مطهری: هاشمی نمی‌خواست مردم ایران حسرت ترکیه و امارات را بخورند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی می خواست ایران نمونه و الگوی کشورهای اسلامی شود.

مطهری: هاشمی نمی‌خواست مردم ایران حسرت ترکیه و امارات را بخورند

علی مطهری شامگاه پنج شنبه در مراسم نخستین سالگرد افتتاح موزه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه امروز اولین سالروز افتتاح موزه مرحوم هاشمی و روز تولد آن مرحوم است، گفت: زنده ماندن نام و راه بزرگانی چون حضرت امام (ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی و هاشمی رفسنحانی به مثابه زنده نگه داشتن اندیشه آنهاست.

وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خصلت های نیکی و ماندگاری داشت که منحصر به خود او بود.

مطهری یادآورشد: هاشمی رفسنجانی چیزی را که به مصلحت جامعه تشخیص می داد آبروی خود را پای آن می گذاشت و این کار او مصداق جمله شهید مطهری است که فرمود: مصلح کسی است که ضعف های جامعه را ببیند و مطرح کند حتی اگر به قیمت از دست دادن محبوبیتش تمام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پذیرش قطعنامه نمونه از خود گذشتگی مرحوم هاشمی بود. او حاضر شد تمام مسئولیت پذیرش قطع نامه ۵۹۸ را به عهده بگیرد و خود را سپر بلای امام و انقلاب کند.

مطهری به دیگر خصلت هاشمی رفسنجانی پرداخت و افزود: او ایران را سربلند و پیشرفته می خواست و تمام وجودش در گرو این مفهوم بود. رفسنجانی می خواست ایران نمونه و الگوی کشورهای اسلامی شود که مردم حسرت امارات و ترکیه را نخورند.

نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور خانواده شهدای هفتم تیرماه و هشتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و جمعی از شخصیت های سیاسی چون سید حسن خمینی، سید محمد موسوی بجنوردی، مجید انصاری، محمد رضا باهنر، علی مطهری، علی اکبر صالحی ،سید علیرضا بهشتی،مرتضی الویری، ابراهیم امینی و حسن روشن روز پنجشنبه در حسینیه جماران برگزار شد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پیمان
    0

    مرده رفسنجانی هم دست ازسر اموال این ملت فقیر بر نمی دارد من کارمند شاید یک سال است که توان خرید گوشت را ندارم الان هفتم برج است ازحقوقم ۸۰ هزارتومان باقی مانده تا آخربرج چه خاکی سرم بریزم اما شما برای جسد رفسنجانی ازمال این ملت بدبخت موزه درست می کنید فکر روزی باشید که با قبر رضا خان بزرگ چه کردید با موزه جسد رفسنجانی همان خواهدشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها