر رخ داد، ناشی از عملکرد مدیریت شهری نبود و بنا به مصوبه شورای محترم تامین بود.
وی تاکید می‌کند: شورای تامین مصوب کرد که دستفروشان چهارراه ولیعصر باید هرچه سریعتر از آن محوطه جمع آوری شوند، هرچند که من خودم با لفظ جمع آوری موافق نیستم، زیرا ما درباره انسان صحبت می‌کنیم.
وی ادامه می‌دهد: ما در شورا حدود ۵ ماه مصوبه‌ای درخصوص مشاغل سیار مانند دستفروشان، وانت بارها و ... داشتیم که در آن به خوبی شرح داده بودیم که مشاغل سیار چگونه باید ساماندهی شوند.
وی اما درباره علل عدم اجرایی شدن درست این مصوبه در سیستم مدیریت شهری می‌گوید: طی این مصوبه باید کمیته برنامه‌ ریزی ایجاد می‌شد که هنوز تشکیل نشده است.
نظری ادامه می‌دهد : معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باید سریعتر پای کار بیاید و از سایر اعضا بخواهد که کمیته را تشکیل دهند، اعضای کمیته نمایندگان شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیر عامل شرکت ساماندهی و مشاغل و ... هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تاکید می‌کند: مدیریت شهری اگر مصوبه ساماندهی مشاغل را به اجرا درآورد، قطعا اتفاق مطلوب رخ می‌دهد، ساماندهی برای ما اسم رمز برخورد نیست. ما به دنبال حذف هیچکس نیستیم، تنها در تلاشیم تا ساعات مختلف روز را تقسیم کنیم و با اختصاص آنها به افراد سعی کنیم نه مشاغل سیار ضرر کند و نه مشاغل ثابت.

به گزارش خبر فوری ، طرح‌ ساماندهی مشاغل سیار اما حدود ۵ ماه پیش در شورای شهر تهران تصویب شد. دغدغه های مطرح شده در طرح، عدم نظارت بر فعالیت مشاغل سیار، سدمعبر و نارضایتی خود دستفروشان از برخوردهای شتابزده عنوان شده بود. اکنون این طرح در انتظار اجراست.

اما شما به عنوان یک شهروند درباره این طرح چه نظری دارید؟ به طور کلی موافق دستفروشان و حضورشان در معابر هستید؟



33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    تا وقتی که مشکل بیکاری هست روزبروز به شغل های سیار اضافه می شود

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اگر‌دستفروشی‌نکنند‌بیکاری‌چندبرابر‌میشودجواب‌این‌بیکاریهارو‌کی‌مید‌

    • کاربر ناشناس
      0

      بهتر از دزدیه بزارن یه لقمه نون بخورن بنده خداها

    • کاربر ناشناس
      0

      اگر می خواهید مشکل بیکاری بعضی از جوانان حل شود هر هفته در یک محله یک جمعه بازار بگذارید تا مردم هم اجناس ارزنتری از آنها خریداری کنند زهرا

  • سید
    0

    خیلی از این بدبخت ها تنها درآمدشان دست فروشی است و با این دست فروشی مخارج و کرایه خونه پرداخت میکنندپس سزاوار نیستند این گونه برخوردشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها