فعال زن سعودی شرط مقامات عربستان برای آزادی‌اش را رد کرد

خانواده فعال زن سعودی اعلام کردند، او شرط آزادی در ازای تکذیب گزارش‌ها مبنی بر شکنجه شدنش در دوران حبس را رد کرده است.

فعال زن سعودی شرط مقامات عربستان برای آزادی‌اش را رد کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از سایت شبکه الجزیره، مقامات سعودی لجین الهذلول و ۱۲ فعال حقوق زنان را بیش از یک سال است که در بازداشت نگه داشته‌اند در حالی که عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان که خواسته بسیاری از این بازداشت‌شدگان بوده، پایان داده است. رسانه‌های محلی اما این فعالان را به خیانت متهم می‌کنند.

ولید الهذلول برادر لجین ۳۰ ساله در توییتر نوشت، لجین ابتدا با امضای سندی که در آن هرگونه شکنجه و تجاوز علیه خودش را تکذیب می‌کرد موافقت کرد و خانواده متعهد به سکوت در این باره شدند به امید اینکه قضیه بی‌سر و صدا حل شود اما نیروهای امنیتی دولت اخیرا از او خواستند در چارچوب یک توافق برای آزادی در یک نوار ویدیویی این تکذیبیه را اعلام کند.

ولید افزود: حضور او در یک ویدیو و رد کردن اینکه هیچ شکنجه‌ای علیه او صورت نگرفته خواسته‌ای غیرواقعی است و خانواده لجین این پیشنهاد را رد کردند.

قبل‌تر برخی فعالان در برابر دادگاه به اتهاماتی در زمینه دفاع از حقوق بشر و ارتباط با خبرنگاران و دیپلمات‌های خارجی حاضر شدند اما ماه‌هاست هیچ جلسه‌ای برای محاکمه آنها برگزار نشده است.

این موضوع نیز انتقادات بین‌المللی و خشم کشورهای اروپایی و کنگره آمریکا را به خصوص پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان به دست عوامل سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول به همراه داشت.

به گفته گروه‌های حقوق بشری، دست‌کم سه فعال زن از جمله الهذلول ماه‌ها در سلول انفرای هستند و با شوک الکترونیکی، شلاق و تجاوز جنسی شکنجه می‌شوند.

این در حالی است که مقامات سعودی این اتهامات را تکذیب می‌کنند و مدعی‌اند، این زنان به دلیل متضرر کردن منافع ملی عربستان و حمایت از عناصر معاند خارجی بازداشت شده‌اند.

در ماه مارس الهذلول و دیگر زنان فعال در جلسه‌ای پشت درهای بسته مورد محاکمه قرار گرفتند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ايرج
    0

    ايادرايران زنان زنداني نيستند

  • بهروز
    0

    این دولت سعودی بعد از این همه تجدد و مدعی به روز شدن ، آخرشم گند زد...دقیقا مثل اتومبیلهای نو نمایشگاه ماشین میمونه..ظاهراشون خیلی تمیز و برق افتاده و زیر نور بسیار زیبا ..اما ‌موتوری و باطن‌شون صفر و خراب...دولت سعودی نیکو نگردد چون که بنیادش بد است...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها