ضعف مدیریت عامل فاجعه انسانی حادثه معدن «زمستان یورت»

مهمترین دلیل حادثه معدن زمستان یورت را رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضعف و بی توجهی در مدیریت دانست.

ضعف مدیریت عامل فاجعه انسانی حادثه معدن «زمستان یورت»

مهدی کرباسیان فاجعه انسانی در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر را ناشی از بی‌توجهی مدیریتی عنوان و تاکید کرد: این حادثه از یک واگذاری غیراصولی به نهادی که هیچ ربطی به اقتصاد ندارد سرچشمه گرفته و حاصل واگذاری‌های حساب نشده و ورود نهادهای غیر اقتصادی به فضای معدنی کشور است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که جامعه معدنی ما از آن رنج می‌برد واگذاری‌های غیرکارشناسی و بدتر از آن، واگذاری واحدهای معدنی به اشخاص یا نهادهایی است که هیچ ربط و تخصصی به این حوزه ندارند که موجب ایجاد مشکلات در حوزه تولید و حواشی مانند آنچه در معدن آزادشهر با آن مواجه بودیم می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت بالای استفاده از تجهیزات ایمنی و آموزش نیروی کار، اظهار کرد: بی‌شک موضوع آموزش یکی از اساسی‌ترین مواردی است که باید در معدن به آن توجه شود و براساس آمار این سازمان در سال گذشته 483 دوره آموزشی برای نیروهای کارگری و مهندسی برگزار کرد.

وی ادامه داد: اهمیت حوزه پژوهش و آموزش در ایمیدرو از آنجا مشخص می‌شود که از ابتدای سال 92 بودجه آموزشی و پژوهشی این سازمان 20 میلیارد ریال بود که بیشتر آن نیز صرف مرکز تحقیقات خود سازمان می‌شد، در حالی که در سال 95 بودجه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به 120 میلیارد ریال رسید.

کرباسیان همچنین با اشاره به اهمیت تجهیز معادن و تجهیزات ایمنی، خاطرنشان کرد: 2 سال پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق این سازمان 400 دستگاه گازسنج خریداری کرد تا معادن کشور را تجهیز کند، در حالی که تصمیم بر آن شد تا این تجهیزات را بدون سود به معادن بفروشیم.

وی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که وضعیت مالی معادن زغال سنگ به گونه‌ای نیست که توان خرید این تجهیزات را داشته باشد و ما نیز آنها را رایگان در اختیار آنها گذاشتیم که در این میان سهم معدن زمستان یورت هشت دستگاه بود که به همراه آموزش‌های ضمنی در اختیارشان قرار گرفت.

منبع: خبرآنلاین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها