نبودید که ببینید: "بالاخره رسیدیم"

هواداران یونیون برلین دیروز در اولین بازی تیم‌شان در بوندس‌لیگا مقابل لایپزیش عکس عزیزان خود که وفات کرده و قادر به تماشای این بازی نبودند را در استادیوم به نمایش گذاشتند.

نبودید که ببینید: "بالاخره رسیدیم"

یونیون برلین که امسال به بوندس‌لیگا صعود کرده دیروز اولین بازی خود در این لیگ را در حالی مقابل لایپزیش برگزار کرد که اقدام جالب توجه هواداران این تیم روی سکوها توجه زیادی را برانگیخت. هواداران یونیون در کمپینی موسوم به "بالاخره رسیدیم" عکسهایی از عزیزان و اعضای خانواده خود که هواداران سرسخت یونیون بوده ولی از دنیا رفته و نمی‌توانستند شاهد اولین بازی تیم محبوب‌شان در بوندس‌لیگا باشند را روی دست گرفته و به آنها ادای دین کردند.

یونیون برلین در اولین بازی خود در بوندس‌لیگا که در ورزشگاه خانگی‌اش اشتادیون آن در آلتن فورسترای برگزار شد با نتیجه 4-0 مغلوب لایپزیش شد اما هواداران یونیون که سالها منتظر چنین لحظه‌ای بودند بیش از آنکه به خاطر این شکست ناراحت باشند از چشیدن طعم حضور در بوندس‌لیگا لذت می‌بردند و البته یاد و خاطره عزیزان و اعضای از دست رفته خانواده‌شان که نمی‌توانستند در کنار آنها این لذت را تجربه کنند، گرامی داشتند.

یکی دیگر از اقدامات هواداران یونیون در این بازی اعتراض 15 دقیقه‌ای به مالکیت باشگاه لایپزیش بود که در سکوت کامل برگزار شد. این اعتراض هواداران یونیون به شرکت رد بول، مالک باشگاه لایپزیش بود.

هواداران یونیون از لحظه‌ای که سوت شروع بازی به صدا درآمد تا دقیقه 15 بازی در سکوت کامل به تماشای مسابقه نشستند تا به مدل مالی باشگاه لایپزیش اعتراض کنند. در فوتبال آلمان همه باشگاه‌های بوندس‌لیگایی باید دست کم 51درصد سهامشان در مالکیت هواداران باشد تا از افتادن کنترل کامل تیمها به دست شرکت‌های بزرگ و قدرتهای مالی جلوگیری شود اما لایپزیش یکی از معدود استثناهای این لیگ است و مالکیتش در اختیار شرکت ردبول قرار دارد.

اما یولیان ناگلزمان، سرمربی لایپزیش بعد از بازی گفت تیمش از این بایکوت هواداران یونیون اطلاع داشته و از آن به نفع خود استفاده کرده است.

ناگلزمان در این باره گفت:" این بایکوت سکوت برای یک مربی اصلا چیز بدی نیست چون می‌تواند راحت و مستقیم با بازیکنانش صحبت کند. بچه‌ها می‌دانستند که بعد از 15 دقیقه استادیوم حسابی شلوغ می‌شود و بعد از این مدت همین اتفاق هم افتاد و فضای فوق‌العاده‌ای در استادیوم بوجود آمد. ای کاش هواداران یونیون همیشه از ثانیه اول تا ثانیه آخر تیم‌شان را تشویق کنند چون فضای این استادیوم واقعا بی‌نظیر است".

هواداران یونیون برلین در صعود تیم‌شان به بوندس‌لیگا نقش بسیار مهمی داشته‌اند. آنها در سال 2004 زمانی که یونیون در دسته چهارم فوتبال آلمان حال و روز خوبی نداشت برای جمع کردن کمک‌های مالی برای تیم‌شان کمپینی به راه انداخته و خون اهدا کردند. آنها در سال 2008 هم برای بازسازی استادیوم باشگاه محبوب‌شان داوطلب شده و به صورت رایگان به کار کردن پرداختند.

یونیون برلین سال گذشته به اولین تیم غیر بوندس‌لیگایی تبدیل شد که از سال 2012 موفق شده در یک بازی پلی‌آف تیمی بوندس‌لیگایی را شکست دهد. یونیون با شکست دادن اشتوتگارت به این موفقیت دست یافت. اما دیروز بخت با یونیون یار نبود و لایپزیش با ارائه یک بازی برتر موفق شد تیم جالب آلمانی را با نتیجه 4-0 شکست دهد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها