خروج ۲ میلیون تن گندم از چرخه خرید تضمینی

زمزمه‌های واردات گندم به گوش می‌رسد!

در شرایطی که برآورد می شد امسال ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود، اما خبر از احتمال واردات آن به گوش می‌رسد.

زمزمه‌های واردات گندم به گوش می‌رسد!

با وجود هشدار‌هایی که از سوی مسئولان مختلف داده شد، اما دولت نرخ خرید تضمینی گندم را هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرد که این بدان معناست که دولت توجهی به اجرای قانون خرید تضمینی ندارد.

باشگاه خبرنگاران در تحلیلی انتقادی نوشته است: در شرایطی که برآورد شده بود در چهارمین سال خودکفایی گندم حدود ۱۱ و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود، اما هم‌اکنون خبر از احتمال واردات آن به گوش می‌رسد. تخلفات پی در پی دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، چالش‌های بزرگی را برای تولید ایجاد کرده است چراکه در شرایط فعلی تحریم، تأمین امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین اقدامات در مواجهه با دشمن به شمار می‌رود.

با گذشت ۴ ماه از فصل برداشت گندم در حالیکه به گفته متولیان امر تولید این محصول استراتژیک در کشور با رشد همراه است، اما خرید تضمینی در مقایسه با مدت مشابه به اذعان بسیاری از مسئولان وزارت جهاد و تشکل‌های صنفی کاهش چشمگیری داشته است. حال به سراغ مسئولان ذی‌ربط می‌رویم تا از آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و دلایل بی رغبتی کشاورزان نسبت به تحویل گندم به مراکز دولتی باخبر شویم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • arman
    0

    ما خودمون گندم داریم . برید ببینید کی داره مسئولین وارداتشو به عهده میگیره. متوجه میشید که باز هم سوداگری و رانت میاد وسط و هزینشو تمام و کمال مردم میدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها