معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون/ چرا رییس جمهور پیشین ایران برای سالروز تولد خواننده مشهور پاپ پیام تبریک داد؟

مایکل جکسون در ٢٩ اوت ١٩٥٨ متولد شد و در ٢٥ ژوئن ٢٠٠٩ در سن ۵۰ سالگی به خاطر مصرف بیش از حد ماده بیهوشی قوی پروپوفول درگذشت. در گذشت او واکنشی جهانی در پی داشت.او هواداران زیادی در جهان دارد.

معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون/ چرا رییس جمهور پیشین ایران برای سالروز تولد خواننده مشهور پاپ پیام تبریک داد؟

به گزارش خبر فوری ، سایت فرارو در گزارشی به بررسی علت توییت جدید محمود احمدی نژاد پرداخت. فرارو نوشت: محمود احمدی نژاد ظرفیت بسیار بالایی برای شگفتی سازی دارد. او می‌تواند هر روز با اقدام تازه‌ای افکار عمومی را به حیرت بیاندازد. اقدامات عجیب رییس دولت‌های نهم و دهم مدتی است از طریق توئیتر بروز و ظهور پیدا می‌کند. پس از توئیت‌های بحث برانگیز درباره برخی ورزشکاران و تیم‌های آمریکایی این بار توئیت او درباره ستاره شناخته شده موسیقی پاپ، مایکل جکسون جنجالی شد.

این سایت خبری در ادامه این چنین مطلب خود را ادامه داد: محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین کشورمان در اقدامی نا متعارف سالگرد تولد مایکل جکسون خواننده مشهور پاپ را تبریک گفت.

احمدی‌نژاد با آوردن ترانه‌ی «من از مرد درون آینه شروع می کنم، از او می‌خواهم که خود را دگرگون کند»، و استفاده از برچسبی به انگلیسی از حروف اختصاری نام مایکل جکسون (MJ) و تولدت مبارک (HB)، زادروز جکسون را شادباش گفته است.

رییس جمهوری پیشین کشورمان مدت هاست توئیت‌هایی متفاوتی مرتبط با آمریکا منتشر می‌کند. در ماه‌های اخیر او بار‌ها دونالد ترامپ را در توئیتر مخاطب قرار داده است. البته با پاسخی از جانب ترامپ روبه رو نشده است.

از طرف دیگر احمدی نژاد برخی اتفاقات مهم ورزشی و هنری آمریکا را نیز پیگیری می‌کند و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. پیام تبریک به قهرمان لیگ بسکتبال آمریکا، تسلیت درگذشت یک رپر آمریکایی و واکنش به محدودیت پوشش سرنا ویلیامز تنیسور برجسته آمریکایی در مسابقات اوپن فرانسه از این دسته است.

هواداران احمدی نژاد این رفتار‌ها را در راستای دیپلماسی عمومی تفسیر می‌کنند.

مایکل جکسون کیست؟
مایکل جکسون در ٢٩ اوت ١٩٥٨ متولد شد و در ٢٥ ژوئن ٢٠٠٩ در سن ۵۰ سالگی به خاطر مصرف بیش از حد ماده بیهوشی قوی پروپوفول درگذشت. در گذشت او واکنشی جهانی در پی داشت.او هواداران زیادی در جهان دارد.

مایکل جکسون فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.

او در دهه هشتاد میلادی با ترانه‌های "تریلر" و "بد" به شهرت جهانی رسید.

به گزارش کتاب رکورد‌های گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال ۱۹۸۲ عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پر فروش‌ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.

مایکل جکسون اگر چه شخصیتی جهانی است، از دید آفریقایی-آمریکایی‌ها قهرمان سیاهان است. او نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که به چنین کامیابی و شهرت بزرگی در موسیقی دست یافت.

مایکل جکسون در سال‌های آخر زندگی اش به علت جنجال‌های اخلاقی و مشکلات مالی منزوی شده بود. او چند باری جراحی تغییر جنسیت انجام داد.

او سال ۲۰۰۳ به اتهام آزار جنسی یک پسر چهارده ساله بازداشت شد، ولی دادگاه پس از یک محاکمه جنجالی پنج ماهه او را بیگناه تشخیص داد.

سال گذشته مستندی درباره جکسون منتشر شد که بسیار آزار دهنده بود. براساس این مستند این خواننده سرشناس به یک پسر جوان در قبال سکس، جواهرات داده بود.

مایکل جکسون سه فرزند به نام‌های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

معنای پیام احمدی نژاد
حالا پیام تبریک تولد هنرمندی با این مختصات از سوی سیاستمداری همچون محمود احمدی نژاد واقعا شگفت انگیز است. سوال مهم این است که چرا احمدی نژاد تولد مایکل جکسون را تبریک گفت؟

در این باره تحلیل‌های متعددی مطرح شده است. برخی منتقدان احمدی نژاد معتقدند که این اقدامات برای خودنمایی، خروج از انزوا و باقی ماندن در اخبار و افکار عمومی است.

این طیف که البته تعداد آن‌ها در فضای مجازی بسیار هم زیاد است معتقدند رییس جمهور پیشین کشورمان به دلیل انزوای سیاسی که برایش پیش آمده دست به اقدامات اینچنینی می‌زند که فراموش نشود. این عده طیفی وسیعی از مخالفان نظام، اصلاح طلبان و اصولگرایان را در بر می‌گیرند.

برخی هم می‌گویند احمدی نژاد می‌خواهد خود را سیاستمداری پیشرو و آوانگارد در افکار عمومی معرفی کند. تا شاید در آینده بتواند از کیک سیاست ایران سهمی بردارد. این عده حتی معتقدند ممکن است احمدی‌نژاد در آینده نه چندان دور پیشتر برود و از همجنسگرایی هم دفاع کند.

عده‌ای هم می‌گویند احمدی نژاد سقوط کرده است. این عده بیشتر از طیف اصولگرایان هستند. تقی دژاکام روزنامه گار اصولگرا و نویسنده سابق کیهان در این باره نوشته است: "خدایا! آخر و عاقبت مارو جوری کن که دیگه از «اللهم عجل لولیک الفرج» به پیام تبریک دادن واسه همجنس‌بازای شهره دنیا سقوط نکنیم!"

در این بین دیدگاه‌های هم مبنی براین وجود دارد که احمدی نژاد مشاوران خوبی ندارد.

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره نوشت: "اقای احمدی نژاد سالروز تولد مایکل جکسون را تبریک گفته. حالا که ایشان این قدر توجه لازم دارد خانم گوگوش نه. حداقل اگر تولد خانم مرضیه را تبریک میگفت هم حمایت از هنرمند ایرانی بود و هم کلی مجاهدین خلق برایش هورا می‌کشیدند. امان از مشاور بد."

اما در این بین حامیان احمدی نژاد پیام تبریک او برای تولد مایکل جکسون را به گونه‌ای دیگری تفسیر کرده اند. این عده معتقدند پیام احمدی نژاد معنای بلند سیاسی و اجتماعی دارد.

عبدالرضا داوری از مشاوران احمدی نژاد می‌گوید: "تجلیل محمود احمدی‌نژاد از زادروز مایکل جکسون، مرزبندی آشکار او با ۴۰ سال سیاست فرهنگی انقباضی و منع محور در جمهوری اسلامی و عبور از فقاهت محوری در حوزه فرهنگ است. احمدی نژاد با تجلیل از مایکل جکسون، نشان داد که مهم‌ترین آلترناتیو درون ساختاری در برابر جریان‌های حاکم در ج. ا. است!"

البته او توضیح نداده است که چرا رییس جمهوری پیشین در زمان ریاست جمهوری خود این مرزبندی‌ها رو روشن نکرده بود. زمانی که قدرتی داشت و می‌توانست در وضعیت فرهنگی کشور تحولی ایجاد کند. اتفاقا به شهادت فعالان فرهنگی، دوران ریاست جمهوری اجمدی نژاد سخت‌ترین دوران برای فعالیت فرهنگی بوده است.

داوری در توضیح دیگری در این باره نوشت: «در زمانه‌ای که همه راه‌ها برای حضور احمدی‌نژاد و یارانش در ساخت رسمی قدرت مسدود هست و خواهد ماند، رییس جمهور سابق در حال برساختن الگویی نو برای دولتمرد ایرانی است در شرایطی که خود هرگز به ساخت قدرت باز نخواهد گشت.»

از سوی دیگر برخی طرفداران احمدی نژاد معتقدند واکنش منتقدان به تبریک تولد مایکل جکسون توسط احمدی نژاد برای دیده شدن است! محمد حسین حیدری از هواداران سرسخت رییس جمهوری پیشین در توئیتی نوشت: «در برابر هر کنش آقای احمدی نژاد با تکثیر گسترده این گزاره انفعالی از سوی مخالفان رو به رو هستیم: «می‌خواهد دیده شود.» در حالی که در واقع قضیه برعکس است و خود این دوستان و رسانه‌های مخالف هستند که با پرداختن به احمدی‌نژاد می‌خواهند دیده شوند.»

منبع: فرارو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • مصطفی چوپان
    0

    بسمه تعالی متاسفانه آقای احمدی نژاد از داشتن مشاوران و مجاوران خوب بی بهره میباشد

  • لیلا
    1

    هیچکدام ازتحلیل های شما درست نیست غرض ورزی است اگر مطلع باشید مایکل جکسون اواخدعمربه اسلام گروید و اسرائیل وصهیونیست را موردنقدقرارداد چه بسا ازجانب اسرائیل ترور بیولوژیک شد احمدی نژاد یک مخالف واقعی وسرسخت صهیونیسم است بااین کار خواست بگوید با دشمن اسرائیل دوست هستیم حتی اگر مایکل جکسون باشد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آگراین اقاکمی فکرکنه بعدحرفی روبزنه این حرف هاگفته نمیشه چندسال اداره کشوری چون ایران دست ایشان بود کشوری که الگوی جهان بوده و هست آقای احمدی نژاد شماره به خدا قسم میدم بس کنید

  • امیر
    0

    اقای احمدی نژاد چی میزنی فازت چیه

  • امیرحسین
    0

    فقط شهوت دیده شدن

    نظرات شما -
    • احمدی نژادی ومنتظربهار
      1

      شاید شما کوری که ایشان را نمی بینی عاشقان خدمتگذاری او نه تنها او را می بینند بلکه عاشقانه منتظر برگشت ظفرمندانه او به یاری خدا وامام زمان علیه السلام هستند واز آنجایی که خداوند می فرماید ید الله مع الجماعه وجماعت فقط او را احاطه کرده ونه هیچکس دیگری پس خدا هم با جماعت است شما چشم دیدن او را ندارید چون در خدمت محرومان است

  • ایرج
    1

    سلام.اگه توی مسولین ایران فقط یک مرد به معنی واقعی وجود داشته باشه اونم احمدی نژاد است. مردم ایران سالهای خوبی که با این مرد داشتند هرگز فراموش نمیکنند.ایشون بواقع مسول خادم.ساده زیست.عدالتخواه.حامی مستضعفین و....بود.وطبیعی است که این همه مسولین دروغگو و اختلاس گر و فاسد دشمن این مرد خدا باشند. مردم ایران عاشق احمدی نژاد هستند و اگر مسولین مرد هستند انتخاب آزاد بزارند تا ببینند که مردم چطور عاشقانه به احمدی نژاد رای خواهند داد

  • محمد
    1

    سلام. درود خدا و پیامبرش بریگانه مرد عدالت و مردانگی دکتر احمدی نژاد.مردم عاشق احمدی نژاد هستند و با هیچ تبلیغی نمیشه جلوی محبوبیت این مرد بزرگ را گرفت. اسم احمدی نژاد توی تاریخ ایران همانند کورش کبیر ثبت شده

  • mohammad
    1

    اللهم عجل الولیک الفرج خدا حفظت کنه احمدی جان و دشمنانت رو رسوا و خانه خراب

  • هوادار
    1

    این تخریب هایی که علیه دکتر احمدی نژاد وجود داره کاملا طبیعیه. چون تنها کسی در این نظام بود که فاصله طبقاتی رو کم کرد و سیاست هاش در جهت رفاه مردم فرودست جامعه بود و دست صاحبان قدرت و ثروت رو از بیت المال کوتاه کرد. حالا همون صاحبان قدرت و ثروت از دکتر احمدی نژاد کفری هستن به دلیل اینکه مردم رو از واقعیت های پشت پرده مسئولینی که دستشون در جیب مردم بود آگاه کرد.

  • محمد جعفر
    0

    خدا آخر عاقبت همه رو بخیر کنه به احمدی نژاد توصیه میکنم کمی کتابهای اخلاق رو مطالعه کنه شاید کمی متعادل بشه

  • احمدی نژادی ومنتظربهار
    1

    احمدی نژاد پنهان نیست که بخواهد دیده شود واو امروز تنها سیاست مداری است که قابل اعتماد است برای مردم بصیر وفهیمی که دور زده شدند توسط مسئولین. اما مشکل از آنجا ناشی می شود که چون همه خود بین هستند لذا گستره دیدشان‌در جلوی پایشان است اما احمدی نژاد بی بدیل چون خدا بین است گستره دیدش بسیار بالا وقابل تصور برای همگان نیست البته این مسئله تفاوت دید همیشه بود واست وخواهد بود اما آولا"احمدی نژاد در این تبریک به مسئله بسیار مهمی اشاره کرده که بقیه چند ده سال طول می کشد تا حتی بفهمند چه بوده ثانیا"دز ترانه این خواننده یک حماسه وجود دارد از فقر وفلاکت واز تبعیض وستم واز بی عاطفگی انسانها واز امیدی که درنهایت سبز خواهد شد در واقع این هنرمند که شاید به خاطر این ویژگی انسان دوستیش هدایت یافت وچه بسا خیلی بهتر از خیلی از ما ها درقیامت جلوه خواهد کرد،به وضعیت موجود درجهان فارغ از شرق وغرب وسیاه وسفیداعتراض کرده وهنرمندانه به گونه تظلم خواهی کرده برای همه دردمندان بی پناه این نهایت هنر واقعی یک هنرمند است که به جای هنر برای پول وبهره هنر را اختصاص داده برای ظلم ستیزی ترجمه این ترانه را بخوانید تا یه کمی بفهمید که چرا تبریک ؟

  • م م
    0

    احمدی نژاد در زمان زمامداری اش لطمات جبران ناپذیری به مملکت وارد آورد که تاریخ از آن نمیگذرد

  • اسکندری
    0

    احمدی نژاد داوطلب شده بود بجای ارسال میمون به فزا اولین انسانی باشد که توسط فضا پیمای امید به فضا برود پیشنهاد خوبی است مسئولین خواسته اش را اجرائی کنند

  • حمدا
    0

    سلام دارندگان تریبون به قاضی تنها رفتن راصی برگشتنه زیادش رفته کمش مانده نوبت شماهم خواهد رسید که حرف بی ربط بشما نسبت دهند و نتوانی دفاع کنید لااقل احمدی نژاد چند رقیق دارد .جناب روحانی برخی از دوستان دیروز وممتنع امروز عبور از شما را کلید زدن براشون متاسفم نمی دانم میز گرد ای بعد از شما را کدامیک از یارانتان مدیریت میکند لابد خواهند گفت جناب به حرف ما نبود ..؟بر احمدی نزاد هم پیش امد اما دو بار مردم اصلاحات برگزیدن نتیجه اش شد اشرفی گری بخدا مردم خوب ونجیبی داریم با اصالت والسلام

  • ک ش
    0

    برادر،اگر میخوای در مورد شخصی مطلبی بنویسی لطف کن و یه مقدار وقت بزار و تحقیق کن.مایکل جکسون چندبار جراحی برای تغییر جنسیت انجام داده بود؟ این دیگه ورژن جدیدی از دروغگویی در مورد سلطان بی بدیل موسیقی پاپ دنیاست.تهمت زدن به انسانها،مخصوصا کسی که در قید حیات نیست نه رسم انسانیته، نه رسم جوانمردیه و نه دین شما بهت همچین مجوزی داده،شما اسم خودت رو میزاری مسلمان؟ واقعا فقط برای شما میشه اظهار تاسف کرد،همین و بس

  • تشنه
    0

    سلام و عرض ادب.
    این متن رو برای شیعه‌ها می‌نویسم:
    🛑🛑🛑
    حکایتی درخور تفکر و اندیشه:

    در روایتی آمده است که روزی خلیفه‌ی دوم عمر بن خطاب با اطرافیان خود سوار بر اسب راهی را طی می‌کرد.

    ناگهان شمشیری که عمَر به همراه داشت از بالای اسب بر زمین می‌افتد.

    ناباورانه ۱۱ نفر از همراهانِ خلیفه شتابان سعی می‌کنند تا شمشیر را از زمین بردارند و به دست خلیفه برسانند.

    غاصبِ خلافت که از این ماجرا در دل مسرور شده بود به یکی از نزدیکان خود می‌گوید نان جوهایی که در انظار خلق خوراک روز و شام خود قرار می‌دادم نتیجه داد.
    فَاعْتَبِرُوا يَآ أُولِي الْأَبْصَارِ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها