اولین باری که مردم ژاپن صدای امپراتور خود را  از رادیو شنیدند: تسلیم در جنگ جهانی به زبان سامورایی‌ها / مردم سخنانش را درک نکردند

نخستین باری که مردم ژاپن صدای امپراتور خود را از رادیو شنیدند روزی بود که وی خبر تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

اولین باری که مردم ژاپن صدای امپراتور خود را  از رادیو شنیدند: تسلیم در جنگ جهانی به زبان سامورایی‌ها / مردم سخنانش را درک نکردند

مردم ژاپن در طول جنگ جهانی سختی های زیادی کشیدند. اما تقریبا در تمامی مراحل جنگ از رهبران خود دفاع کردند. جالب است بدانید آنان تا پیش از این هرگز صدای امپراتور خود را از رادیو نشنیده بودند.

اما به نظر می رسید بالاخره پرتاب بمب های اتمی روی ناکازاکی و هیروشیما تاثیرگذار بوده و باعث شده امپراتور ژاپن واکنشی جدی نشان دهد و برای پیشگیری از خرابی های بیشتر تسلیم شود. بر همین اساس نیز امپراتور ژاپن پس از اطلاع رسانی به دیگران نسبت به تصمیم خود در تاریخ 15 آگوست 1945 سخنرانی تسلیم خود را از طریق رادیو بیان کرد.

این یک تسلیم بی قید و شرط از سوی نیروهای نظامی ژاپن بود. امپراتور در سخنان خود اظهار داشت كه دشمن استفاده از بمبهای اتمی را آغاز كرده است كه می تواند صدمات غیرقابل جبرانی به جان بسیاری از مردم بیگناه وارد كند و ادامه این جنگ منجر به فراموشی ملت ژاپن و حتی در نتیجه انقراض كامل نسل مردم خواهد شد.

در بخشی دیگر از این سخنرانی، امپراتور به ژاپنی ها دستور داد كه تسلیم شوند و شرایط را تحمل كنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سخنان وی بلافاصله توسط مردم عادی درک نشد، زیرا او از شکلی از زبان استفاده می کرد که بیشتر توسط خانواده های تحصیل کرده ژاپنی و سنتی سامورایی استفاده می شد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها