دبیر نشست های تخصصی خانه گفتمان:

خانه گفتمان گرگان میزبان نشست «جنگل هیرکانی، میراث جهانی» می شود

دبیر برگزاری نشست های خانه گفتمان شهر گرگان از برگزاری نشست «جنگل هیرکانی، میراث جهانی» به میزبانی این مرکز خبرداد.

خانه گفتمان گرگان میزبان نشست «جنگل هیرکانی، میراث جهانی» می شود

فاطمه خورشیدی، در گفتگو با خبر فوری با بیان این که خانه گفتمان گرگان میزبان نشست «جنگل هیرکانی، میراث جهانی» می شود، اظهار کرد: این برنامه شامل یک نشست هم اندیشی با حضور جمعی از فعالان محیط زیستی، میراث طبیعی و فرهنگی استان و همچنین علاقه مندان به موضوع ثبت جنگل هیرکانی به عنوان میراث جهانی، روز چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت 18:30 در مجموعه تاریخی کبیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایران دارای یکی از وسیع ترین تنوع های زیستی و اقلیمی و همچنین آثار تاریخی و فرهنگی ست که در دنیا مورد توجه همگان قرار گرفته دارد. جنگل های هیرکانی نیز به تازگی به عنوان دومین اثر طبیعی از کشور ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

فاطمه خورشیدی با بیان اینکه همه ایرانیان از سهیم بودن در چنین دستاوردی در مقیاس جهانی مفتخر هستند؛ افزود: استان گلستان دارای پهنه جنگلی به وسعت تمام بخش های جنوب و جنوب شرقی و قسمت هایی از شرق این استان است که شامل پوشش گیاهی متنوع و باارزشی هستند. همچنین با وجود پارک ملی گلستان با مساحت بیش از 90 هکتار به عنوان یکی از اولین پارک های ملی ثبت شده در کشور؛ بدیهی است باید به عنوان یک گلستانی میزان شناخت خود را از این میراث ارزشمند افزایش دهیم تا بدانیم چگونه می توانیم در حفظ و حراست از آن مشارکت کنیم.

خورشیدی تصریح کرد: نشست "جنگل هیرکانی، میراث جهانی" با حضور آقای رمضانعلی قائمی، مدیر استانی پرونده ثبت جنگل‌های هیرکانی در میراث طبیعی جهانی یونسکو، یکی از شخصیت های برتر محیط زیست و پژوهشگر نمونه استان برگزار خواهد شد. ایشان سال ها در زمینه محیط زیست استان و کشور پژوهش و فعالیت میدانی داشته و در انجمن ها و ارگان های مرتبط همچون انیستیتو تحقیقات حیات‌وحش و حفاظت از طبیعت اتریش، شورای پژوهشی و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و کمیته تحقیقات آموزش، فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان حضور موثری داشته اند.

دبیر برگزاری نشست های خانه گفتمان شهر گرگان یادآور شد: همچنین دکتر مزدک دربیکی، داور میراث طبیعی جهانی در اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و یونسکو و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت. ایشان نیز طی چندسال اخیر تلاش های بسیاری در جهت ارتقاء وضعیت محیط زیست استان و ایران در مجامع بین المللی داشته و در این رابطه در پروژه‌هایی محیط زیستی میراث طبیعی جهانی سازمان یونسکو، اتحادیه جهانی حفاظت، جایزه جهانی محیط زیست بنیاد آساهی ژاپن و انجمن بین‌المللی اکوتوریسم همکاری داشته اند.

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها