ملک آموزشی متروکه در تهران نداریم

مدارس بلااستفاده‌ و مخروبه‌ای در تهران وجود دارند که چهره شهر را مخدوش و به محلی برای تجمع معتادین تبدیل شده‌اند و پس از گذشت چند سال هنوز ساماندهی نشده‌اند.

ملک آموزشی متروکه در تهران نداریم

چندی پیش علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برنامه سازمان نوسازی مدارس برای ساماندهی این فضاهای آموزشی و در پاسخ به پرسشی پیرامون مدارس متروکه که به فضای بی دفاع شهری تبدیل شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به مدرسه ۱۲ امامی در میدان شوش اشاره کرد که دیوارش فرو ریخته و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است گفت: مدارسی از جمله مدرسه‌ای که به آن اشاره شد، در استان تهران وجود دارد که برخی مشکلات حقوقی دارند و تا زمانی که مشکلات این مدارس مرتفع نشود و مدرسه در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا امکان عملیات عمرانی وجود نخواهد داشت.

مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هیچ‌ ملک آموزشی متروکه که متعلق به ما باشد در شهر تهران نداریم؛ یکسری مدرسه هستند که دارای مالک حقیقی یا حقوقی بوده‌ و حکم قلع و قمع گرفته‌اند.

وی افزود: ممکن است مالک مدرسه را از ما تحویل گرفته اما نتواسته باشد اقداماتی انجام دهد و آن فضا به ملک متروکه تبدیل شده باشد که ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد.

با تاکید بر اینکه ما ملک متروکه و بلااستفاده نداریم افزود: املاکی که در اختیار ماست مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعدادی مدرسه هستند که با حکم قلع و قمع از اختیار آموزش و پرورش خارج می‌شوند. از این دست مدارس در منطقه ۱۲ و ۱۰ نمونه‌هایی داشته‌ایم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها