فیلم گلشیفته فراهانی دست پر ونیز را ترک کرد

در بخش مستقل «روزهای ونیز» که همزمان با جشنواره فیلم ونیز برگزار می‌شود، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «نغمه‌های عرب» به کارگردانی «مانلا لابیدی» رسید که در آن گلشیفته فراهانی در نقش اصلی بازی می‌کند.

فیلم گلشیفته فراهانی دست پر ونیز را ترک کرد

شانزدهین دوره بخش مستقل "روزهای ونیز" جایزه نخست خود را به فیلم «زن گریان» ساخته «خایرو بوستامانته» کارگردان گواتمالایی اعطاء کرد.
به گزارش ایسنا، «زن گریان» که روایتگر جنگ‌های داخلی در دهه ۱۹۶۰ میلادی در گواتمالاست، توانست در بخش مستقل روزهای ونیز که از روی بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن مدل‌برداری شده، جایزه اول را به خود اختصاص دهد.

هیات داوران بخش "روزهای ونیز" که ریاست آن بر عهده «کریم آینوز» سینماگر برزیلی است بلا تمجید از فیلم «زنان گریان» آن را داستانی ترسناک توصیف کردند که از زاویه دید شفاف یک شخصیت زن روایت می‌شود.

جایزه ۲۲ هزار دلاری روزهای ونیز به طور برابر میان کارگردان و پخش‌کننده بین‌المللی فیلم تقسیم می‌شود.

اما جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش "روزهای ونیز" هم به فیلم «عرب بلوز» به کارگردانی «مانلا لابیدی» سینماگر تونسی-فرانسوی رسید که در آن گلشیفته فراهانی در نقش اصلی بازی می‌کند.

جایزه "لیبل سینمای اروپا" هم از سوی برگزارکنندگان این رویداد سینمایی به فیلم «کورپس کریستی» ساخته «یان کوماسا» از لهستان اختصاص یافت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها