احمد خاتمی: مذاکره با آمریکا و اروپا را ممنوع نمی دانیم/برخی برای کنار زدن رقیب انتخاباتی، صدها دروغ و تهمت در فضای مجازی منتشر می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا گفت: آنها به دنبال دیکته خواسته‌های خود و تسلیم کردن ملت ایران در برابر این خواسته‌ها هستند.

احمد خاتمی: مذاکره با آمریکا و اروپا را ممنوع نمی دانیم/برخی برای کنار زدن رقیب انتخاباتی، صدها دروغ و تهمت در فضای مجازی منتشر می‌کنند

آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه یکشنبه در هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان اظهارداشت: کسی که غیرت دینی دارد، نسبت به دشمن بدبین است و هیچگاه به آمریکا خوش بین نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مذاکره با آمریکا و اروپا را ممنوع نمی‌دانیم اما این مذاکره سم است، زیرا آنها برای حیات خود به دنبال این مذاکره هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عاشورائیان زیر بار ذلت نمی روند و ملت، کسی را که در این مقطع با دشمن مذاکره کند، نمی بخشند.

وی افزود: دشمن به دنبال دور کردن روضه، مداح و سخنران از انقلاب است در حالی که انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت (ع) را زنده کرد.

آیت الله خاتمی غیرت دینی را از جلوه‌های برجسته نهضت حسینی برشمرد و افزود: یکی از مهمترین نمودهای غیرت دینی در جنبه سیاسی است و کسی که غیرت دینی دارد، دین‌ شناس بوده و آن را برنامه زندگی در نظر می‌گیرد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه آوردند، اینکه اسلام فقط مربوط به قیامت بوده و کاری به دنیای انسان ندارد، خط دشمنان اسلام است.

امام موقت جمعه تهران بیان کرد: دین برای همه جنبه‌های زندگی برنامه دارد و جز این، نگاهی سکولار و خلاف مسیر دین است که می‌گوید دین کاری با سایر جنبه‌های زندگی انسان ندارد.

وی اضافه کرد: سیاست هم بخشی از زندگی است و باید با مرام دینی برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ چنان‌که اسلام سیاستی را عین دین می‌داند که دین به آن جهت دهد، نه اینکه سیاست به دین خط و جهت دهد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: کسی که برای تحلیل سیاسی دروغ بگوید، تهمت بزند و برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه کند، مسیری غیر از دین را انتخاب کرده که چنین سیاستی ناپسند است.

وی افزود: برخی در انتخابات برای کنار زدن رقیب صدها صفحه در فضای مجازی دروغ و تهمت منتشر می‌کنند و چنین سیاستی نه تنها عین دین نیست بلکه ضد دین در نظر گرفته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: تحمل سلیقه‌ها از نشانه‌های سیاست دینی است و اختلاف سلیقه نه تنها خطر نیست، بلکه سود هم دارد و امام راحل و رهبری معظم انقلاب نیز آن را به رسمیت شناختند.

وی اظهارداشت: این اختلاف سلیقه‌ها در زمان ائمه (ع) هم وجود داشته اما ایشان همواره یاران خود را به تحمل دوستداران سفارش می‌کردند و امروز نیز نیروهای انقلابی باید سعه صدر بیشتری داشته باشند.

آیت الله خاتمی گفت: وقتی همه خط امام و رهبری را قبول دارند و برای پاسداری نظام اسلامی تلاش می‌کنند، اگر اختلافی هم باشد، این اختلاف در سلیقه است و خطری ایجاد نمی‌کند اما اگر این اختلاف خلاف جهت انقلاب باشد، خطرناک بوده و به تفرقه منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدوار کردن دیگران و گرفتن دست کسانی که ناامید شدند، از مصداق‌های غیرت سیاسی است و در فضای گرانی‌های افسار گسیخته که رسانه های بیگانه نیز به ناامید کردن مردم دامن می‌زنند، باید کمک کرد تا هدف آنها محقق نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمن البته هنوز نتوانسته و نخواهد توانست مردم ما را از فردای خودشان ناامید کند و نمود آن در راهپیمایی‌ها، انتخابات و حضور گسترده مردم در تشییع پیکر پاک شهدا است.

وی عنوان کرد: ایران خانه اهل بیت (ع) است و دشمنان ما را رها نمی‌کنند اما با عنایت‌های آن بزرگواران و حضور مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب، از این بحران‌ها گذر خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی، انصاف را از دیگر جنبه‌های غیرت دینی برشمرد و تصریح کرد: نباید حزب محور و جناح محور بود، بلکه باید حق محور باشیم و هر کسی که کاری خوب انجام داد، مورد تشویق قرار گیرد و اگر کاری اشتباه داشت، آن را سازنده نقد کنیم.

وی گفت: باید مراقب باشیم که دین خود را فدای دنیای دیگران نکنیم و با توجه به نزدیکی انتخابات در اسفندماه، باید مراقب باشیم کارمان به معنای پشت پا زدن به ارزش‌های دینی نباشد.

عضو مجلس خبرگان، حضور حداکثری و راه‌یابی انسان‌های شایسته انقلاب به مجلس شورای اسلامی را دغدغه‌ای ارزشمند دانست و افزود: باید از تهمت و دروغ پرهیز کرد تا مبادا به بهانه تبلیغ خود، به دیگری دروغ و تهمت روا دارند.

وی همچنین بر لزوم حفظ هوشیاری از سوی مردم در برابر شایعه‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، تاکید کرد.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    می گویند ماخوش باشیم مردم هیج

  • کاربر ناشناس
    0

    مذاکر نکنند مر دم بیجارن انها نه خو شن

  • ک ا
    0

    طفلی اینقدرریاضت کشیده ونخورده پوستش گنجایش عضلات بدنش راندارد.اینو میگن غمخوار ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها