منصوریان: ثابت می‌کنیم مربی ایرانی ووشو چیزی از خارجی‌ها کم ندارد/ اگر قهرمان جهان نشوم کسی احوالم را نمی پرسد

ملی پوش ووشو بانوان کشورمان گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا ثابت کنیم مربی ایرانی چیزی از خارجی‌ها کم ندارد.

منصوریان: ثابت می‌کنیم مربی ایرانی ووشو چیزی از خارجی‌ها کم ندارد/ اگر قهرمان جهان نشوم کسی احوالم را نمی پرسد

الهه منصوریان ملی پوش ووشو بانوان کشورمان درباره شرایط اردوی تیم ملی در آستانه مسابقات قهرمانی جهان و اینکه آیا فدراسیون حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام می‌دهد یا خیر بیان کرد: بله با وجود اینکه شرایط مالی فدراسیون ووشو خوب نیست، اما مسئولان همه تلاش خود را می‌کنند تا اردو‌ها با کیفیت تر از سال‌های گذشته برگزار شود. همچنین برای اولین بار است که یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی ووشو بانوان را برعهده دارد و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا ثابت کنیم که مربی ایرانی چیزی از خارجی‌ها کم ندارد. به هر حال فدراسیون اعتماد کرده و مربی ایرانی برای بانوان ووشوکار در نظر گرفته است. همچنین ما هم تلاشمان را می‌کنیم تا در مسابقات جهانی نتیجه لازم را بگیریم.

منصوریان درباره اینکه آیا قول کسب مدال در مسابقات جهانی را می‌دهد، گفت: صددرصد اگر من لباس تیم ملی در این رقابت‌ها را بپوشم به طور حتم مدال طلا را می‌گیرم و غیر از این نخواهد بود و امیدوارم امسال هم این اتفاق رخ بدهد.

تفاوت لیگ ایران با چین یک تا ۱۰۰ است
ملی پوش کشورمان که در لیگ چین حضور دارد درباره تفاوت لیگ این کشور با ایران بیان کرد: تفاوت لیگ چین و ایران یک تا ۱۰۰ است چرا که لیگ چین پخش مستقیم مسابقات را دارد، اما در اینجا بازی‌های لیگ بانوان پخش نمی‌شود. همچنین چین از لحاظ مالی و امکاناتی در سطح بهتری قرار دارد. سکو‌های ما در سالن ووشو ۵۰ نفر گنجایش دارد و اگر ورزشکاران در سکو‌ها بنشینند دیگر تماشاچی جایی برای نشستن ندارد. حامی مالی برای چه چیزی بیاید و از لیگ ووشو حمایت کند چرا که پخش تلویزیونی نداریم و حضور حامی مالی یک کار بیهوده است و زیاد توصیه نمی‌کنم. به هر حال ما مجبور هستیم در لیگ چین رقابت کنیم.

اگر قهرمان جهان نشوم کسی احوالم را نمی پرسد
منصوریان ادامه داد: من ۳ ماه در اردوی تیم ملی حضور دارم و بعد از آن باید به چین بروم و از خانواده دور هستم. دلیل این کار هم به خاطر مسائل مالی است. به هر حال اگر من قهرمان نشوم هیچ کس مرا نگاه هم نمی‌کند و اصلا احوالم را نمی‌پرسد. من چند وقت پیش مریض شدم و به دکتر رفتم، اما دفترچه بیمه نداشتم و منشی مطب از این موضوع تعجب کرد. من بیمه هم نیستم و فقط ورزش می‌کنم.

ادامه دادنم به ورزش به خاطر پول نیست
الهه منصوریان درباره اینکه ورزش ووشو از لحاظ مالی به صرفه نیست و آیا عشق به تیم ملی باعث حضور بانوان در این رشته ورزشی شده است، اظهار کرد: من لیگ چین را با قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان رها کردم و به کشورم آمدم تا در اینجا بازی کنم. اگر من طلای جهانی بگیرم بعد از چند سال ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرم و یکی، ۲ سال طول می‌کشد تا جایزه ها را پرداخت کنند. به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که به خاطر پول ورزش نمی‌کنم و عشق به پیراهن تیم ملی داشته و دوست دارم مدال کسب کنم و افتخارات خود را افزایش بدهم. من با حضور در لیگ‌های کشور‌های دیگر درآمد دارم و به نظرم هیچ کدام از ورزشکاران به خاطر پول، ورزش نمی‌کنند.

تنها مشکل ما نبود مسابقات تدارکاتی است
منصوریان درباره اینکه فدراسیون برای پیشرفت ورزش بانوان باید چه کارهایی را انجام دهد، افزود: فدراسیون ووشو همه تلاش خود را می‌کند. چند سال مربی چینی هدایت تیم ملی بانوان را برعهده داشت، اطلاعات و تاکنیک‌های فنی اش را به ورزشکاران ترزیق کرده است و مربیان ایرانی هم حرفه‌ای شدند. اردو‌های منظمی که فدراسیون برگزار می‌کند خیلی به تیم کمک می‌کند و فکر می‌کنم تنها مشکلی که داریم نبود مسابقات تدارکاتی است. ما بلافاصله بعد از اردوهایمان در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کنیم و این باعث می‌شود که ورزشکاران در این مسابقات مهم فشار زیاد روحی را تحمل کنند و اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل جبران نیست.

بانوی ووشو کار کشورمان درباره اینکه وزارت ورزش حمایت‌های لازم را از ووشو کرده است، خاظر نشان کرد: بله وزارت ورزش و جوانان تا آنجایی که توانسته حمایت‌های لازم را انجام داده است، اما فوتبال اجازه نمی‌دهد. اگر فوتبال اجازه می‌داد در آن صورت وزارت ورزش و جوانان این توانایی داشت که به ورزش‌های رزمی بانوان کمک کند. البته باوجود اینکه حمایت‌ها کم و بیش وجود دارد، اما انتظار داریم که وزیر ورزش این حمایت‌ها را بیشتر کند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها