فرمانده الحشد الشعبی: دیدن مقتدی صدر در کنار آیت‌الله خامنه‌ای و سردار سلیمانی خوشحال‌کننده است

یکی از فرماندهان الحشدالشعبی با اشاره به اینکه عراق درحال گفت وگو با روسیه، ایران و چین برای خرید منظومه دفاع هوایی است گفت: ما به عنوان یک طرف مقاومت از دیدن مقتدی صدر در کنار آیت الله خامنه ای و سردار سلیمانی خوشحال می شویم.

فرمانده الحشد الشعبی: دیدن مقتدی صدر در کنار آیت‌الله خامنه‌ای و سردار سلیمانی خوشحال‌کننده است

احمد الاسدی، رئیس فراکسیون سند ملی و سخنگوی ائتلاف الفتح عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین در رابطه با نقش ایران در کشورش گفت: ایران عراق را یک وزنه سنگین و اساسی در معادلات منطقه می داند.

وی در رابطه با تنش میان تهران و واشنگتن گفت: تنش ایرانی- آمریکایی یک تنش استراتژیک است و ممکن است شدت بیشتری پدا کند .

سخنگوی پیشین الحشد الشعبی عراق گفت : آمریکا و دنباله روهای آن الحشد الشعبی را جزئی از ایران می دانند اما این مساله برخلاف واقعیت است. الحشد الشعبی جزئی از نیروهای مسلح عراق است و نمی‌تواند خارج از چارچوب تصمیمات حاکمیتی و سیاسی عراق فعالیت کند.

الاسدی در رابطه با سفر مقتدی صدر به ایران گفت: تصویر سید مقتدی صدر در کنار آیت‌الله خامنه‌ای و مکانی که در آن نشسته بودند پیام های روشنی به همراه داشت. روابط مقتدی صدر با ایران جدید نیست و او پیش از این در ایران اقامت داشت.

وی افزود: مقتدی صدر می گوید زمانی که به عربستان، ایران و یا قطر می رود ، هدفش منافع ملت عراق است. ما به عنوان یک طرف مقاومت از دیدن مقتدی صدر در کنار آیت الله خامنه‌ای و سردار سلیمانی خوشحال می شویم.

وی که یکی از فرماندهان الحشد الشعبی به شمار می رود با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه های الحشد الشعبی گفت: این امر به مثابه اعلان جنگ است.

وی افزود: الحشد الشعبی به دنبال تقویت و گسترش سامانه دفاع هوایی است. سفر فالح فیاض به خارج در راستای خرید سامانه های دفاع هوایی است و عراق درحال گفت وگو با روسیه، ایران و چین برای خرید منظومه دفاع هوایی است.

مسئولان الحشد الشعبی عراق می‌گویند که رژیم صهیونیستی اخیرا چندین بار به حریم هوایی عراق تجاوز کرده و مواضع آنها را هدف حملات پهپادی خود قرار داده است. این حملات به شکل مخفیانه انجام می‌شود و اسرائیلی‌ها تاکنون مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شعبي
    0

    براي شما خوشحال كننده است ،چون سهميه تأن را از بيت المال ميگيرد ولي براي مردم ايران ناراحت كننده است چون از پول وسرمايه ايران دزدي ميشود

    نظرات شما -
    • قاطع
      0

      فقط درنهایت بااین همه کمک ایران به مقاومت میترسم آنها به ارتجاع منطقه وغرب بپیوندندچون تجربه خیانت ونامردی راایران وایرانی جماعت زیادتجربه کرده است.چه دردوران جنگ تحمیلی وچه درقاجاریه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها