سند سازگاری با کم آبی خراسان‌جنوبی تصویب می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: سند سازگاری با کم آبی خراسان‌جنوبی هفته آینده تصویب می‌شود.

سند سازگاری با کم آبی خراسان‌جنوبی تصویب می‌شود

محمد صادق معتمدیان پنج شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی در حوزه صنعت آب و برق هزار پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان تعریف شده که نشان از توجه دولت به استان است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به ۵۰۰ روستا در خراسان‌جنوبی از طریق تانکر آب‌رسانی می‌شود، بیان کرد: امیدواریم با اعتبارات و حمایت‌ها تا پایان دولت بتوانیم مشکل این روستاها را حل کنیم.

معتمدیان با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی در خراسان‌جنوبی ادامه داد: با تصویب نهایی این سند که هفته آینده در کمیته سازگاری با کم‌آبی که با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت می‌گیرد، قدم‌های خوبی در حوزه آب استان خراسان‌جنوبی برداشته خواهد شد.

وی بین کرد: انتقال آب در دریای عمان که مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کند، به زودی تصویب و به استان ابلاغ می شود.

استاندار خراسان‌جنوبی به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تصویب و ابلاغ سند افق ۱۴۲۵، وظایف هر دستگاه در حوزه آب‌رسانی مشخص گردد.

همچنین در این جلسه حسین امامی، مدیر عامل شرکت آّب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی چند سال گذشته مصرف آب در خراسان جنوبی از ۷۱۰ میلیون متر مکعب به ۵۱۳ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اگر ردیف اعتباری شهرهای مرزی را تصویب کنیم دغدغه آبی این شهرها مرتفع می‌شود، اظهار کرد: اگر در اعتبارات طرح تعادل‌بخشی اعتباری برای چهار پروژه تغذیه مصنوعی خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شود، می‌توانیم به سرعت این طرح‌ها را برای توسعه معیشت مرزنشینان به سرانجام برسانیم.

منبع: مهر

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها