پرچم بریتانیا در خلیج فارس مشتری ندارد

غول‌های نفتی در تنگه هرمز نفتکش‌های با پرچم انگلیس را به کار نمی‌گیرند

شرکت «رویال داچ‌شل» نیز برای حمل محموله‌های نفتی خود در تنگه هرمز از نفتکش‌های با پرچم انگلیس استفاده نمی‌کند؛ اقدامی که چند روز پیش شرکت «بریتیش پترولیوم» از آن خبر داد.

غول‌های نفتی در تنگه هرمز نفتکش‌های با پرچم انگلیس را به کار نمی‌گیرند

شرکت رویال داچ شل در بحبوحه تنش ها با ایران در آبراه حیاتی عبور محموله های نفتی، از نفتکش های با پرچم انگلیس در این تنگه استفاده نمی‌کند.

این درحالی است که مدیر ارشد مالی بریتیش پترولیوم چند روز پیش گفته بود: این شرکت نفتی در حال حاضر برنامه‌ای برای فرستادن هیچ کدام از کشتی‌هایش به تنگه هرمز ندارد و برای حمل نفت خود از نفتکش اجاره‌ای استفاده می‌کند. (جزئیات بیشتر)

بن وان بوردن، مدیر ارشد اجرایی شرکت شل گفت: «کشتی‌هایی با مدیریت این شرکت در تنگه هرمز وجود دارند و احتمالا شرکت شل به همین منوال ادامه خواهد داد. در حال حاضر، هیچ کشتی با پرچم انگلیس برای شل کار نمی‌کند.»

وی افزود: اگر این شرکت انگلیسی- هلندی بخواهد در آینده از کشتی‌های با پرچم انگلیس استفاده کند، این کشتی‌ها با نیروی دریایی همراهی خواهند شد.

بریتیش پترولیوم، رقیب شرکت شل روز سه شنبه اعلام کرد از ده جولای و تلاش ایران برای توقیف یکی از کشتی‌هایش، از هیچ کدام از نفتکش‌هایش در تنگه هرمز استفاده نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر) این اتفاق در حالی روی داد که نیروی دریایی انگلیس دو هفته پیش یکی از نفتکش‌های ایران در نزدیک جبل‌الطارق را توقیف کردند.

منبع: رویترز

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها