جنجال در شورای شهر شیراز در اعتراض به وضعیت مهدی حاجتی

عضويت مهدي حاجتي در شوراي شهر شيراز که اين روزها در زندان است قرار بود روز چهارشنبه به صورت رسمي و با نامه فرمانداري مهر پايان بخورد، اما به دليل غيرقانوني‌بودن اين تصميم منتفي شد.

جنجال در شورای شهر شیراز در اعتراض به وضعیت مهدی حاجتی

ماجرا از اين قرار است که چند روز پيش اعلام شد مهدي حاجتي که با رأي دادگاه اين شهر و با اتهام اقدام عليه امنيت ملي به دو سال زندان و يک سال تبعيد به يکي از شهرهاي خارج از استان فارس محکوم شده ‌است، از نمايندگي شورا برکنار مي‌شود و جاي او به سومين نفر علي‌البدل شورا داده خواهد شد.

بر اين اساس قرار بود در جلسه روز چهارشنبه سرهنگ پاسدار محمدتقي تذروي، فرمانده پيشين سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) شيراز، با حضور در صحن شوراي شهر به‌جاي حاجتي سوگند ياد کند و روي صندلي او بنشيند. تذروي البته پيش از اين هم يک دوره چهارساله عضو شوراي شهر بوده است.
بااين‌حال اين جلسه که قرار بود جلسه معارفه عضو علي‌البدل شوراي شهر شيراز باشد، لغو شد.

آن‌گونه که خبرگزاري‌ها گزارش دادند، معرفي جانشين «مهدي حاجتي» در روز 23 مرداد در شوراي شهر برخلاف قانون اعلام شد و بر همين اساس اعضاي شوراي شهر شيراز در نامه‌اي به فرماندار خواستار لغو مراسم معارفه عضو علي‌البدل شوراي شهر شدند.
اوايل هفته جاري فرماندار شيراز در نشستي خبري با اعلام جايگزيني محمدتقي تذروي به‌جاي مهدي حاجتي در شوراي شهر شيراز با اشاره به صدور حکم زندان براي مهدي حاجتي، سيزدهمين عضو شوراي اين شهر که در انتخابات پنجمين دوره شوراها به‌عنوان منتخب مردم راهي اين نهاد شده بود، اعلام کرد: «معرفي جايگزين براي اعضاي شوراي شهر فرايندي قانوني دارد و اگر به هر دليلي يکي از اعضا حداکثر دو ماه در جلسات شرکت نکرده و غيبت داشته باشد، شورا موظف است که اين مورد را به فرمانداري اعلام کند».

منبع: روزنامه شرق

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها