عضو حزب اتحاد ملت ایران:

انتخابات دارای معنای مشخص و روشن است/ وقتی فرد در انتخابات نمی‌تواند گزینه خود را انتخاب کند، معنای انتخابات تغییر می‌کند/ انتخاب مشروط و غیرمشروط معنا ندارد

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت ایران، گفت: وقتی در انتخابات کسی نمی‌تواند به گزینه مورد نظر خود رای دهد یا کسی را انتخاب کند که تصور می‌کند از نظر فکری به او نزدیک‌تر است، معنای انتخابات تغییر می‌کند.

انتخابات دارای معنای مشخص و روشن است/ وقتی فرد در انتخابات نمی‌تواند گزینه خود را انتخاب کند، معنای انتخابات تغییر می‌کند/ انتخاب مشروط و غیرمشروط معنا ندارد

حضور مشروط یا بی‌قید و شرط اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌ رو این روزها به بحث داغ این جریان سیاسی کشور تبدیل شده است. جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، لازمه برگزاری انتخابات را آزادی انتخاب مردم دانست و تاکید کرد زمانی که فرد نتواند از میان کاندیداهای موجود فردی را انتخاب کند که از نظر فکری به او نزدیک‌تر است، ماهیت انتخابات تغییر می‌کند.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران در واکنش به صحبت‌های مختلفی که در جریان اصلاحات درباره شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مطرح می‌شود، بیان کرد: انتخابات دارای معنای مشخص و روشن است. نه با زور و اجبار انتخاب ممکن می‌شود و نه برگزاری انتخابات با تشویق و ترغیب امکان‌پذیر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: انتخاب‌کننده باید از آگاهی و اراده کافی برخوردار باشد، تا بداند چه کسی را انتخاب می‌کند و آزادی انتخاب‌ کردن را هم داشته باشد.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره اختلاف‌ نظر برخی اصلاح‌طلبان، که عده‌ای از مشارکت مشروط در انتخابات صحبت می‌‌کنند و برخی دیگر به حضور بی‌قید و شرط اشاره دارند، گفت: وقتی در انتخابات کسی نمی‌تواند به گزینه مورد نظر خود رای دهد یا کسی را انتخاب کند که تصور می‌کند از نظر فکری به او نزدیک‌تر است، معنای انتخابات تغییر می‌کند.

جلالی‌زاده سپس با تاکید بر لزوم امکان حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات عنوان کرد: به نظر من انتخاب مشروط و غیرمشروط معنایی ندارد. به این منظور که وقتی شخص اصلاح‌طلبی نمی‌تواند خود را برای شرکت در انتخابات کاندیدا کند، برگزاری انتخابات به این صورت هم معنا و فایده‌ای ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین درباره جایگاه رئیس دولت اصلاحات، در جریان اصلاح‌طلبی گفت: آقای خاتمی به هر صورت شخص تاثیرگذار در جریان اصلاحات است و اصلاح‌طلبان همیشه برای آقای خاتمی احترام خاصی قائل بوده‌اند.

او با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه رئیس دولت اصلاحات ادامه داد: دلیل خدشه‌دار شدن چهره آقای خاتمی این است که بیشتر تلاش می‌کند مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند و بتوانند از این حق خود استفاده کنند و به پای صندوق‌ رای بیایند.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    انتخاب اصلاح طلب به معنی نابودی کشور است شما به نام اصلاح طلب آمدید و به مردم خیانت کردید لطف کنید به اطراف خودتان نگاه کنید باز نشستگان تامین اجتماعی چه گونه زندگی می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها