هدف پهباد امریکایی یا کشتی انگلیسی نبود

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد درباره ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا و دولت‌های اروپایی در هفته‌های اخیر، تاکید کرد: هدف پهپاد نبود؛ هدف شخصیت پوشالی آمریکا و ابهت فروریخته آنها بود. گرفتن کشتی انگلیسی فقط ملاک نبود، ملاک قدرت بریتانیایی بود که در برابر ایران احساس ضعف کرد.

هدف پهباد امریکایی یا کشتی انگلیسی نبود

به گزارش خبر فوری ، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به شخصیت ابراهیم خلیل الله و با بیان این که این شخصیت و شخصیت تمام انبیاء و اولیاء الهی می‌تواند در جامعه امروز برای ما الگو باشد، گفت: یکی از بالاترین آثار عمل صالح این است که انسان به آخرت نگاه می‌کند و همواره قدم‌ها و اعمال خود را برای آخرت بر می‌دارد. انبیاء و اولیاء الهی همواره دغدغه مردم و گنهکاران را داشتند. ما چقدر دغدغه مردم را داریم؟ آیا این خصیصه در جامعه ما وجود دارد؟ یا اگر کسی راه حق نرود از او فاصله می‌گیریم؟ حضرت ابراهیم و انبیاء هرگز از گنهکاران مأیوس نشدند و همواره به فکر آنان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد صبح امروز دوشنبه (۲۱ مرداد ماه) همزمان با عید قربان و اقامه نماز این روز که با حضور مسوولان و مردم در مصلی تهران برگزار شد با تبریک عید قربان و با اشاره به شخصیت حضرت ابراهیم خلیل الرحمن اظهار کرد: خداوند در وجود شخصیت‌هایی همچون حضرت ابراهیم و انبیاء بزرگ الهی ملاک‌هایی را می‌بیند که بر اساس آن ملاک‌ها، بندگان صالح خویش را انتخاب می‌کند و این‌ها صاحبان قدرت هستند و در سایه الهی با داشتن اصول اخلاقی ثابت قدم بوده و عمل آنان عملی مبتنی بر دانش، ایمان و معرفت است و این رفتار می‌تواند انسان‌ساز باشد.

وی گفت: آموزه‌های قرآن بر تقوا تاکید دارد. خداوند به انسان‌های مبتنی بر عمل صالح و اندیشه صحیح پاداشی می‌دهد و آن پاداش این است که همواره به یاد قیامت هستند. اهل ایمان گام‌های بلند برمی‌دارند و آخرت را می‌بینند. در این زمینه علامه طباطبایی در توصیه به یکی از شاگردانش می‌گوید: ببین قدمی که برمی‌داری برای آخرت تو ثمربخش است یا نه. امام راحل اندیشه نیز خوب مردم داشتند و این رفتارها از یک مجاهد فی سبیل الله نشأت می‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به دعایی که در قنوت نماز خوانده می‌شود و درخواستی که انسان از خداوند دارد، گفت: انسان مومن قله را نگاه می‌کند. حضرت ابراهیم خلیل الله قوم لوط را می‌شناخت، اما وقتی پیام عذاب الهی را دریافت کرد با خداوند مذاکره کرد که عذاب وارد نشود و پیامبر اسلام برای اینکه امت از راه کفر برگردند همواره دغدغه داشت تا اینکه خداوند به پیامبر خطاب کرد تو فقط پیام را ابلاغ کن؛ این یعنی اولیای الهی دغدغه جامعه و گنهکاران را داشتند. حضرت نوح زمانی لب به نفرین گشود که از طرف خداوند مأیوس شد. ما چقدر در جامعه دغدغه یکدیگر را داریم. شما نمازگزاران باید بیش از سایرین دغدغه داشته باشید.

ابوترابی فرد ادامه داد: رزمندگان ما همواره ایستادگی و مقاومت را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند. آنها نماد اقتدار و قدرت بودند و پیام آنها همواره برای نظام و انقلاب و مسؤولان استقامت و ایستادگی بود. حضرت ابراهیم تمام بتان را شکست. ما هم باید بتان جامعه امروز را بشکنیم. آمریکا کیست که بخواهیم در برابر او خضوع و تواضع کنیم. دولت‌های اروپایی باید از ملت ایران درس بیاموزند و از شخصیت خود دفاع کنند. این مدرسه ابراهیم خلیل الله است که مقاومت و ایستادگی را درس می‌دهد. اقتداری که در هفته‌های اخیر نظام ایران به جهانیان نشان داد مثال زدنی است.

او گفت: اکنون که در آستانه پیروزی حزب الله لبنان هستیم باید این را بگویم که صهیونیست‌ها و حامیان آنها بدانند که بر سر نیزه می‌توان تکیه کرد اما نمی‌توان نشست. آل سعود و آل خلیفه بر سرنیزه نشسته‌اند و آنها محکوم به نابودی و زوال هستند. ملت کشمیر بدانند که ما همواره حامی آنها هستیم و از دولتمردان شبه قاره هند می‌خواهیم که با عقلانیت و مدیریت وحدت این کشور را حفظ کنند. صدها سال است که مسلمان و غیرمسلمان در این منطقه همزیستی مسالمت آمیز دارند. منطقه ما ظرفیت نزاع را ندارد. از برادران کشمیر می‌خواهم که مبانی انسانی و حقوق انسان‌ها را حفظ کنند تا همه مذاهب بتوانند در این نقطه زندگی کنند. همچنین از پیام رهبری خطاب به حجاج که پیام وحدت و ایستادگی و شجاعت بود تشکر می‌کنم و امیدوارم امت اسلامی با وحدت کلمه این وحدت را تداوم ببخشند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها