چگونه چرچیل باعث مرگ ۳ میلیون هندی شد؟

در زمان قحطی بنگال در سال ۱۹۴۳، کانادا، ایالات متحده و استرالیا پیشنهادهایی برای صادرات گندم به هند ارائه دادند. اما وینستون چرچیل گفت هند دارای ذخایر کافی است. بر اثر این طرز فکر، سه میلیون هندی جان باختند.

چگونه چرچیل باعث مرگ ۳ میلیون هندی شد؟

وینستون چرچیل معمولاً به عنوان احیا کننده بریتانیای کبیر شناخته می‌شود. اما جالب است بدانید او یکی از دلایل اصلی قحطی بنگال در سالهای 1943 و 1944 است.

نزدیک به چهار میلیون نفر از شبه قاره هند به دلیل کمبود غذا و تصمیم‌گیری‌های عجیب او جان خود را از دست دادند. در این مدت جنگ جهانی دوم ادامه داشت و منابع طبیعی هند توسط انگلیس مورد بهره‌برداری قرار گرفت. گرچه قحطی در بنگال غربی، بیهار، جارکند، اوریسا و بنگلادش گسترش یافت اما هم‌زمان مالیات نیز توسط دولت انگلیس تا 60٪ افزایش یافت و شرایط بیش از پیش اسفبار شد.

حمل و نقل دانه و غلات نیز توسط دولت انگلیس رد شد و دولت انگلیس اظهار داشت که حمل و نقل به دلیل ادامه جنگ جهانی خطرناک خواهد بود. هنگامی که استرالیا گندم را پیشنهاد کرد، آن را به سربازان انگلیس در مدیترانه و بالکان انتقال دادند. ایالات متحده و کانادا نیز در هنگام قحطی بنگال غذا تهیه کردند. اما توزیع این غذاها نیز رد شد.

وینستون چرچیل یک بار به وزیر خارجه هند گفته بود: "من از هندی‌ها متنفرم. آنها مردمی جانور با دین بدوی هستند. مقصر قحطی نیز خود آنان هستند که مثل خرگوش زاد و ولد می‌کنند."

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها