در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح شد:

شهروندان تهرانی در حال حاضر از کدام معضل شهری بیشترین شکایت را دارند؟/ عضو شورای شهر تهران: چرا برای ساماندهی موتور سیکلت‌ها طرحی ارایه نشده است / طرح کاهش آلودگی هوا در اجرا ضعف دارد

یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید: تعداد زیادی از مشکلات گزارش شده از سوی مردم را یادداشت کردیم و به مراجع مربوطه گزارش دادیم.

شهروندان تهرانی در حال حاضر از کدام معضل شهری بیشترین شکایت را دارند؟/ عضو شورای شهر تهران: چرا برای ساماندهی موتور سیکلت‌ها طرحی ارایه نشده است / طرح کاهش آلودگی هوا در اجرا ضعف دارد

روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان تهران ی طی تماس تلفنی مشکلات خود را با روسای چند کمیسیون شورای شهر تهران در میان گذاشتند. آمارها می‌گوید حدود ۴۸۰ تماس تلفنی برقرار شده و مشکلات شنیده شده است٬ مشکلاتی که گاه به محلات محدود می‌شد و گاه شامل طرح‌هایی می‌شد که در شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود. در همین راستا با محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران- حمل و نقل و ترافیک تهران به گفت‌وگو نشستیم تا درباره گزارشات و مشکلات شهروندان تهرانی بیشتر بدانیم.

بیشترین گزارشات مردم

علیخانی درباره بیشترین مشکلاتی که از سوی مردم گزارش شده است، گفت: تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی داشتند و اکنون به کاربری تجاری رسیدند از مهم‌ترین مسایلی بود که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی موتور سیکلت‌ها ، حضور آن‌ها در بیشتر اماکن علی الخصوص پیاده روها، مخدوش‌ بودن پلاک آن‌ها و امکان عدم گزارش آن‌ها از دیگر مشکلات شهروندان تهرانی بود.

علیخانی درباره مشکلات محلات که طی تماس تلفنی به او گزارش داده شده بود نیز تاکید کرد: سنگ‌های شکسته پیاده راه ۱۷ شهریور، نوع سنگ‌ و آسفالت به کار رفته در میدان بهارستان، سد معبر وانت بارها در نزدیک پل بعثت از جمله مشکلاتی بود که محله به محله گزارش می‌شد.

دست و پنجه نرم کردن مردم با طرح کاهش آلودگی هوا

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره گزارشات مردم درباره طرح کاهش آلودگی هوا و طرح زوج فرد تصریح کرد: دراین مورد هم مشکلاتی گزارش شده بود که ما تعدادی از آن‌ها را یادداشت کردیم و موارد مشترک را منتقل کردیم.

وی درخصوص پیگیری‌های شورای شهر برای مشکلات مردم درباره طرح ترافیک جدید، گفت: درباره اصل طرح باید گفت که یک حرکت روبه جلوست. برداشتن طرح زود و فرد کارشناسی شده بود. در اجرا این طرح مشکلاتی دارد که ما طی تذکراتی سعی کردیم آن را منتقل کنیم.

علیخانی ادامه داد: شورای شهر مرجع تصویب محدودیت ترافیکی نیست. در شورای ترافیک که این طرح در آن مطرح شده است، وزارت کشور و پلیس راهنمایی و رانددگی عضویت دارند و ما در شورا عضو نبودیم که ایراداتمان را به طرح وارد کنیم.

وی با انتفاد از نحوه مدیریت شهر و تصمیمات جزیره‌ای که اتخاذ می‌شود ،گفت: ما به عنوان اعضای شورا خواستار این هستیم که این طرح‌ها قبل از مصوبه شدن، در شورای شهر مطرح شوند و بعد به شورای ترافیک منتقل شوند، زیرا بعد از تصویب و اجرایی شدن به طور مثال این طرح مشکلات مردم شهر برطرف نشده است.

برای موتور سیکلت‌ها چه باید کرد؟

علیخانی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر می‌تواند برای موتور سیکلت‌ها طرحی مصوب کند یا این امر در حیطه وظایف نیروی انتظامی است نیز تاکید کرد: بسیاری از موتور سیکلت‌ها با پارک شدن در پیاده راه‌ها، تخلف می‌کنند و باعث سد معبر می‌شوند که باید نظم پیدا کنند در این مورد شورای ترافیک که هم پلیس و شهرداری عضو آن هستند، باید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ما گلایه داریم که در دوران مدیریت جدید چرا شهرداری هنوز برای ساماندهی حدود ۳ میلیون موتور سیکلت طرحی ارایه نداده است.

اما شما به عنوان یک شهروند تهرانی چه مشکلاتی دارید؟ در ادامه برای ما بنویسید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • یک راننده ماشین
    0

    فرقی ندارد کجای تهران باشیم . هرجا که باشی موتورسیکلتها با صدای ناهنجار و دود از همه سمت حرکت میکنند و ویراژ میدهند و تابع هیچ قاعده مشخصی هم نیستند . اگر با ماشینت به آنها بزنی و حتی مقصر هم نباشی چنان قشرقی بپا میکنند که تا ماهها باید دنبالشان بدوی . بعضی هاشان که شغلشان همین است . دیه بگیرند . صحنه تصادف را طوری جور میکنند که بی برو برگرد ماشین مقصر باشد . بعضی هاشان فکر میکنند ماشینها موظفند به آنها راه بدهند و اگر ندهند حتما با میخ یا پیچ گوشتی به بدنه ماشین میکشند . بعضی ها هم خشنترند و آینه بغل و شیشه میشکنند وفرار میکنند . آدم حتی توی خانه اش هم در امان نیست . وقتی بعد از یک روز خسته کننده که بدنبال یک لقمه نان دویده ای ، شب میخواهی بخوابی ده ها بار با صدای بلند اگزوز موتور سیکلتهای شبگرد از خواب میپری تا بدانی که هیچ جای شهر از دست آنان در امان نیست .

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      سلام

  • ناشناس
    0

    بر خورداری همیشگی از نعمتهای خداوند به شکر گذاری پیوسته نیاز دارد --- با این که به لحاظ شرایط آب و هوا خدا را شکر دو سال است تهران از کمترین آلودگی جوی بر خوردار است به ندرت دیده می شود مسئولان دولتی و نظام و مردم برای نعمت کاهش آلودگی هوا که سالها از افزایش آن مردم تهران رنج می بردند خداوند منان را پیوسته در گفتار و کردار شاکر باشند تا خداوند با برکت دادن به این شکر گذاری و به همت عملی مثبت مردم و دولت در این راستا کل کشور را از عذاب آلودگی هوا و خدا کند از همه ی آلودگیها نجات دهد.

  • کاربر ناشناس
    0

    اتوبوسهای شرکت واحد و مینی بوسهای دودزا از عواملی است که میشود رویش کنترل داشت.و در آلودگی نقش موثر دارند.

  • arman
    0

    هنوز در سطح شهر پر از اتوبوس و ماشینهای سواری هستن که به اندازه ۱۰ تا ماشین دود میدن . موتور سیکلت ها هم بدتر از همه .

  • کاربر ناشناس
    0

    طرح جدید ترافیک چه مشکلی راحل کرده ایا وسیله نقلیه عمومی زیاد شده واگن های متر اضافه شده ؟ کرایه تاکسی واسنپ وتپسی کاهش یافته الودگی هوا کاهش داشته؟ فدا که مدارس باز شود خانواده های ساکن در محدوده چکار کنند.؟ ایا این طرح صرفا برای درآمدزایی شهرداری نیست.؟ هرسازمانی فقط بفکر پول دراوردن است .اب برق گاز تلفن.افزایش کرایه مترو واتوبوس تا کجا ادامه دارد مگر حقوق یک کارمند چقدر افزایش پیدا کرده ؟ ارزاق عمومی روز بروز گران شده گوشت مرغ سیب زمینی میوه ....یک زمانی بود که مردم شکایتشان را به روحانیون میبردند وانها زبان گویای مردم بودند ولی حالا متاسفانه هرشب رسانه های بیگان شده اند بیان گر درد مردم.چرا باید چنین باشد؟؟؟؟؟؟

  • رضا
    0

    ای کاش کسانیکه وظایف خود را بلد نیستند از کارشان کنارهگیری کنند تا مملکت آباد شود و مردم بیگناه این کشور از دست دشمنان داخلی نجات پیدا کنند

  • شهروند
    0

    عملکرد معاون حمل و نقل مزخرف بوده تو این دوسال اون از مارو اون از طرح ترافیک اونم الودگی هوا فقط عاشق مالیات گرفتن از مردم

  • ناشناس
    0

    حذف موتور سیکلت های کاربرتوری خواسته بیشتر مردم اکثر اونا تهرانی نیستن، خاطی و بزهکار ترافیک با ارائه‌ی طرح جدید بدتر شده ، هوا آلوده تر ، موتورها بیشتر صداشون وحشتناکه بخصوص فراوانی اونا در ناحیه یک منطقه ۱۳ و کل منطقه ۱۲ فکر چاره باشید، وقت عمل هم دیگه گذشته ، چکار میکنن دوستان در شهرداری و راهنمایی رانندگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها