ادعایی که رد شد

سالار آقاخانی 159میلیون دلار پول با خود از ایران برد؟

یک مقام مسئول در بانک مرکزی با رد ادعای خروج 159میلیون دلار توسط سالار آقاخانی گفت: معادل ریالی این مبلغ به صورت کامل به خزانه بازگشته و در واقع با اسناد موجود می‌توان ثابت کرد هیچ دلار یا ریالی گم نشده است.

سالار آقاخانی 159میلیون دلار پول با خود از ایران برد؟

شیوا راوشی، مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی با رد این ادعا که « 159 میلیون دلار توسط متهم ردیف اول پرونده فساد ارزی مدیران سابق بانک مرکزی از کشور خارج شده است»، گفت: این مبلغ برای مدیریت نرخ ارز به بازار داخلی تزریق شد و معادل ریالی آن نیز به صورت کامل به خزانه بازگشته است.

وی در ادامه گفت: حتی کیفرخواست دادستانی و اسناد منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که برای متهم ردیف اول یعنی سالار آقاخانی و همکارانش به عنوان کارگزاران غیر رسمی بانک مرکزی در بازار ارز فردایی، هیچ گونه نفع شخصی در فرآیند توزیع ارز وجود نداشته است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه سازوکار اجرای سیاست ارز مداخله‌ای توسط بانک مرکزی به گونه‌ای است که امکان خروج دلارهای توزیع شده‌ از کشور وجود ندارد، توضیح داد: به عنوان مثال درباره این پرونده، دلیل اول بر رد ادعای خروج دلارها از کشور همان برگشت تمام‌ و‌کمال معادل ریالی 159میلیون دلار است که در واقع با اسناد موجود می‌توان ثابت کرد هیچ دلار یا ریالی گم نشده است.

برای متهم ردیف اول یعنی سالار آقاخانی و همکارانش به عنوان کارگزاران غیر رسمی بانک مرکزی در بازار ارز فردایی، هیچ گونه نفع شخصی در فرآیند توزیع ارز وجود نداشته است

وی توزیع ارز مداخله‌ای به صورت تدریجی و تسویه ریالی آن در هر مرحله را دلیل دیگری برای رد ادعای خروج دلارها از کشور دانست و گفت: سازوکار توزیع ارز مداخله‌ای در بازار به صورتی بوده است که در فواصل زمانی مشخص و در بسته‌های 2یا 3 میلیون دلاری در اختیار کارگزاران غیر رسمی بانک مرکزی قرار می‌گرفته و تنها در صورت تسویه ریالی کامل بسته قبلی، مبالغ بعدی در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت.

مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی افزود: با تدقیق در جزئیات این ماجرا مشخص می‌شود که امکان خروج این منابع از کشور وجود نداشته و تاکنون نیز هیچ حساب بازی از سالارآقاخانی و همکاران او وجود ندارد و کلیه حساب‌ها تسویه شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه درباره این پرونده برخی از رسانه‌ها اطلاعات غلط و گمراه‌کننده‌ای به جامعه مخابره می‌کنند، گفت: مردم باید به منابع رسمی و سخن افراد اصلی رجوع کنند و تا حد امکان از طریق منابع غیررسمی و افراد غیر مطلع پیگیر اخبار نباشند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی توضیح داد که کلیه ریال‌های مربوط به ارز یاد شده به بانک مرکزی پرداخت شده است که در واقع با اسناد موجود می‌توان ثابت کرد هیچ دلار یا ریالی گم نشده است و ارز مزبور نیز در بازار داخلی توزیع شده است نه در خارج از کشور.

منبع: فارس

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    خب همه باور کردیم مرسی زحمت کشیدید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خود بانک مرکزی هم همدست اونه

  • مصطفی
    0

    سلام . یکی نیست به این مقام مسئول بگه (به روباهه گفتند شاهد کیه گفت دمم) . شما گفتید ملت هم باور کردند

  • احمدی
    0

    ببخشید من متوجه نشدم ایشان دلار تحویل‌ رفتند ٬ در بازار ایران فروختند و سپس ریال به بانک داده اند. دست ایشان درد نکند . برای خرید و فروش سکه ادم کشتند . (سلطان سکه _ کارش خرید و فروش بود ) حالا طوری میگند که ایشان انگار جایزه هم باید بگیرند .

  • کاربر ناشناس
    0

    به ما یاد بدن من خیلی به پول احتیاج بدهی دارم وقتی از مرز رد میشن کسی نمی ببنه حتما نامریی میشن درسته بس برای همینه از مرز رد میشن کسی نمی بینه

  • هادی
    0

    سلام ماچقدرمدیریت بالا دستی خوب داریم به افتخارشون دستی بلند بزنید که که باعث فقردرکشور می شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها