جدول تغییر قیمت گوشی تلفن همراه را ببینید

دلار کوتاه آمد، گوشی بالا رفت


22 مرداد 1398 - 09:39
5d5245f3927d1_2019-08-13_09-39
چرا با کاهش ۳۰ درصدی قیمت ارز نسبت به سال گذشته قیمت برخی گوشی‌ها کاهش نداشته است؟ چه کسانی موبایل وارد کشور می‌کنند؟

شرکت «نودیس‌پرداز» اولین شرکتی است که ۲۶ میلیون و ۵۶۷ هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده اما ارزش یورویی گوشی‌های تلفن همراه این شرکت واردکننده از گمرک ۱۰ میلیون و ۵۲۷ هزار یورو بوده است.
دو شرکت ایماهمراه و کاریان‌همراه که در فهرست منتشرشده وزارت ارتباطات قرار داشتند، بیشترین ارز دولتی را به میزان مجموعا ۳۳ میلیون ‌و ۱۱۹ هزار و ۹۰۴ یورو در سه‌ماهه نخست سال ۹۷ دریافت کردند که تنها ۱۶میلیون ‌و ۵۹۰ هزار و ۹۵۰ یوروی آن منجر به واردات تلفن همراه شد.
به‌رغم کاهش نرخ ارز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، انواع گوشی تلفن همراه همچنان با نرخ‌های عجیب و غریبی در بازار عرضه می‌شود، این سوال مطرح است که چرا فهرست شرکت‌هایی که اکنون وظیفه تامین نیاز بازار به گوشی تلفن همراه را برعهده دارند، منتشر نمی‌شود؟ آیا خودداری دولت یا بانک مرکزی از انتشار دریافت‌کنندگان حقیقی و حقوقی ارز، دلایلی غیر از تحریم دارد؟

چرا با کاهش ۳۰ درصدی قیمت ارز نسبت به سال گذشته قیمت برخی گوشی‌ها کاهش نداشته است؟ چه کسانی موبایل وارد کشور می‌کنند؟

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5d5245f3927d1_2019-08-13_09-39
22 مرداد 1398 - 09:39

شرکت «نودیس‌پرداز» اولین شرکتی است که ۲۶ میلیون و ۵۶۷ هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده اما ارزش یورویی گوشی‌های تلفن همراه این شرکت واردکننده از گمرک ۱۰ میلیون و ۵۲۷ هزار یورو بوده است.
دو شرکت ایماهمراه و کاریان‌همراه که در فهرست منتشرشده وزارت ارتباطات قرار داشتند، بیشترین ارز دولتی را به میزان مجموعا ۳۳ میلیون ‌و ۱۱۹ هزار و ۹۰۴ یورو در سه‌ماهه نخست سال ۹۷ دریافت کردند که تنها ۱۶میلیون ‌و ۵۹۰ هزار و ۹۵۰ یوروی آن منجر به واردات تلفن همراه شد.
به‌رغم کاهش نرخ ارز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، انواع گوشی تلفن همراه همچنان با نرخ‌های عجیب و غریبی در بازار عرضه می‌شود، این سوال مطرح است که چرا فهرست شرکت‌هایی که اکنون وظیفه تامین نیاز بازار به گوشی تلفن همراه را برعهده دارند، منتشر نمی‌شود؟ آیا خودداری دولت یا بانک مرکزی از انتشار دریافت‌کنندگان حقیقی و حقوقی ارز، دلایلی غیر از تحریم دارد؟

منبع: فرهیختگان

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


17

نظرات 9
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
بهروز 0 0 پاسخ 1398/5/23 -17:37

این یک مشکل عادی در نظام اقتصادی بسته است که هر روز سران و پولداران و تاجران بدون در نظر گرفتن قیمت دلار و تغییرات دلار جنس خودشون رو به هر قیمتی که میخوام بفروشن..فقط راه‌حل اقتصاد ما اقتصاد آزاد و باز میباشد ..شما یک لحظه فکر کن که این تغییرات و این رانت‌ها حتی در کشورهای جنگ زده و درگیر جنگ هم وجود نداره‌‌.. نمونه‌ش ؛کشور دوست و برادر ما افغانستان...کسی نمیتونه جنسش رو بالا بفروشه چون واردات و ورود کالا در انحصار چند شرکت خاص نیست که بتونند با پشتیبانی دولتی‌ها هر طوری که دوست دارن جنسشون رو به مردم تحمیل کنند...

علی 0 0 پاسخ 1398/5/22 -15:09

هرکی بفکر خویشه.کوسه بفکر ریشه. دولت امید فقط برای سرمایه داران مفیده.وقشر متوسط وپایین باید با بدبختی زندگی کنن.

مجتبی 2 0 پاسخ 1398/5/22 -13:53

خدا کنه سودی را که از قبیل فشار به قشر ضعیف و کم درآمد عایدشون میشه ، بشه بیماریهای ناعلاج، سکته ، تصادف های شدید فوتی ،و حوادث ناگوار تو حلق خودشون همکاران و زن و بچشون ...آخه لب تاپ 7 میلیون مسلمون ....یا یک گوشی ساده 3 میلیون...تف به اون نونی که می خورید...

احمد 1 0 پاسخ 1398/5/22 -11:26

پاسخ خیلی ساده است مملکت ایران رها شده است... چون کسانی که نگهبان اتفاق نیفتادن چنین تخلفاتی هستند و برای این کار دم و دستگاه های عریض و طویل تشکیل داده اند و از پول ملت حقوق دریافت میکنند خودشان مشغول انجام تخلفی دیگرند ... راستی بقول آن مرد شما فاتحه خوانده اید؟؟؟ حداقل از رسانه های مستقل و غیر وابسته به اولیگارشی انتظار انتشار مطالب درست را داریم ...

0 2 پاسخ 1398/5/22 -10:26

اخبارتون مال پارساله در تهیه خبر دقت کنید این شرکتهایی را که نام بردین الان بیش از یکساله که محاکمه شدن و مدیراشون تو زندان اوین هستن ضمنا از وقتی طرح رجیستری آغاز شده قاچاقچیان موبایل که سهم عمده بازار دستشون بوده سعی میکنن با خبرسازی علیه رجیستری و ایجاد شائبه انحصار این طرح رو از بین ببرن و دوباره بازار رو دستشون بگیرن

احمدرضا 1398/5/23 -00:39

باشه باشه

arman 0 0 پاسخ 1398/5/22 -09:47

بازار ما همون موقع هم که قیمتاش رفت بالا از دلار نبود . الان هم بالا رفتنش از دلار نیست . کی میخوایید بفهمید بازار احتیاج به یه سمپاشی وسیع داره.

آریو 2 0 پاسخ 1398/5/22 -09:45

نمتونه دوتا دلیل بیشتر داشته باشه یا نرخهای ارز و دلار کاملا ساختگی و دستوری و هدایت شدس یا پشت واردات گوشی موبایل هم تنی چند ازسران یا فرزندان خداشناس،مردم دوست ،وطن پرست وحزب اللهی ج اسلامی قراردارند ک جلوی کاهش،قیمت رو گرفتن البته پایین نیومدن قیمت فقط مختص گوشی نیس،اقلام دیگم همینطورن دیگ متاسفانه فساد سیستماتیک شده و تقریبا کسی هم بفکر مبارزه باهاش نیس