عضو هیئت رییسه مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

رهبری اختلاف روحانی و لاریجانی را به هیات حل اختلاف قوا محول کرده‌اند / مجلس می‌تواند پرونده استنکاف رئیس جمهور از قانون را به قوه‌قضاییه ارجاع دهد

قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عدم ارائه گزارش سالانه توسط رییس‌جمهور به مجلس را استنکاف از قانون دانست و افزود که وظیفه‌ رییس‌جمهور رعایت قانون اساسی است.

رهبری اختلاف روحانی و لاریجانی را به هیات حل اختلاف قوا محول کرده‌اند / مجلس می‌تواند پرونده استنکاف رئیس جمهور از قانون را به قوه‌قضاییه ارجاع دهد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ارائه گزارش سالانه توسط دولت به مجلس جزو آیین نامه داخلی مجلس و یک قانون است، گفت: این قانونی محکم است که با دو سوم رأی تصویب شده است. این قانون چون مصوب شده، شورای نگهبان آن را تایید کرده و تبدیل به قانون شده است، عدم رعایت آن استنکاف از قانون است.
عضو هیئت رییسه مجلس ادامه داد که همه مجریان و مردم مکلف به انجام وظایف قانونی خود هستند، آقای رییس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و یکی از مسئولیت‌های او پاسداری از قانون اساسی و رعایت قانون است.
نماینده مردم مشهد و کلات در رابطه با پاسخ رهبری به این نامه خاطرنشان کرد که من شنیدم که حضرت آقا این را احاله کرده است به شورای حل اختلاف قوا که دلایل آقای روحانی را بررسی کنند. آقا پدر خانواده هستند و هر تصمیمی که بگیرند ما انجام می‌دهیم.
وی در رابطه با واکنش مجلس در صورت عدم توجه رییس‌جمهور به این قانون تاکید کرد که بالاخره آیین نامه مجلس استنکاف از قانون را جرم دانسته است و مجلس می‌تواند، رییس جمهور، وزرا و هرکسی که این کار را انجام نداده‌اند، جرم انگاری کند و به شوراهای نظارتی معرفی کند. همچنین پرونده استنکاف از قانون را به قوه‌قضاییه ارجاع دهد.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • arman
    0

    احتمالا دیگه مقام رهبری هم از روحانی و قایم شدناش خسته شدن. ولی ایکاش روحانی را مجاب میکردن به قولشون عمل کنن و به مردم گزارش بدن. ترسیدن و قایم شدن فقط وضعشونو بدتر کرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خوشبختانه اوضاع امروز مملکت انقدر گندش دراومد ه که هیچ مقامی قادر به اداره مملکت نیست خودشان هم میدانند و جرات حرف زدن را ندارند و خجالت هم نمی کشند. خدا عاقبت این کشور را به خیر کند

  • م
    0

    قوه قضاییه فعلا: درپرونده داداش روحانی وجهانگیری گیرکرده نوبت روحانی درقیامت کبری

  • اکبر
    0

    از دشمنان برم شکایت به دوستان چون دوست دشمن است شکایت کجا برم

  • محمود
    0

    من چه به آقایان مجلسی هاچه به آقایان دولتی ها میگم آقایان شمارابه خدا بیائیدازاین باندوباندبازی هادست برداریدوروی آن قسمی که روزاول مسئولی یتتان خورده ایدکه به مردم مملکت خدمت کنید همین راانجام بدهیدکه هم خیردنیادرآن است هم خیرآخرت به مردم و مملکت خودتان خیانت نکنیدکه درقیامت گرفتار خواهیدشد.

  • علی
    0

    چه نتیجه ایی؟؟ پرونده دولت در اجرای نکردن مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت که قرار بود به قوه قضائیه ارسال بشه،شد؟؟اصولا ارسال این پرونده‌ها وقتی مکانیزم و قدرت بازدارندگی و گردن نهادن به قانون توسط قانون گریزان وجود ندارد به سخره گرفتن مردم است.

  • میردهقان
    0

    قانون در عین بی عدالتی فقط برای مردم وقشرضعیف کاربرد دارد اما برای دولتیها وکله گُندهافقط برای تمسخر وبازی است آنهابه پول قدرت خود مینازند اما قدرت مردم کارگر و زحمتکش ایران را فراموش کرده انددولتها بدانند بدون حمایت مردم پشیزیی ارزش نداشته و باخشم مردم روبروخواهندشدپس سعی کنیددرامورمملکت صادق و درست درعمل باشیدومردم را راضی نگه داریدقبل از آنکه دیرشود

  • ناشناس
    0

    هر یک از این استنکافهای نابخشودنی برای استیضاح و رد صلاحیت به تنهایی کافیست ولی ظاهرا رانت خواری دست همه را از پشت بسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها