روایت جدید واشنگتن‌پست از دلیل اخراج جان بولتون

روایت واشنگتن‌پست حاکی است ترامپ عصر دوشنبه که در حال آماده شدن برای حرکت به سمت مجل اجتماع هوادارانش در کارولینای شمالی بود بولتون را احضار کرد و خواستار دیدار با او شد. اما، طبق گفته منابع مطلع، ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه بعد از مجادله‌هایی جنجالی در کاخ سفید تصمیم گرفته جان بولتون را اخراج کند.

روایت جدید واشنگتن‌پست از دلیل اخراج جان بولتون

یک روزنامه آمریکایی امروز چهارشنبه جزئیات جدیدی درباره دلایل تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اخراج «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته جان بولتون و ترامپ در ۱۷ ماهی که از حضور او در کاخ سفید می‌گذشت در خصوص طیف وسیعی از مسائل اعم از کره شمالی، ونزوئلا و ایران اختلاف داشتند.

اما، طبق گفته منابع مطلع، ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه بعد از مجادله‌هایی جنجالی در کاخ سفید تصمیم گرفته جان بولتون را اخراج کند. به نوشته واشنگتن‌پست، دیگر مقام‌های دولت ترامپ، جان بولتون را به درز اسرار دولت ترامپ به رسانه‌های محافظه‌کار، تلاش برای وارد کردن دیگران به مجادله خودش با «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بر سر افغانستان و تلاش برای پیش بردن دیدگاه‌های خودش به جای دیدگاه‌های ترامپ متهم کرده‌اند.

روایت واشنگتن‌پست حاکی است ترامپ عصر دوشنبه که در حال آماده شدن برای حرکت به سمت مجل اجتماع هوادارانش در کارولینای شمالی بود بولتون را احضار کرد و خواستار دیدار با او شد.

برخی از اعضای دولت ترامپ، بولتون را منبع انتشار اخباری در رسانه‌ها می‌دانستند که مدعی شده بود بولتون و «مایک پنس»، معاون ترامپ مخالف توافق صلح با طالبان بودند. ترامپ بعد از انتشار این خبر در رسانه‌ها آن را «خبر جعلی» توصیف کرده و تکذیب کرد. او در توئیترش هدف از انتشار این خبر را ترسیم فضای آشوب در کاخ سفید دانست.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها