یک نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد؟ +جدول

اگر در نظر بگیریم که یک نماینده مجلس در طی ۴ سال هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل حقوقش را پس‌انداز کند، پس از دوران نمایندگی خود سرمایه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی دارد.

یک نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد؟ +جدول

اگر در نظر بگیریم که یک نماینده مجلس در طی ۴ سال هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل حقوقش را پس‌انداز کند، پس از دوران نمایندگی خود سرمایه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی دارد.

به گزارش مشرق، با 8 نفر از نمایندگان مجلس در این باره به گفتگو نشسته ایم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. برای اینکه ببینیم یک نماینده مجلس چقدر دریافتی دارد، باید ببینیم آنها برای چه مواردی حقوق دریافت می‌کنند.

فصل 6 - فصل قوه مقننه

در واقع هر نماینده مجلس یک حقوق ثابت با عنوان حقوق نمایندگی دارد که سال‌ به سال با افزایش حقوق کارمندان، حقوق انها هم افزایش می‌بابد. در کنار این حقوق ثابت یک سری دریافتی‌های مشخص دارند که البته با توجه به گستردگی حوزه‌های انتخابیه آنها، بین نمایندگان مقداری متفاوت است. هزینه دفتر نمایندگی در تهران ، هزینه خودرو، هزینه اجاره مسکن، هزینه تامین خودرو در حوزه انتخابیه، هزینه دفتر نمایندگی در حوزه انتخابیه، هزینه پروازهای داخلی یا خارجی انجام ماموریت، هزینه یک محافظ یا مسئول دفتر، هزینه راننده و پاداش نمایندگی که سه ماهه پرداخت می‌شود، جزو دریف‌های دریافتی نمایندگان مجلس است.

گرچه هیچگاه مجلس یا نهادهای زیرمجموعه آن به صورت رسمی و مشخص میزان دریافتی و ردیف‌های آن را اعلام نکرده است اما گاهی نمایندگان مجلس به صورت شفاهی یا انتشار فیش‌های حقوقی خود، اعلام ‌می‌کنند که میزان حقوقشان چقدر است.

اما واقعا میزان حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

رقم‌ها متفاوت است. از فیش حقوقی که نشان می‌دهد دریافتی نماینده بیش از 30 میلیون تومان است تا برخی نمایندگان که در پاسخ می‌گویند: "نمی‌دانم رقم دقیق دریافتی‌ام چقدر است".

به عنوان مثال حسن لطفی نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی در آذرماه 96 در گفت‌وگو با یکی از سرانه‌های رسمی کشور گفته بود که در سال96 حقوق نمایندگان به 7 میلیون تومان رسیده است، البته بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید حقوق نمایندگان هم‌تراز با وزرا باشد که بیش از 10 میلیون تومان دریافتی ماهانه‌شان است.

وی همچنین گفته بود: حقوق نمایندگان در سال 95، چهار میلیون و 480 هزار تومان بود که برای تامین هزینه‌های دفاتر نمایندگان پنج میلیون تومان مازاد واریز می‌شد. بعد از اعتراض نمایندگان به این میزان حقوق دریافتی، 46 درصد دریافتی‌ها افزایش پیدا کرد.

محمود صادقی نماینده مردم تهران در این باره می‌گوید: «کل دریافتی نمایندگان حدود 17 تا نهایت 21 میلیون است. این را هم در نظر بگیرید که این رقم از هزینه دفتر نمایندگی تا عبور و مرور و مسکن و سفرها و هزینه‌های مختلفی است که نمایندگان هر ماه می‌پردازند و گاهی این‌طور مطرح می‌شود که یک نماینده 21 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و می‌گذارد در جیبش که این‌طور نیست. اصلا در مقایسه با مسئولان دولتی که خودرو و راننده و خیلی امکانات دیگر در اختیار دارند، شاید اینرقم آن‌چنان بالا نباشد؛ یعنی حتی نماینده اگر بخواهد وظیفه نمایندگی‌اش را به‌درستی انجام دهد، به رقمی بالاتر از اینها نیاز دارد».

اما جدیدترین اطلاعی که از مبلغ دریافتی نمایندگان در دست است، مربوط به سخنان محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است که مهرماه سال 97 در برنامه پایش مطرح کرد:

"میزان حقوقی که نمایندگان دریافت می‌کنند با هم تفاوت دارد، به طور مثال من که چهار دوره نماینده مجلس هستم، 8 میلیون و 600 هزار تومان حقوق می‌گیرم. نمایندگان فیش حقوقی دیگری هم دارند که هزینه نمایندگی است و مربوط به امور دفاتر در شهرستان ها می‌شود که آن فیش از 12 تا 16 میلیون تومان به طور ماهانه متغیر است. یعنی به طور متوسط هر نماینده ماهی 20 تا 25 میلیون برای خود و هزینه دفاتر دریافتی دارد".

وی گفته بود: هر نماینده در هر دوره که وارد مجلس شود اگر تقاضای وام ضروری یا مسکن کند مبلغ 150 میلیون تومان وام بدون سود به وی تعلق می‌گیرد. در صورت تقاضا و موافقت رئیس مجلس به این وام از 30 تا 50 میلیون اضافه می‌شود. برای خودرو هم در هر دوره وام 50 میلیون بدون سود به هر نماینده تعلق می‌گیرد.

البته ارقام اعلامی از سوی هر یک از نمایندگان مجلس مختص خود وی است و ممکن است حقوق دیگر همکاران آنها با توجه به سابقه دوران نمایندگی، مدرک تحصیلی، جانبازی یا آزادگی و دیگر مواردی از این است بالاتر یا پایین تر باشد. گرچه این اختلاف چندان فاحش و زیاد نیست.

اگر بخواهیم تنها حقوق نمایندگی را در سه سال دوره گذشته مجلس دهم در نظر بگیریم، این ارقام میرسیم:

فصل 6 - فصل قوه مقننه

اگر متوسط این ارقام را در نظر بگیریم به عدد حدود 30 میلیون تومان میرسیم که متوسط در این 4 سال ماهی 7 میلیون و پانصد هزار تومان می‌شود. اگر این رقم را در 48 ماه دوران نمایندگی ضرب کنیم، متوجه میشویم که تنها حقوق نمایندگی یک نماینده مجلس طی چهارسال حدود 360 میلیون تومان می‌شود. البته این بجز دریافتی‌های دیگر وکلای ملت است که به اذعان خودشان صرف امور نمایندگی می‌شود.

اگر در نظر بگیریم که یک نماینده مجلس در طی این 4 سال هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل این پول را پس‌انداز کند، پس از دوران نمایندگی خود سرمایه 300 تا 400 میلیون تومانی دارد که این رقم در مقایسه با هزینه‌کردهای بالای نیم میلیارد برای ورود به خانه ملت و قرار گرفتن در جایگاه نمایندگی هیچ توجیه منطقی ندارد.

در واقع توجیه‌پذیر نیست که یک کاندیدا برای ورود به مجلس از 300 میلیون تا چند میلیارد تومان هزینه کند، در حالیکه حقوق وی در این 4 سال 360 میلیون تومان می‌شود.

منبع: فصل6

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 87
  • arman
    0

    اول اینکه وام بدون سود رو غلط کردید به این مفت خورها میدید . دوم اینکه یک نماینده ایرانی مگه چه سودی برای مردم و کشور داشته که انقدر هزینه دفتر و خودرو و ... بهش میدید؟ آیا سودش از یک کارگر ساده برای سازندگی کشور بیشتر بوده؟ در آخر هم اینکه یکم‌به کاراشون دقیق بشید و ببینید خودشون و زن و بچه هاشون چجوری تا گردن وارد منجلاب فساد و رانت و اختلاس هستن

  • صادق
    0

    خدایا، خودت ظهور کن

  • مح محم
    0

    فاصله ای با حقوق یه کارگر نداره همش 10 برابره

  • Sh
    0

    چرا حق مسکن نماینده مجلس ۱۰ برابر ی کارگره

  • سعید
    0

    یه پیشنهاد دارم تو رو خدا به مسوولان بگید این چند وقت که مجلس به خاطر کرونا تعطیل بود مگه چه اتفاقی افتاد. لطفا برای همیشه تعطیل کنید و پول حقوق اونها رو بین مردم پخش کنید

    نظرات شما -
    • مملی
      0

      سلام محمد علی شاه مرد بود که مجلسو به توپ بست،اخه اینم شد مجلس

  • امیر
    0

    به نظرم اینا نماینده مردم نیستن کسی با این حقوق ومزایا درکی از یه کارگر با حقوق ۲ملیونی نداره

  • سجاد دریابیگی
    0

    بی خود کردن این حقوقارو واسه خودشون تصویب کردن.باید مثل کارگر حقوق بگیره تا حالیش بشه من چه دردی دارم میکشم

  • حسین نژاد
    0

    مگر من کارمند که ماهی سه میلیون میگیرم اجاره خونه یا ایاب وذهاب یا چیزهای دیگه ای که برای نماینده ها در نظر گرفته شده رو به من میدن که به نماینده ها میدن ؟ خدا لعنت کنه اقای لاریجانی رو که این چیزا رو مد کرد حرام است حرام ! همین الان باز نشسته هایی هستند که با چند سر عائله ۱۸۰۰ حقوق میگیرند شما نمی خواید بمیرید؟

    نظرات شما -
    • سعیدرضایی
      0

      یک میلیون وهشتصد! !!!کجای کاری عزیز..آدرس بهت بدم که یک بنده خدایی حقوق بازنشستگیش 460هزار تومنه. ..با بدبختی زندگی میکنه. .یک زن 70ساله

  • محمد فرهمند
    0

    سلام. با این اعداد و ارقامی که برای نمایندگان محترم گفته شده کاری ندارم. مگر نباید در جامعه اسلامی عدالت و مساوات برقرار بشه یا همه باید از حداقل حقوق برای گذران زندگی بهره مند باشند؟ اگه قرار باشه فقط یه عده خاصی با دریافتی های میلیونی زندگی اشرافانه داشته باشند و خیلیا محتاج نون شب، این کجای دین و قانون جاخوش کرده و هست؟ بدون شک کسانی که فقط بفکر خود باشند دیگران درنظر اونا هیچ و پوچ بوده و عددی به حساب نمیاند!!!

  • M
    0

    این حقوق سال ۹۵ هم نیست چه برسه ۹۹

  • گردافرید
    0

    عادلانه نیست پس از گذشت دوماه از وعده وعید های وزارت ارتباطات مبنی بررایگان کردن اینترنت سایت دانشگاه ها برای دانشجویان من دانشجو برای هزینه بالا اینترنت کلاس هام به مشکل بخورم انوقت این افراد بی لیاقت بدردنخور مفت مفت پول بگیرن که یتیکه آهن پاره بشه 90 تومن

  • رضا سوادکوهی
    0

    اینایی که فقط از مجلس اینقدر میگیرن و قطعا درآمدهای دیگه ای هم دارن چطور روشون میشه به جامعه کارگری میگن حداقل دست مزدتون یک میلون و هشتصد هزار تومنه یعنی یک ماه حقوق نماینده معادل هفده هیجده ماه حقوق کارگران عزیز. برطبل شادانه بکوب

  • اقبال ویسی
    0

    حقوق کارگری مصوبه وزارت کار 1500 هزار تومان.حقوق نماینده 34000000 میلیون تومان!!!!عدالت اسلامی... حکومت اسلامی....تبعیض ... !!!؟؟؟

  • علی بیگی
    0

    این همه پول میگیرن فقط واسه خوابیدن داخل صحن مجلس،دمتون گرم منم برم نماینده بشم نه اینکه خوابم سنگین هست احتمالا حقوقم دوبرابر میشه

  • زهرا
    0

    هر جور فکر می کنم که خودمو قانع کنم ، نمی تونم اینا چه جور می تونن از درد دل من که 1100حقوق م هست آگاه بشن

  • اشرف السادات موسوی فخرزاده
    0

    با سلام.نماینده ای که حقوقش اینقدره دیگه بفکر کارگر یا مستمر بگیر تامین اجتماعی که حقوقشون زیر و میلیون یا زیر یک میلیونه نیست و احساس اونا رو درک نمیکنه و به عنوان نماینده دفاعی نخواهد کرد کاش احساس مستمر بگیران تامین اجتماعی که برای ی لقمه نون شرمنده خانوادشون هستند درک میکردند.

  • حسن
    0

    خیلی زیاده..اون همه رانت و زد وبند که ازاینور واونور گیرش میاد روی هم ماهی یک میلیارد هم بیشترمیشه..درمقابل هیچ کاری برای ملت وکشور انجام نمیدن..بعدحقوق معلم با۲۹سال سابقه ۵میلیون بایدباشه

    نظرات شما -
    • حسام
      0

      هرکجا حرف از حقوق میشه پای یک معلم درمیان است خوبه حالا چند ماهه تعطیلی!!!

  • Mohammad
    0

    تو این اوضاع بیکاری و نداری و تورم و گرونی تازه کمم هست گناه دارن کوووووفتشون بشه از گلوشون پایین نره

  • Hamid
    0

    این پولهایی که نماینده ها میگیرن حرام در حرامه واقعا جای تاسف داره که کارگری با حقوق 1850هزار تومان زندگی کنه بعدش اینا اینجوری پول مردم به جیب بزنن.بعدشم برای تصمیم گیری مملکت فقط به نفع خودشون حرف بزنن.

  • شریفی
    0

    ان بالا بالا نشتن میخورن دیگه یه کار گر نمیبینن کهداره چه بدبختی مکشه روزگارش فقط با خدا زدگی مگزرونه خدا رو در نظر بگیرین وپایین هم یه نگاه بندازین هر چند که صدا به هیچ جا نمیرسه به خدا یکم هم به این پایینی نگاه کنین اگر خوندین یه جواب بدین باوجدان قضاوت کنین...............

  • مقدم
    0

    بسیار نامعقول و زیاده

  • نیما شاهی
    0

    فقط باید متاسف بود واسه یه کشور شیعه که امامش واسه همین تبعیض های فاحش و از بین بردن نظام طبقاتی شهید شد اونوقت همچین قوانینی وضع میشه و قانونی چپاول میکنن و هیچ کاری هم واسه مردم نمیکنن

  • سعید
    0

    در مقابل کاری که میکنن 10 میلیونم زیادشونه ... به حق شهید این ماه آقا امیرالمومنین خداوند ذلیل دنیا و آخرتشون کنه

  • علی
    0

    سلام هر چه بگندد نمکش می زنند وا ی به انروزی که بگندد نمک تمام این حرفها در حد حرف واقعیت چیز دیگری هست مگه ادم عاقل میاد برای خرج کرد نمایندگیش که بالای چندین میلیارد هست با چهار صد میلیون قانع میشه دو از شما باشه خر خودتان هستید مردم که می دانند چه رانت خواری با وزرا و مسئولین بالا رتبه داربد چه هدایایی که می برید برای عزل و استیضای یک وزیر چه پولهایی که نمی گیرید کدام نمایند بعد از نمایندگی اش امده برای خودش کارخانه و املاک انچنانی و حقوق نجومی دست پا نکرده مردم که می فهمند درکشان هم بالا هست ولی چه کنند سکوت را بهترین جواب می دانند در ضمن ظلم دوام ندارد به فکر خودتان باشید که دادرس خداست

  • میر محمد تقی محمدی
    0

    خدا نده برکت آنوقت یک کارگر و یا بازنشسته چقدر می گیرد؟!

  • صدافت
    0

    خدا به داد این مملکت برسد نیروی دریایی شهید می دهد،حقوق بالا مال نمایندگان بی خاصیت است.هرچه درد می کشیم مسولش. نمایندگان هستند.چون تا حالا هیچ قانونی به نفع مردم تصویب نکرده اند.نماینده مردمند با رای مردم بالا می روند ،مردم از یادشون میره به خاطر رانت هوای دولت رادارند..شده مثل سریال کیف،انگلیسی،

  • رحمت الله پناهی
    0

    توی این مملکت واسه همه قشر خوبه غیراز کارگر بدبخت وبازنشسته تامین اجتماعی اسمش جمهوری اصلا میه ولی هیچ عدالتی نداره ما هم خدایی داریم یه روزی حقمون مگیریم اون موقع دیگه راه گریزی نیست

  • ن .خ
    0

    نمیدونم چه جوری این پول برای بدبخت کردن ٬سر تصمیمات اشتباهشون از حلقوم مبارک پایین میره!!!!

  • رسول محمدی
    0

    مقصر اینا نیستن مقصر مردم هستند که به اینا رای میدن هربلایی سرمون بیاد حقمونه باید یه میلیارد بگیرن

  • حق
    0

    سلام: این اصلا منصفانه نیست، باید مجلس تصویب کند که نمایندگی مجلس به هیچ عنوان حقوق و مزایا و.........نگیرندو اگر کسی خواست نماینده شود.همان حقوق دوران کارمندی و بدون هیچ مزایایی، کسی اگر نمی خواهد کاندید نشود. مجلس شده فوق مزایا با پول مردم. من که می گویم حرام است و خدا از کسانی که این همه مزایا و حقوق بالا تصویب کردند نمی گذرد.

    نظرات شما -
    • مر مر
      0

      ای کاش به این حقوق و مزایا هم بسنده می کردند بیشترشون از رانت های خبری و اقتصادی هم استفاده می کنند سفرهای خارجی خود و خانواده اشان هم آمار بدن بد نیست

  • صدافت
    0

    نماینده ها چه باشند چه نه دولت کار غلط خودش می کنه،وزیر یا مسول فاسدی را برمی دارن،دولت از عمد یه پست بالاتری بهش میده قحطی رجال اومده..پس نماینده ها رو بفرسن خونه حقوقشون بین مردم ضعیف تقسیم کنند.برای تصویب قانون یک سایت مثل خبر فوری بزارن مردم رای بدن عدلت بهتر اجرا میشه

  • اقاجانی
    0

    کاش این نماینده ها اندازه 31یا34هزارتومان کارایی داشتن ولی انصافانمی ارزن

  • پویا
    0

    طرف 30تومن میگیره بره بشینه فقط یه رای موافق یا مخالف بده!!!

  • سید ابو رسول
    0

    سلام خدا قوت ..این نماینده حقوق بگیره یا این پول دریافت میکنه حرام درحرام ..جرای اصلن کار نمیکنن ولی حیف مملکت مفوفخور زیاده

  • فرهنگی
    0

    مامعلمان برای رتبه بندی یکسال گوش ما کر کردن ازبس گفتن آخرش انجام ندادن به خاطر۴۰۰ یا۵۰۰ هزارتومان.بعد یه نماینده ماهی ۳۴ میلیون تومان حقوق داره مگه اونا چکارمیکنن که بقیه نمیکنند.فقط تومجلس میخوابندامیدوارم پول بیت المال میخورندازحلقوم خود وبچه هاشان دربیاد

  • AmirB
    0

    به خدا قسم که این نظام کشور داری اسلامی نیس والا تو جمهوری مثلا اسلامی باید اینقدر فاصله طبقاتی و تبعیض باشه؟

  • AmirB
    0

    اینا که اینقد ادعای مسلمونی دارن و میگن که مملکت اسلامیه پس چرا اینقدر مردم رو سر کیسه میکنن . از مسلمونی فقط یه یقه رو تا آخر بستن بلدن و انگشتر فیروزه و عقیق و ... حواسشون باشه یه وقت خفه نشن

  • ناشناس
    0

    پول بیت المال را میخورن از گوشت سگم حرومتره براشون. چه کار میکنن تو مجلس هیچی.! آیا اوضاع ما تغییر کرده. یه مشت مفتخورن

  • وجید محمدی
    0

    خیلی زیاده...بیت المال رو تبدیل به بیت الحال کردند...مردم نمیگذرن ازشون

  • سعیدرضایی
    0

    خدا ازتون نگذره. .پس بیت المال که میگن چی...خداوکیلی یک نکته مثبت از اینها تو این دوره چی بوده...به زودی از ناخونهای پاهاتون درمیاد. ..خدا دروغ نیست

  • یه احمق
    0

    یعنی به عبارت سالی 400میلیون وبه عبارت دیگه 4سال نمایندگی میشه1میلیاردو600مسلیون بعدهرنماینره حداقل 2میلیاردخرج رفتن به محلس میکنع پس درنتیجه حساب ماشد منفی 400میلیون بیچاره ها چقدخیرن ایناومزدم قدرشون رانمیدونن حالافهمیدی چراگفتم یه احمق اسمم

  • موسی میرپهلوان
    0

    سلام خوبه اگه یکی ازنمایندگان دست به خیر باشه حقوق یک ماهش رابرای من خانوادم واریزکنه باحقوقش 3سال زندگیه منو خانوادم میشه باتشکر 0819941204میتونید حسابهای مناچک کنید

  • محمد یزدیان
    0

    مثل سالهای قبل نماینده مجلس شورای اسلامی بی خاصیت بوده کل هزینه هدر می رود و۱۰۰برابر حقوق رانت دارن البته حداقلی سالم هستند

  • ک.د
    0

    اگه میدونستم واسه نابود کردن یک مملکت اینقد حقوق میدن ک زودتر میرفتم نماینده میشد پ.ن.براتون متاسفم ک از پول ماها شکمتونو سیر میکنید بی خیر و برکتها

  • زهرا
    0

    مردم که راضی نیستند چون به ازای ان کار مفیدی انجام نمی دهند

  • علی
    0

    نماینده مجلس باید حقوقی معادل یک کارگر بگیرد .

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      همون حقوق هم نباید بگیره چون هیچ کار مفیدی نمی کنه تازه نصف سال هم یا تعطیل اند یا غایب

  • محبوبه امیری
    0

    سلام بیچاره ما که خانواده۵نفری هستین ۵۰ سام می رم تو یه فروشگاه کارمی کنم بیمه هم نیستم ماهی ۷۰۰هزارتومان بیمه هم نیستم دخترم تو تولیدی خیاطی ماهی ۴۰۰تومان یه پسرم معتاد شوهرمم بنده خدا کارگرفصلی یه پسرمم نجار هست ولی کار گیرش نمیاد ولی این نماینده ها نه به فکر بدبخت ما هستن حداقل بااین حقوقی که می گیرین تو رو خدا برا یه ما فکر کنید که شغلمون ازاد.بدبخت ترین ادم رو دنیا ما هستیم پسرم۳۰ سالش انگشتش هنر می باره ولی کار نیست حتی نمی تونه ازدواج کنه.باید ما بمیریم.کاش کرونا می گرفتیم راحت می شدیم از دست این مملکت اسلامی

  • یک ایرانی
    0

    اینها که نماینده ملت نیستن معلوم نیست تو مجلس چه کار میکنن درسایه کرونا همه چی چندبرابر قیمت شده از مواد غذایی تا اجاره مسکن پس شما به عنوان نماینده چه کاره ای خوبه دیگه مردم خودشون به خودشون کمک میکنن اونوقت حقوقو مزایاشو یکی دیگه میگیره

  • امیر ارسلان
    0

    خدایش من کارگر من کارمند باید ۳میلیون بگیرم بعد نماینده مجلس...... اگه اسمش تبعیض نیست اسمش چیه .من سواد کم نماینده‌ای محترم بگن

  • علی
    0

    تقریبا میشه 20 برابر حقوق یه باز نشسته تامین اجتماعی....شما را به دست عدالت الهی واگذار میکنیم...

  • داود ابراهیمی
    0

    به قول اون خانم هندی اگر این پولو گاو شیری پرورش میدادن سود داشت ولی الان جز ضرر و اختلاس هیچی

  • ابوذر سبحانی
    0

    سلام به نظر شما نماینده ای که این قدر حقوق میگیره و پایه حقوق که حدود دو میلیون تومن در نظر گرفت شده میتونه بفهمه که یه کارگر چطور باید زندگی کنه واقعا خجالت آوره .

  • سالای سالی
    0

    این حقوق حرا م هستش مگه چه کار میکنن به جز لابی بازی و باندوباند بازی حقوق کارگر ۳الا ۴ تومن حقوق مفت خورا ۳۰تومن

  • ا.خ
    0

    اصلا چرا نماینده باید حقوق بگیره وقتی هیچ غلطی نمی کنه!

  • یک هموطن
    0

    ان شاء الله که کوفتشون بشه از دماغشون در بیاد .....همین

  • پارسی
    0

    این رقم جزاینکه فاصله طبقاتی ایجاد میکنه چیزی نیست یرای حقوق کارگران و افزایش حقوق تامین اجتماعی بودجه ندارن ،،،کارگری که دغدغه مسکن و خوراک و....داره بودجه موردنظر تامین نمیکنن ...نماینده که مجلس میره ازنظر مالی تامین هست پس دلسوز مردم نیست .اگر بود این حال وروز مردم ایران نبود .....

  • مهشید
    0

    سلام حقوق نمایندگان بسیار بالاست ، پس حقوق کارگران بدبخت چی ؟هنوز نتونستن برای چندرغاز حقوق کارگران که که به ۱۵ روز نمی کشه تمام میشه تصمیم درست اتخاذ کنند این عدالت نیس ، چرا حقوق کارمندان دولتی اینقدر افزایش پیدا کرده ولی حقوق کارگران اینقدر کم تا کی تبعیض ، این چه دولتی است که نمیتونه تصمیم بگیره ؟ ای نماینده ای که با رای مردم پشت میز نشسته ای آیا عدالته؟ حقوق کارگران زیر ۳ میلیون تومان هست ولی حقوق کارمندان دولت بالای ۵ میلیون تومان ؟ آیا کارگران ایرانی از کشور بیگانه آمده اند که براتون اهمیت نداره؟ چرا حقوق بازنشستگان همسان سازی نمیشه؟ چرا حقوق کارگران با کارکنان دولت همسان سازی نمیشه ؟ چرا مدرک تحصیلی در کارگران ملاک نیست ولی برای کارکنان دولت هست ؟ دقیقا یک بام و دو هوا ...... خدا لعنت کنه کسانیکه تبعیض قائل شدن بین حقوق کارکنان دولت و کارگران ، شما خودتان را جای کارگران بگذارید آیا می تونید زندگی کنید ؟تف به ذات کثیف تان، از بس خائن هستید این چه سیاست مزخرفی در پیش گرفتید؟ کمی از کشورهای دیگه الگو بگیرید چرا کارگران هر لقمه ای که میخورن سر سفره نفرین میکنن چون دخل و خرج نمیتونه، گند زدین به این مملکت

  • حسین
    0

    با حقوق سی میلیونی میخوان قانونی بسازن که مردم زیرخط فقر رو نجات بدن باید حقوقشون دومیلیون باشه تا ببینن مردم چی میکش ودرک کننداین همه فشاررو. خدا لعنتشون کنه

  • علی
    0

    چقدکم بنده خداها چطوری زندگی میکنن من پیشنهاد میکنم که از ۲۱درصد حقوقی که واسه کارگرا اضافه کردن بدن به این بنده خدا ها تا چرخ زندگیشون بچرخه اخه خیلی تو مضیقه هستن البته پیشنهاد دیگه هم دارم یه کمپین کمکهای مردمی بزنن هرچی جمع شد بدن به این بنده خداها دیگه الان سی میلیون که حقوق نیست حقوق اصلی رو گارگرا میگیرن

  • حه
    0

    چند هفته تعطیل بود به خاطر کرونا هیچ اتفاقی نیفتاد اتفاقا بودنشون بیشتر ضرر داره

  • زهره
    0

    آخ دلم کباب شد چه طور زندگی می‌کنند با این حقوق

  • محمد
    0

    حقوق ومزایای رسمی که همه ازآن اطلاع دارندواعلام شده که حدودماهی ۳۰میلیون تومان هزینه برای بودجه کشور دارددرمقابل رانت خواری ها وگرفتن امتیازها برای فر زندان واقوام وخویشان ومبلغان نمایندگی آنها تازه مبلغی جزئی میباشد وقتی مامجلسی داریم که به گفته خودنمایندگان این مجلس درراس امورنیست وهیچ قانونی که موافق نطر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلت نطام نباشد نمیتوانندتصویب کنند بوجوداین مجلس کلا نیازی نیست این مجلس بی خاصیت حذف وهمه کارها وقوانین به شورای نگهبان ومصلحت نظام واگذارشود بااین کارتریلیارد هاتومان بودجه به خزانه سرازیر وهمچنین اختلافات بین مجلس وشورای نگهبان ومصلحت نظام برای همیشه تمام میشود ومصلحت نظام میشود تنها مجلس قانون گزاری که هیچکس نمیتواندمصوبات آنرا وتوکند

  • ناشناس
    0

    به قول رئیس جمهور دلها الا برکت الله.

  • کریم
    0

    پست ترین مجلس تاریخ ایران همین مجلس فعلی هست از خیانت افساد طلبان و تصویب برجام توسط آنها و تلاش برای تصویب خطرناکتر از برجام یعنی اف ای تی اف تا وطن فروشی برای آمریکا و اسرائیل و انگلیس و نابود کردن ملت توسط اونها و روحانی.. به نظر بنده هرچی حقوق بهشون دادن باید برگردونن اینا یه مشت جنایت کارن و باید بعد از اتمام نحس کارشان در مجلس باید محاکمه شوند

  • زهرا
    0

    حرامه واقعا حرامه چه کار مهمی می کنن تو کدوم معدن زغال سنگ فرسنگ ها زیر زمین رو دارن می کنن چه گلی به سر قشر کم درآمدمون زدن مگه این نیست هر سال نسبت به سال دیگه آمار بیکاری و اعتیاد داره بیشتر میشه چون همش تو جیب این مفت خور هاست خدا خودش همه مون رو به راه راست هدایت کنه

  • سادات
    0

    اکثرشون آدمهای بی خاصیت و تا کار آمدی هستند که فقط خرج رو دست مملکت میذارن خدا خودش با هر جی اذم‌مفسد و خیانت کار معامله کنه و سزای اعمالشان رو بده إلهی نتونن بخورن چرا که واقعا دارن خون ملت رو تو شیشه میکنن

  • یکی
    0

    باشه بخورید فقط شفاف بگید و ادای مومنین رو هم درنیارید

  • ارزو
    0

    فقط می شه گفت کوفتشون بشه . نمی دونم از این بیت المال چقدرش سهم من بوده . حتی اگه یه ریال هم بوده باشه من راضی نیستم .

  • مهناز هاشمی داران
    0

    این نماینده ای که ۳۴ میلیون حقوق میگیرد این پولها او ازبرایش از گوشت سگ کمتر است

  • سینا ثابت
    0

    چقدر کم میگیرین اینجاست که باید گفت بیمیریم برات شهلا جان جان

  • رسول
    0

    کاش میگفتن حقوق اون مربی آموزشگاه رانندگی که نه بیمه داره نه درآمد ثابت با این هزینه مخارج ماشین چقدره . امثال مربی آموطشگاه رانندگی زیاده کارگران و دست فروشان و ....... کجاااااااااااست عدل علی

  • صدافت
    0

    وجدانأ ،اگر این نمایندگان بفرستند خونه هاشون،حقوق اونا روبین مردم ضعیف تقسیم کنند.برای قانون گذاری هم برای هرقانونی که می خواهن تصویب کنند یه سایت مثل خبر فوری بزارن نا مردم برای تصویب قانون رأی بدن،عدالت اجرا میشه،دولت ومجلس شدند مکمل یکدیگر.

  • علیرضا
    0

    وجدانا اینا چه کار مثبتی انجام میدن که اینهمه حقوق میگیرن

  • M
    0

    با سلام حقوق نمایندگان باید در حد عرف جامعه و در سطح سایر اقشار باشد تا فاصله طبقاتی بوجود نیاید؛ و این حقوق های نجومی و اضافه ی نمایندگان را دولت باید در بخش تولید و اقتصاد کشور بکار گیرد و حقوق جامعه ی کارگران را افزایش دهد

  • صداقت
    0

    وقتی نماینده تا تبلیغات انتخابات دور بعدی سری به حوزه های خود نمی زند وکاری به محرومیت منطقه خود ندارد.چرا این پول رابه اومی دهند آیا کسی دراین مملکت اسلامی نیست که تحقیق کند ازمردم بپرسد ایا نماینده را در چهار سال می بینند یانه؟

  • ناشناس
    0

    (حقوق+ مزایا × رانت _ انصاف )÷ کل فعالیت های مثبت انجام داده برای حوزه انتخابی و کشور = فرمول حقوق واقعی برخی نمایندگان هر چه عملکرد مثبت نماینده کمتر باشد نتیجه کسر بیشتر میشود.

  • م
    0

    واقعا که مگه چیکار میکنن اینقدر پول میگیرن وا

  • امیرعلی
    0

    فقط یک کارمثبت کاش میدیدیم همه امتیازات اول براخودشونه دوماه ازسال جدید میگذره نمیخوان حقوق یک کارگر افزایش پیدا کنه هرکدوم میندازه گردن اون یکی فقط نمایندگان بازی باکلماتشون عالیه درعمل صفر.

  • خدیجه انصاری
    0

    نماینده ای که فقط جیب خودش و فرزندش رو پر میکنه و کاری برای مردم نمیکنه ایشالا پولش از گلو خودش و خانوادش نره پایین مگر اینکه در جهت رفاه مردم و آبادی کشور قدم برداره.

  • جواد
    0

    کوفتشون بشه

  • ف م
    0

    من حقوقم ماهی ۱ میلیون صد هست و فرقی با یک نماینده مجلس نداره .. فقط نماینده مجلس هر روز یک میلیون وصد میگیره ولی من ماهی یکبار !؟!؟! فکر بکنم مشکل از زمان واریزه نه تفاوت حقوق من با نماینده ها !!!

  • امین
    0

    مزخرف واقعا جای تأسف داره کشورما هشت سال افتاده دست دزدها وقتی شاه دزدهست به مردم چیزی میرسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها