چینی‌ها از هک گسترده آیفون سوء استفاده کرده اند؟

طی روزهای اخیر کارشناسان امنیتی گوگل افشا کردند که شماری از هکرها موفق شده اند به گوشی های آیفون نفوذ کنند. اکنون برخی منابع وابسته به دولت چین مدعی شده‌اند دولت از این شرایط برای برخی منافع خود سوء‌استفاده کرده است.

چینی‌ها از هک گسترده آیفون سوء استفاده کرده اند؟

بر اساس گزارش محققان گوگل افشا شد که این اطلاعات نه تنها در حد اطلاعات تماس‌های کاربران آیفون بود، بلکه اطلاعاتی مثل تصاویر، چت‌ها و حتی داده‌های شبکه اجتماعی کاربران را رصد می‌کرد.

به گفته این محققان همه چیز با ورود به سایت‌های مخرب آغاز می‌شد و تا زمانی که کاربر گوشی خود را راه‌اندازی مجدد نمی‌کرد ادامه داشت. اکنون برخی گمانه‌زنی‌ها بر اساس اطلاعاتی از منابع ناشناس می‌گویند بخش عمده‌ای از این نفوذ و سوء‌استفاده از اطلاعات توسط دولت چین و با هدف ردیابی و بررسی فعالیت‌های مسلمانان اویغور انجام شده است.

افزون بر این به نظر می رسد دامنه این هک نه تنها گوشی‌های ایفون، بلکه گوشی‌های اندروید و حتی سیستم عامل ویندوز را تحت تأثیر قرار داده است. در گزارش اولیه گوگل آمده است که این هک یک حمله غیرقانونی است که طی آن از تعداد معدودی از وب‌سایت های مخرب برای آلوده کردن تلفن‌های افراد استفاده شده است. اما برخی گزارش‌ها از منابع خبری مثل فوربس مدعی شده‌اند که هک بزرگ آیفون که توسط محققان گوگل کشف شده عملی برای هدف قرار دادن مسلمانان اویغور؛ اقلیت قومی مظلوم ساکن چین است.

مدت زمان این هک حدود دو سال و نیم ارزیابی شده است و محققان در یک وبلاگ اعلام کردند که "هیچگونه تبعیضی در هدف وجود ندارد و هک اجازه دسترسی به پیام های شخصی ، تصاویر و داده های مکانی در زمان واقعی را در اختیار هکر قرار می‌دهد."

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها