رحیمی جهان‌آبادی: اجماع خوبی بر سر کاهش تعهدات برجامی ایجاد شده است

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که در داخل اجماع خوبی بر سر کاهش اجرای تعهدات برجامی صورت گرفته است.

رحیمی جهان‌آبادی: اجماع خوبی بر سر کاهش تعهدات برجامی ایجاد شده است

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به آغاز گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد ایران باید در راستای عمل به قولی که داده بود و در برابر نقض برجام، گام سوم خود برای کاهش تعهدات را بردارد البته مذاکرات هم در مقابل این امر ادامه داشته باشد و ما برپایه تعهدات عملی اروپایی‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

وی یادآور شد: هرگونه عقب‌نشینی از اجماعی که نظام در قبال مساله برجام دارد به صلاح نیست ضمن این‌که مذاکراتی که صورت گرفته می‌تواند پیش درآمد خوبی برای سفر رییس جمهور به نیویورک باشد. بنابراین ایران حداکثر تلاش خود را می‌کند تا پیش از اجلاس مجمع عمومی به جمع‌بندی درستی برسد.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان این‌که «در داخل اجماع خوبی بر سر اجرای کاهش تعهدات برجامی صورت گرفته»، ادامه داد: ما باید همین دیپلماسی قوی را به کار گیریم تا بخشی از گره‌ای که ایجاد شده باز شود و بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت با توجه به این‌که طرف اروپایی متوجه جدی بودن ایران برای خروج از برجام شده احتمال توافق با اروپا نیز زیاد است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها