قیمت بلیت اتوبوس و هواپیماها در اربعین افزایش نمیابد/ برطرف شدنه مشکل لاستیک و روغن موتور کامیون‌داران

معاون حمل و نقل وزیر راه گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در مسیرهای رفت نداریم و قیمت بلیت هواپیما گران نخواهد شد.

قیمت بلیت اتوبوس و هواپیماها در اربعین افزایش نمیابد/ برطرف شدنه مشکل لاستیک و روغن موتور کامیون‌داران

به گزارش خبر فوری ، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم انجام اولین پرواز داخلی در فرودگاه امام توسط شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در جمع خبرنگاران درباره راه‌اندازی وای ‌فای در پروازها گفت: وای فای برای مسافران اختیاری است و مسافران می‌توانند با هماهنگی اپراتورها درخواست وای فای بدهند، البته هنوز هزینه‌ راه‌اندازی آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: با وزیر ارتباطات در این باره هماهنگی‌هایی صورت گرفته و پیگیری‌ها در حال انجام است.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجد وای فای در پروازها دارای دو ویژگی است، گفت: در ابتدا باید از لحاظ فنی این کار انجام شود و مورد دوم مربوط به هزینه‌های وای فای است و اینکه تمامی هزینه‌های ایجاد وای فای از مسافر گرفته شود، منطقی نیست بنابراین در حال تجاری سازی این کار هستیم ولی هنوز هزینه‌های آن استخراج نشده و اگر قرار شد وای فای پروازها راه‌اندازی شود برای مسافران انتخابی خواهد شد.

آدم‌نژاد در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر راه‌اندازی ایر‌تاکسی گفت: در حال نهایی شدن با سازمان هواپیمایی است و اصلاح مقررات در این طرح پیشرفت خوبی داشته و امسال انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد:‌ این طرح در مسیرهای کوتاه انجام می‌شود و ما سعی خواهیم کرد برای تمامی فرودگاه‌هایی که ساخته شده باید بهره‌برداری از آنها مورد توجه قرار گیرد و باتوجه به اینکه زیرساخت‌های خوبی در فرودگاه‌ها وجود دارد بنابراین باید از فضا و پارکینگ‌های موجود در آن هم استفاده شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره سفر اخیر خود به ترکمنستان و روسیه هم گفت:‌ در سفر به ترکمنستان درباره گردشگری مسافری در دریای خزر بحث شد اما جلسه برگزار شده روسیه بسیار مهم بود و در رابطه با شاخه غربی کریدور شمال به جنوب و توسعه راه‌آهن رشت_آستارا صحبت‌هایی انجام شد.

آدم‌نژاد افزود: در تفاهم وزرای حمل ونقل ایران، روسیه و آذربایجان مقرر شد نظام استاندارد متعددی بین کشورها برای مناطق هم ایجاد شود به طور مثال بارهایی که در این فرایند تحت یک قالب هستند مستندات حمل ونقلی برای آن ایجاد شود و سعی خواهیم کرد با یک عوارض همگن و یکسان سازی هزینه‌های جابجایی پرداخت شود.

وی درباره برخورد با این شیوه حمل ونقل هم گفت: مقرر شد کمیته‌ای بین سه کشور با ریاست معاونان حمل ونقل سه طرف تشکیل شود و صورت جلسه تفاهم اصلی بین وزرای حمل ونقل تا چند ماه آینده نهایی می‌شود.

آدم‌نژاد بیان کرد: کشور روسیه درباره ایکریدور که نحوه پایش و ردیابی مستمر بار و ناوگانان کار کرده و مقرر شده شرکت‌های ایرانی هم تا چند ماه آینده و یا شاید شهریور ما از این سیستم بازدید داشته باشند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر ایران بتواند مشترکاتی از لحاظ داده و پردازش داشته باشند چنین پروژه‌هایی را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید مسیری را برای تمامی کسانی که بار حمل می‌کنند، اقتصادی کنیم و رفتارهای یکسانی داشته باشیم، گفت: هم‌اکنون بسیاری از بارها در بسیاری از مسیرها از طریق عوارض جابجا می‌شود.

آدم‌نژاد درباره نحوه تأمین سوخت به کشورهای خارجی هم گفتک باید نحوه تأمین سوخت به کشورها با قیمت مناسبی انجام شود تا برای ما و آنها هم مناسب باشد، البته سوخت یارانه‌ای با آنها داده نمی‌شود اما نحوه ارائه سوخت و قیمت آن در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت ساماندهی پایانه‌های مرزی هم گفت: در سالهای گذشته هیچ‌وقت بحث ساماندهی مرزها و ساخت و ساز در آنها مطرح نبود به همین دلیل ما این پایانه‌ها را به سازمان راهداری واگذار کردیم اما اساساً سازمان راهداری وظیفه تسهیل در عبور و مرور کامیون‌ها را برعهده دارد.

وی افزود: هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در این بخش وجود دارد و طی این سالها حدود 24 مرز ساخته شده و تحولی که اخیرا رخ داده مربوط به نحوه استقرار ساخت و ساز و ورود و خروج در آنها است، البته تمامی این فرایند‌ها باید ساماندهی شود.

آدم‌نژاد با بیان اینکه از نظر ما مرزهای هوایی و زمینی متفاوت نیستند، گفت:‌ در مرزهای زمینی مدیریت در جهت تسهیل و تسریع ساخت دیتا و در اختیار دادن تمامی آنها به ارگان‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی درباره سهمیه سوخت هم گفت: سهمیه سوخت دارای چند اشکال است که اولین اشکال آن مربوط به محدودیت سوخت است و هنوز در بحث ناوگان درون شهری مستندات ارائه سوخت هنوز کامل نشده و محدودیت‌های بسیار زیادی در حوزه جاده‌ای برای ناوگان وجود دارد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مشکلی که هم‌اکنون وجود دارد آن است که سهمیه‌ها بعد از یک ماه ارائه می‌شود و ممکن است کامیونی یک ماه فعالیت نداشته باشد اما در ماه آینده تعداد جابجایی‌های بارشان بیشتری شود این در حالی است که سهمیه آن یک ماه جوابگو نخواهد بود بنابراین باید تمامی این فرایند‌ها به روز شود و ضرورت دارد زمان تخصیص سوخت‌ها با هماهنگی شرکت پالایش و پخش ساماندهی شود.

آدم‌نژاد گفت: هنوز سهمیه سوخت 600 تومانی در اختیار رانندگان داده نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر مشکل لاستیک و روغن موتور کامیون‌داران، گفت: امسال علی‌رغم مشکلات بسیار زیادی در تأمین ارز وجود داشت واردات لاستیک برای تمامی کامیون‌‌داران انجام شد و در دو ماه گذشته وضعیت توزیع لاستیک هم بهتر شده امیدواریم برای ماه آینده هم لاستیک‌ها به قیمت تمام شده توزیع شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت پایین لاستیک باعث شده که فرایند‌ها طولانی‌تر شود البته در حال رایزنی با وزارت صمت هستیم تا این مشکل برطرف شود.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه مشکل روغن موتور کامیون‌‌داران نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده است، گفت: توزیع روغن موتور و لاستیک موقت است و امیدواریم تا ماه‌های آینده وضعیت توزیع اقلام به کامیون‌داران بهتر شود.

وی یادآور شد: تهیه لاستیک کامیون‌های سنگی در داخل کشور وجود ندارد، به همین دلیل مجبور هستیم بخشی از آنها را وارد کنیم البته با هماهنگی وزارت صمت امیدواریم تولید داخل را در این بخش تقویت کنیم.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز یک طرح جامع حمل ونقل تمام شده و در حال پیاده‌سازی آن هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم برای مبانی پروژه‌های سال 99 از طرح جامع استفاده کنیم و به دلیل اینکه برای اولین بار است چنین اتفاقی می‌افتد باید اولویت‌ها و نیازهای را در این بخش بیشتر رعایت کنیم.

آدم‌نژاد با بیان اینکه ساختار قیمت‌گذاری در جدول دامنه نرخ بلیت هواپیما تغییر می‌کند، گفت: این تغییر بر اساس فصول نیاز، تقاضا و عرضه انجام می‌شود که به این ترتیب انحراف معیار دامنه تغییر را کاهش خواهیم داد.

وی گفت: مردم دیگر احساس نخواهند کرد بلیت هواپیما در برخی از مسیرها افزایش می‌یابد و ما امیدواریم قیمت بلیت هواپیما از شهریور امسال کاهش یابد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره اولین پرواز داخلی از فرودگاه امام خمینی هم گفت: امیدواریم فرودگاه امام و انجام پروازهای داخلی از این فرودگاه افزایش یابد و مورد استقبال مسافران قرار گیرد.

آدم‌نژاد با بیان اینکه محدودیت پرواز شبانه که در فرودگاه مهرآباد وجود داشت، در این فرودگاه برداشته شده است، گفت: مسافران می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز از این پروازها استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره انتقال تمامی پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی هم گفت: وزارت راه و شهرسازی هیچ برنامه‌ای برای انتقال پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی ندارد و تنها بخشی از نیازهایی که در فرودگاه مهرآباد پاسخ داده نمی‌شود را سعی می‌کنیم در فرودگاه امام خمینی برآورده کنیم.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: محدودیت انجام پروازها بعد از ساعت 24 در فرودگاه مهرآباد همچنان وجود دارد.

آدم‌نژاد اظهار کرد: ایرلاین‌هایی که پروازهای خارجی دارند می‌توانند بخشی از پروازهای داخلی خود را در فرودگاه امام خمینی انجام دهند.

وی در پایان گفت: مسافران خارجی می‌توانند با انجام پرواز داخلی به فرودگاه امام خمینی از این فرودگاه پروازهای خارجی خود را انجام دهند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اربعین هم گفت: قیمت بلیت هواپیما برای اربعین گران نمی‌شود و قیمت بلیت اتوبوس برای مسیرهای رفت هم تغییری نخواهد کرد اما برای مسیرهای برگشت شاید تغییراتی رخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها