هشدار میلیاردر آمریکایی نسبت به وقوع جنگ طبقاتی در این کشور

ری دالیو گفت اقتصاد آمریکا باید تغییر کند وگرنه پیامدهای منفی زیادی گریبان گیر آمریکا خواهد شد.

هشدار میلیاردر آمریکایی نسبت به وقوع جنگ طبقاتی در این کشور

ری دالیو، میلیاردر مشهور آمریکایی که مدیریت یک صندوق پوشش ریسک سرمایه گذاری بزرگ در آمریکا را بر عهده دارد در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: نظام سرمایه داری باید اصلاح شود، نیاز به رها کردن آن نیست اما مثل هر چیز دیگری باید اصلاح شود تا بهتر کار کند، درست مثل یک ماشین، سیستم مدریه، هواپیما یا هر چیز دیگری. وی افزود: فکر می‌کنم رویای آمریکایی گم شده است چرا که اقتصاد آمریکا برای همه شهروندان خود فرصت‌های برابری ایجاد نکرده است.

دالیو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شکاف طبقاتی در جامعه آمریکا گفت: یا باید همه دست به دست هم دهیم یا با یکدیگر بجنگیم. فکر می‌کنم اگر شرایط تغییر نکند یک جنگ بزرگ بین طبقه ثروتمند و فقیر راه می‌افتد. مردم در آمریکا دارای شرایط زندگی بسیار متفاوتی هستند و این سطح از اختلاف، ناعادلانه است.

دالیو که ثروت وی توسط فوربس بیش از ۱۹ میلیارد دلار برآورد شده است گفت اگر رئیس جمهور بود به خاطر نابرابری بالا در آمریکا اعلام وضعیت اضطراری می‌کرد و کاستن از شکاف طبقاتی را یکی از اولویت‌های کشور اعلام می‌کرد. وی اکنون مدیر یک شرکت پوشش ریسک است که دارایی‌هایی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار را مدیریت می کند.

وی خواهان اصلاح نظام مالیاتی در آمریکا شد و افزود: ثروتمندان باید مالیات بیشتری بپردازند و این قابل بحث نیست اما وظیفه دولت این است که دلارهای مالیاتی را به شیوه ای به کار گیرد که بهره‌وری در اقتصاد را افزایش دهند.

دالیو نخستین میلیاردر مشهور آمریکایی نیست که کاپیتالیسم را به باد انتقاد گرفته است. پیش از وی، وارن بافت، یکی از بزرگ‌ترین معامله‌گران سهام در تاریخ جهان و بیل گیتس، بنیان گذار و مدیرعامل مایکروسافت نیز گفته بودند نظام سرمایه‌داری باید اصلاح شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها