ساعت رولکس شان کانری در فیلم جیمز باند به حراج گذاشته می‌شود

ساعت رولکس بازیگر معروف سینما، شان کانری، که در یکی از نخستین فیلم‌های جیمز باند به نام «دکتر نو» از آن استفاده کرده بود، به مزایده گذاشته می‌شود.

ساعت رولکس شان کانری در فیلم جیمز باند به حراج گذاشته می‌شود

تاریخ دقیق ساخت این ساعت کلکسیونی که از فولاد ضدزنگ درست شده مشخص نیست، ولی تولید آن احتمالا به سال ۱۹۵۸ میلادی برمی‌گردد. چهار سال بعد از این تاریخ، یعنی در سال ۱۹۶۲ بود که شان کانری این ساعت مدل «سابمارینر ۶۵۲۸» را به دست خود بست تا در نخستین فیلم خود در نقش جیمز باند بازی کند، فیلمی که در آن جیمز باند یک جاسوس بریتانیایی با اسم مستعار «جیمز باند سابمارینر» بود.

ساتبیز، حراج‌خانه‌ای که قرار است ساعت جیمز باند را به معرض فروش بگذارد، در کاتالوگ فروش این ساعت نوشته که رنگ صفحه قهوه‌ای آن کمی رفته اما عقربه‌های شبرنگ آن کاملا سالم و دست‌نخورده‌اند و روی شیشه‌اش خش نیفتاده است.

کارشناسان ساعت می‌گویند حتی بدون در نظر گرفتن پیشینه فیلم جیمز باند و شان کانری که ساعت رولکس را به دستش بسته، این ساعت مچی گرانبها ارزش آن را دارد که در کلکسیون مجموعه‌داران جای بگیرد.

اگر چه این ساعت مانند سایر وسایل پیشرفته مأمور «۰۰۷» مجهز به لیزر نیست، اما نخستین برآوردها نشان می‌دهد که ممکن است تا ۲۸۰ هزار دلار به فروش برسد.

سایر بازیگران نقش جیمز باند از جمله راجر مور، تیموتی دالتون و جرج لازنبی نیز در فیلم‌هایی که در نقش جیمز باند بازی کرده‌اند، ساعت رولکس به دست داشتند. این ساعت‌ها در بعضی از فیلم‌های جیمز باند مجهز به تجهیزات دیگری از جمله اره مدور و دگمه منفجر کردن بمب از راه دور داشته‌اند.

در حراجی ساتبیز کالیفرنیا که از روز چهارشنبه به مدت سه روز به صورت آنلاین برگزار می‌شود، به جز ساعت رولکس شان کانری، ۱۳ ساعت رولکس دیگر در کنار ساعت‌های گران‌قیمتی با مارک امگا، هویر و پتک فیلیپ به مزایده گذاشته می‌شود. روز پنج‌شنبه نیز یک خودرو لوکس مارک آستون مارتین مدل دی‌بی۵ که در فیلم جیمز باند موسوم به «پنجه‌طلایی» در سال ۱۹۶۴ از آن استفاده شده بود حراج خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو به قیمت ۶ میلیون دلار به فروش برسد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها