فناوری تشخیص چهره می‌تواند تگرگ را پیش بینی کند

طبق گفته دانشمندان

فناوری تشخیص چهره می‌تواند تگرگ را پیش بینی کند

دانشندان دریافته‌اند که مدل یادگیری عمیق که آنها توسعه داده‌اند و "شبکه عصبی حلقوی" (convolutional neural network) نام دارد می‌تواند نشانه های اصلی این پدیده‌ها را پیش از رخ دادن، شناسایی کند.

"دیوید جان کاگنه" (David John Gagne) دانشمند "سازمان ملی پژوهش‌های جوی آمریکا" و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما می‌دانیم که طوفان می‌تواند چه تاثیراتی داشته باشد و باعث تخریب منابع شود بنابراین توسعه این ابزار می‌تواند اثرات مفیدی بر اقتصاد داشته باشد.

"نیک اندرسون" (Nick Anderson) گفت: تگرگ‌های بزرگ می‌توانند تأثیرات قابل توجهی بر کشاورزی و املاک داشته باشند. استفاده از ابزارهای یادگیری عمیق در روش‌های منحصر به فرد می‌تواند سبب بهبود شرایط مدل‌های پیش بینی هوا شود.

طی این مطالعه کاگنه، موفق به توسعه یک مدل یادگیری ماشین شد که می‌تواند تصاویر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. آنها این مدل را با استفاده از تصاویری از طوفان‌های شبیه سازی شده و اطلاعاتی در مورد دما ، فشار ، سرعت باد و جهت ورودی و خروجی تگرگ آموزش دادند.

به گفته پژوهشگران، مدل‌های رایانه‌ای فعلی در نمایش خصوصیات فیزیکی یک طوفان کامل به درستی و دقیق عمل نمی‌کنند اما امید است این مدل بتواند تحولی در پیش بینی آب و هوا و تگرگ ایجاد کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله" American Meteorological Society's Monthly Weather Review "منتشر شد.

منبع: دیلی میل

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها