آنچه در ذهن رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران می‌گذرد؛ ترامپ در مقابل افزایش توان هسته‌ای ایران چه اقدامی خواهد کرد؟

ترامپ از ابتدا هیچ سیاست مشخصی در رابطه با ایران نداشته و جز یک سری خطابه و یاوه گویی‌های تهدید آمیز هیچ عملی از او و اعضای کابینه‌اش مشاهده نشده است.

آنچه در ذهن رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران می‌گذرد؛ ترامپ در مقابل افزایش توان هسته‌ای ایران چه اقدامی خواهد کرد؟

به گزارش خبر فوری ، از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ تاکنون، تلاش بسیار زیادی توسط او صورت گرفته تا به نوعی به ایران ضربه وارد شود. خروج از برجام، بازگشت تحریم های قبل از توافق هسته‌ای، اعمال تحریم‌های جدید به خصوص در حوزه نفت، تهدید به جنگ، حمایت از مخالفین ایران و... تنها بخشی از تلاش‌های رئیس جمهور جنجالی آمریکا برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

آنچه مشخص است این است که هیچ کدام از این نقشه ها و برنامه‌ها تا کنون جواب نداده‌اند. ایران اکنون نه تنها توانسته است از خطرات به سلامتی عبور کند بلکه تصمیم گرفته که قدم‌های جدیدی را در رابطه با برنامه هسته ای خود پیش ببرد. قدمهایی که هم باعث لغزان شدن بیشتر برجام شده و هم به شدت موجب تشویش و نگرانی ایالات متحده و متحدانش گردیده است.

در این رابطه شبکه خبری TRT World طی گزارشی به این موضوع پرداخت که در ذهن دونالد ترامپ در مورد ایران چه می‌گذرد و طرح و برنامه ی او برای مقابله با اقدامات برجامی و هسته ای ایران چیست؟ این رسانه ترک، تاکید دارد که ترامپ از ابتدا هیچ سیاست مشخصی در رابطه با ایران نداشته و جز یک سری خطابه و یاوه‌گویی های تهدید آمیز هیچ عملی از او و اعضای کابینه اش مشاهده نشده است.

نویسنده گزارش سپس سعی دارد از طریق بررسی مواضع بسیار قدیمی او زمانی که با مجلات مختلف درباره تجارت مصاحبه می‌کرد، اطلاعاتی را در مورد ذهن او و سیاست احتمالی اش به دست بیاورد. ترامپ یک بار در یک مصاحبه گفته بود: " یک تاجر خوب کسی است که مردم را تا آستانه‌ شکست ببرد اما آنها را نشکند."

آنچه از این جمله برمی‌آید این است که ترامپ در این مصاحبه معتقد است توافق و مذاکره بسیار سیاست خوبی است به شرطی که قبلش با فشار حداکثری حریف را در موضع ضعف قرار بدهی. به نظر می‌رسد که او در مورد ایران هم دقیقا می‌خواهد این سیاست را به اجرا بگذارد. اگر این درست باشد، بنابراین، سیاست و روش مورد ادعای بولتون(مشاور رئیس جمهور آمریکا) و پومپئو( وزیر امور خارجه ایالات متحده) مبنی بر نابودی حکومت ایران بلوفی بیش نیست و بدون شک شکست می‌خورد.

از نظر نویسنده، این ایده به خصوص با وجود اپوزیسیون اندک در داخل و خارج مرزهای ایران نشدنی است و قابل اجرا نمی‌باشد. در واقع، طبق نظر TRT نه مجاهدین خلق، نه فرزند شاه مخلوع، نه سلطنت طلبها و نه حتی شبکه های معاند مورد حمایت سعودی مانند ایران اینترنشنال هیچ یک نتوانسته اند طرفدارانی را به سمت خود جذب نمایند و بنابراین، پروژه بولتون چیزی جز خواب و خیال نیست.

این رسانه در ادامه با اشاره به اینکه سیاست ترامپ در مورد ایران بدون شک مبهم و پراشتباه بوده است تاکید دارد که این سیاست باعث شد ایران دیگر پای میز مذاکره با آمریکا ننشیند.

نویسنده گزارش در انتها با اشاره به اینکه اکنون وظیفه‌ اروپا است که از طریق پذیرش مسئولیت بیشتر و تامین اهداف برجام، اقدامات کوته بینانه‌ ترامپ را جبران کند، تاکید دارد که این اقدام اروپا احتمالا تنها امید باقی مانده جهت بازگشت شرایط صلح و گفتگو بین ایران و کشورهای غربی است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • جواد
    0

    فكر ميكنم مسولين جمهوري اسلامي واقعا كوتاهي ميكنن و اعتماد بنفس ندارن و جرات انجام كار ندارن...وگرنه معلومه كه تبليغات اونها قويه وبا اين حركات ما جرات پيدا ميكنن ....

  • کاربر ناشناس
    0

    همین یاوه گوئی ها کشور رو فلج کرده صنعت و تجارت و کار و بار همه خوابیده

  • دلسرد
    0

    مابنظرترامپ هیچ فکری نمیکنیم بهتره این فسادسیستماتیک رو که مثل سرطان کل کشور رو گرفته بسیارشدید باهاش برخورد بشه کشور داغون داغونه یه فکری کنین .... مرسی اه....

  • ملت
    0

    چکار به ترامپ داریم خودمون تو مملکت ایران هزاران هزار بدبختی داریم که باعث تباه شدن همه ملت شده مثلا اقازاد ها با پول باد اورده چه کارا نکردن یا قدرت خرید مردم یا حقوق مسولین چهل میلیون شد تا راحت زندگی کنن ولی به کارگر چهارصد هزار یا شرایط سخت خونه خریدن جوانها که دولت روحانی با هزار بند و قانون کاری کرد هبچ جوانی خونه دار نشه کاش بجای تصویب قانون مسولین سخت کوش که خستع میشن از پشت میز ریاست بجای قانون درست کردن خودشون رو جای خونواده ها بذارن کدوم جون با سی میلیون وام تونسته زندگی بچرخونه که یخچال شده بیست میلیون خود ارباب ها بدترین توهین رو میکنن به مردم که صدقه ایی انگار دارن به مردم شندر غاز پول میدن البته تا ابد هم اینطور نیست ترامپ با پدرش رو ول کنید فکری بحال ملت کنید که روز به روز بدبخت تر میشن قتل دزدی فساد مشکل اقتصادی و معیشتی داره نه چیزی دیگه

  • کدخدا
    0

    سلام خطاب من به شبکه خبری trtلطفا محترمید که دخالت درامور کشورها نکنید ایران خودش ازپس یاوه گویهای امریکا بر می اید ترامپ به خودی خود کودن واحمق هست اینکه شما احمق بودنش را جریحه دار کنید شاید کار احمقانه ای ازش سر بزند

  • مرتضی امینی
    0

    سلام.لطفأ ب ترامپ بگویید ،ایران حکومتش شورایی نیست که در مورد مسائل امنیتی و ناموسی کشور رای گیری شود بلکه ایران حکومتش بر پایه ولایت فقیه هست ،پس ترامپ به اربابانت بگو و این پیام را از جوان ۳۰ساله که خودش با مشکلات اقتصادی روبروست به تمام دنیا مخابره کن ،که ایرانی حاضر است از گرسنگی بمیرد ولی غیرت، ناموس، اذت ، شرف ، و دینش را با هیچ چیزی حاضر نیست معامله کند. ما رهبری داریم که هر لحضه حکم جهاد بدهد گوش بفرمانیم، پس ما جوان ها را از جنگ اقتصاد نترسان ، جوانی که از جانش در راه خدا و با فرمان رهبر فدا میکند چ باکی از گرسنگی دارد...جانم فدای رهبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها