مذاکرات ۱۰ ساعته ایران و فرانسه به ریاست عراقچى / موگرینی: در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم

در مذاکرات پاریس، که بیش از ده ساعت به طول انجامید جزئیات سناریوهای محتمل برای پیشبرد ابتکار مطرح شده بین رؤسای جمهور ایران و فرانسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مذاکرات ۱۰ ساعته ایران و فرانسه به ریاست عراقچى / موگرینی: در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم

مذاکرات فشرده ایران و فرانسه در سطح کارشناسان ارشد دو کشور امروز در پاریس به سرپرستی سید عباس عراقچی و باحضور معاونین بانک مرکزی و وزارت نفت و سفیر کشورمان برگزار شد.

در این مذاکرات که بیش از ده ساعت به طول انجامید جزییات سناریوهای محتمل برای پیشبرد ابتکار مطرح شده بین روسای جمهور ایران و فرانسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نحوه تامین مطالبات و منافع ایران در برجام محور اصلی این مذاکرات بود.

مقرر شد طرفین ضمن تداوم کار فشرده بر روی این سناریوها ، رایزنی های خود با سایر طرفهای ذیربط را نیز افزایش و به گفتگو های مستمر با یکدیگر در سطوح مختلف ادامه دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در نشستی با حضور سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل، بر تداوم تلاش‌ها‌ جهت حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران تاکید کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی درباره حفظ برجام گفت: «در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم. ما در این زمینه در حال بررسی روش‌های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.»

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های صورت گرفته در گذشته برای شکل‌گیری برجام و حفظ آن اشاره کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران دوشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در نشست خبری مشترک بیان این که گام سوم طبق برنامه پیش می‌رود، گفت، آنچه رئیس جمهور فرانسه با شرکای آمریکایی خود ادامه می‌دهد مربوط به فرانسوی‌ها و اتحادیه اروپاست و برای ما اجرای تعهدات اروپا در برجام اهمیت دارد.

موگرینی با اشاره به ترک این سمت در آینده، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های صورت گرفته طی این پنج سال و از سوی اتحادیه اروپا در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهت تنش زدایی و حفظ ثبات و آرامش تداوم یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش‌های صورت گرفته در پنج سال گذشته در موزامبیک، لیبی، اوکراین و سوریه و افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کویت اشاره کرد.

موگرینی در جمع سفرای اتحادیه اروپا برای «جوزف بورل» وزیر خارجه کنونی اسپانیا که قرار است جایگزینش شود، آرزوی موفقیت کرد.

موگرینی در این نشست راجع به ایده تشکیل ناوگان دریایی اتحادیه اروپا و در مناطقی که منافع راهبردی اروپا در آن دخیل است، توضیحاتی داد.

منبع: جماران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زینب
    0

    یعنی یک بچه دو ساله هم میفهمه که اروپا داره ما رو بازی میده قبول این طرح مکرون و موگرینی کثیف یعنی مشروعیت بخشی به تحریمهای ظالمانه امریکای ملعون ....تو رو خدا زیر بار این مذاکرات بدتر از ترکمنچای نروید که لعن ابدی ملت خواهید شد ما باید نه هفتصد هزار بلکه دو میلیون هفتصد هزار بشکه نفتمان را در روز بفروشیم نه یک بشکه کم نه یک بشکه بیشتر ....مردم خوار شده اند فقیر شده ایم درست اما نگذارید شرفمان را هم بگیرند ما صدقه بگیر امریکا و اروپا نیستیم ما پهباد امریکای نجس را منهدم کردیم ما نفتکش بریتانیای کبیر را توقیف کرده ایم قدرتمان را باور کنیم تا پیروز شویم انشاالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها