اولین قطار مسافری تهران - آنکارا اعزام شد

نخستین قطار مسافری تهران- آنکارا با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن، از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت ایستگاه راه‌آهن آنکارا، حرکت خود را آغاز کرد.

اولین قطار مسافری تهران - آنکارا اعزام شد

سعید رسولی امشب (16 مرداد) در مراسم افتتاح خط ریلی مسافری تهران - آنکارا با بیان اینکه پس از مذاکرات راه‌آهن‌های ایران و ترکیه در یک ماه اخیر مبنی بر برقراری تردد میان قطارهای مسافری دو کشور، اعزام قطارهای مسافری تهران ـ وان چندی پیش آغاز شد، اظهار داشت: امشب نیز شاهد آغاز تردد قطارهای مسافری تهران ـ آنکارا هستیم.

وی افزود: مراودات ریلی ایران با کشورهای همسایه، از مهم‌ترین اولویت‌های ماست و صادرات و واردات ریلی را با همسایگانمان برقرار کرده‌ایم اما در حوزه مسافری، این اتفاق کمتر رخ داده بود که اخیراً تردد قطارهای مسافری به ترکیه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: پروتکل همکاری با ترکیه را به امضا رسانده‌ایم که در آن علاوه بر تردد قطارهای مسافری، قطارهای گردشگری نیز میان دو کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود و مردم ایران و ترکیه از اماکن تاریخی و گردشگری دو کشور بازدید خواهند کرد.

رسولی تأکید کرد: در چهار ماه ابتدایی سال جاری، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق شبکه ریلی جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات راه‌آهن در حوزه مسافری، راه‌اندازی قطارهای گردشگری است که قرار است برای اعیاد قربان و غدیر، قطار گردشگری در چند مقصد راه‌اندازی شود که از جمله آنها می‌توان به قطار گردشگری لرستان و ملایر اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طی چهار ماه اول سال جاری ۱۷۲ دستگاه لوکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری تولید داخل یا بازسازی اساسی در داخل انجام شده است که توانستیم این تعداد ناوگان را وارد شبکه ریلی کنیم.

گفتنی است قطار گردشگری تهران ـ آنکارا هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه از تهران عازم آنکارا شده و صبح روز شنبه ۷:۴۵ صبح وارد ایستگاه آنکارا می‌شود. این قطار طی ۶۰ ساعت اقدام به سیر کرده و از مرز رازی وارد ترکیه می‌شود.

منبع: مهر

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها