باید به کشتی پهلوانی خراسان رضوی بیشتر توجه شود

شرکت کننده مسابقات کشوری کشتی جام توس گفت:باید به کشتی پهلوانی خراسان رضوی بیشتر توجه شود.

باید به کشتی پهلوانی خراسان رضوی بیشتر توجه شود

به گزارش مشهد فوری ، یزدان حسن‌پور اظهارکرد: کشتی پهلوانی در تمامی جوامع شناخته شده است و کشتی‌گیران ماهری در خراسان رضوی فعالیت دارند، در حال حاضر بسیاری از قهرمانان کشوری خراسانی هستند و این ورزش در خراسان رضوی جایگاه خوبی دارد.

شرکت کننده مسابقات کشتی جام توس گفت: این ورزش بومی محلی نیست و تنها در یک شهرستان یا استان به این ورزش نمی‌پردازند، بلکه این ورزش فراگیر شده و بسیاری از افراد حتی در بیرون از مرز به این رشته روی آوردند، خراسان رضوی نه تنها در کشور بلکه حتی در سایر کشورها در کشتی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در ابتدا در کشتی با چوخه فعالیت داشتم و پس از مدتی به کشتی قهرمانی روی آوردم، از چهار سال گذشته برای حضورم در مسابقات کشتی پهلوانی در تلاش بودم و در حال حاضر به دنبال کسب مقام در این مسابقات هستم، ورزشکاران قدرتمندی در این رقابت‌ها حضور دارند و سطح مسابقات بالاست.

حسن‌پور ادامه داد: خراسان رضوی مهد کشتی است و برگزاری این مسابقات در این شهر می‌تواند تأثیرات خوبی داشته باشد، این مسابقات در فردوسی برگزار می‌شود، مشهد برای برگزاری مسابقات ظرفیت کامل را دارد و می‌تواند در این امر موفق باشد، در چند سال گذشته مسابقات کشوری در مشهد به بهترین نحو برگزار شد.

این کشتی‌گیران خراسانی گفت: سایر شهرها قادر به برگزاری مسابقات با کیفیت خراسان رضوی نیستند، تمریناتم را در ورزش کشتی در طول سال انجام می‌دهم اما امسال به دلیل آسیب‌دیدگی‌ام قادر به انجام تمریناتم نبودم و صرفاً برای حضور در مسابقات مذکور از یک ماه گذشته تمرین کردم.

وی خاطرنشان کرد: تشویق‌های خانواده سبب پیشرفتم در کشتی پهلوانی شد، در حق کشتی پهلوانی اجهاف شده و مسئولان رسیدگی نمی‌کنند، البته مسعود ریاضی، رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی تا حد توان از این ورزش حمایت می‌کند اما باید سایر مسئولان نیز کمک کنند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها